Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 4:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 9:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Icesave today,I save schreef:
Ik hoop maar dat vele rekeninghouders gekozen hebben voor een deposito

Huh, in welk opzicht zou ik minder goed uit zijn met een gewone Direct Internetsparen rekening?

Het lijkt positief dat de Nederlandse overheid zich voor 1 miljard garant stelt maar is die 1 miljard niet wat "weinig".
Binnen een paar maanden heeft men de 3,3 miljard nodig. Ik vraag mij af hoe ze dat gaan doen en nog meer of wellicht de overheid niet voor dat bedrag garant wilde staan..

Zorgen maak ik mij geenszins. Zolang de garantieregeling maar kan uitkeren als dat ooit nodig mocht zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 9:46 pm 

Geregistreerd: wo 29 okt 2008 12:26 pm
Berichten: 15
Chartaal schreef:
Icesave today,I save schreef:
Ik hoop maar dat vele rekeninghouders gekozen hebben voor een deposito

Huh, in welk opzicht zou ik minder goed uit zijn met een gewone Direct Internetsparen rekening?



Ik vermoed dattie denkt dat alleen deposito's onder het deposito garantiestelsel vallen. Op zich niet gek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 9:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Chartaal schreef:
Het lijkt positief dat de Nederlandse overheid zich voor 1 miljard garant stelt maar is die 1 miljard niet wat "weinig".
Binnen een paar maanden heeft men de 3,3 miljard nodig. Ik vraag mij af hoe ze dat gaan doen ......


Dat heb je kunnen lezen.
O.a. door schandalige hypotheekrentes te vragen.
Dan gaan klanten die moeten verlengen vanzelf wel op de loop.
Op de loop gaan = uitgeleende bedrag weer terug bij NIBC.
Zo komt Jan Splinter door de winter. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 10:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ook valt er bij NIBC de komende tijd 1,5-2 miljard euro vrij.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 10:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
stuffie schreef:

Ik vermoed dattie denkt dat alleen deposito's onder het deposito garantiestelsel vallen. Op zich niet gek.


Dat vermoed ie nie!

Als er veel deposito's lopen bij NIBC, dan zal er minder snel een "bank-run" plaatsvinden als er slechts vrije opneembare spaarrekeningen zijn, zoals begin oktober bij Icesave.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 10:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Een logisch gevolg als de grootbanken allemaal op hun geld blijven zitten, en niet graag meer onderling uitlenen, ondanks alle inspanningen van het kabinet en ondanks de rente verlagingen.
Dit zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk, en Wouter heeft dat ook al zien aankomen.
Het lijkt me alleen moeilijk om grootbanken te dwingen om geld uit te lenen, dus zolang de banken niet beseffen dat ze dit zelf in de hand hebben zullen er meer volgen.
Bankieren is toch handel in geld, en als een aantal banken beslist om even niet mee te doen is het een stuk moeilijker voor de kleinere banken.
NIBC ziet zich beperkt in de handel, en ze hopen met deze garantie minder problemen te ondervinden.

[Komt je dit vaag bekend voor? Dat kan, er liep over dit onderwerp al een topic volgens mij]

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 1:45 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
AMSTERDAM - Zakenbank NIBC is na Leaseplan het tweede bedrijf, dat een beroep doet op de garantieregeling van de Nederlandse overheid. Ook deze aanvraag is gehonoreerd. De Nederlandse staat maakte vrijdag bekend dat het garant staat voor de obligaties die NIBC binnenkort gaat uitgeven, met een waarde van maximaal 1,6 miljard. Als NIBC ooit mocht omvallen, dan neemt de overheid deze verplichtingen over. NIBC betaalt hiervoor een premie van 1,13 procent. Dat is 18 miljoen euro per jaar.

...

Link: http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... _van_staat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 3:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Nu de staatsgarantiestelling er door is maken die grootbanken mij zeker niet meer gek en zet ik wat ex Icesave mony in een 6% deposito. Ik blijf binnen het oude garantiestelsel en laat me niet langer gek maken door wat er met Icesave gebeurd is. Wij hebben het aan de "kleintjes" te danken dat de grootbanken met hun rentes omhoog moesten gaan. Natuurlijk mis je de rentepunten en het goede advies van mijnheer Heemskerk, maar daar tegenover heb je ook wat meer inflatievergoeding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 10:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
George schreef:
Wij hebben het aan de "kleintjes" te danken dat de grootbanken met hun rentes omhoog moesten gaan.

Echt wel, en juist nu moeten we de marktwerking in stand houden en de "kleintjes" trouw blijven (een win-win-situatie). Grootbanken zijn lang genoeg aan de macht geweest om ons uit te melken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 2:34 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Hallo Michiel,

Dank voor je antwoord. Prettig dat NIBC zich kennelijk de zorgen van spaarders aantrekt en hier duidelijk en direct op reageert. Dat is bij bepaalde banken wel anders.

Ik ga mijn geld zeker niet weghalen om het bij een "grote" bank te stallen, precies om de reden die hierboven al genoemd is: die hebben ons lang genoeg kunnen uitzuigen met hun gebakken lucht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 4:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
George schreef:
Wij hebben het aan de "kleintjes" te danken dat de grootbanken met hun rentes omhoog moesten gaan. Natuurlijk mis je de rentepunten en het goede advies van mijnheer Heemskerk, maar daar tegenover heb je ook wat meer inflatievergoeding.

Verstandige taal, George.
Overigens staan de rentepunten en de goede adviezen van dhr. Heemskerk bij mij zo laag genoteerd dat zelfs de kachel er niet op wil branden... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO