Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 4:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
"Kan ik ook storten vanaf een andere rekening dan de tegenrekening?
Nee, dat is niet mogelijk. Alle overboekingen moeten vanaf de tegenrekening geschieden."

Volgens de handleiding zou het niet mogen kunnen, maar ik heb vorige week in mijn onschuld ook vanaf een andere rekening geld overgemaakt naar NIBC. Nota bene met mijn zakelijke rekening en daar staat een andere naam boven.
Is gewoon bijgeschreven :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 4:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
En als je vandaag weer wilt terugboeken lijkt het alsof je opdracht pas
morgen wordt uitgevoerd. Tenminste dat maak ik op uit de datum die staat ingevuld bij 'gewenste uitvoerdatum'.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 5:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het lijkt er op, dat ze erg veel haast hadden :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 10:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
En weer heeft NIBC een bedrag bijgeschreven dat afkomstig is van een andere rekening dan de tegenrekening.
(Rabo i.p.v. giro).

Erg streng zijn ze dus niet.

Als ik dit bij Icesave doe krijg ik het bedrag onherroepelijk weer teruggestort.

Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waarvoor dit dient.
Na de eerste storting, aan de hand waarvan de nieuwe rekeninghouder wordt geïndentificeerd, zou het toch niet uit moeten maken waar het geld vandaan komt?
Belangrijker is dat er slechts één 'uitgang' is. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 11:59 am 

Geregistreerd: do 18 sep 2008 10:37 am
Berichten: 9
Zijn er meer mensen bij die geen geld kunnen terugboeken naar hun tegenrekening?

Als ik bij "overboeken" kijk, dan is dat zeg maar grijskleurig (kan niks selecteren)

En er staat bij: "U heeft geen rekening waarmee u dergelijke betalingen kunt doen"

Ik heb wel al het papierwerk binnen, en alles van mijn kant opgestuurd naar ze, ook mijn tegenrekeningnummer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 12:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
nickster schreef:
Als ik bij "overboeken" kijk, dan is dat zeg maar grijskleurig (kan niks selecteren)


Heb je ook een email met als onderwerp "Ontvangstbevestiging contract etc. etc." gekregen? Zolang je die nog niet hebt, is je rekening waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Een beetje geduld is dan de enige remedie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 1:09 pm 

Geregistreerd: do 18 sep 2008 10:37 am
Berichten: 9
Die heb ik nog niet gehad, maar heb de rekening nu al ruim 2 weken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 1:33 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
nickster schreef:
Zijn er meer mensen bij die geen geld kunnen terugboeken naar hun tegenrekening?


Ik heb exact hetzelfde probleem :( . Eind vorige week heb ik het contract met kopie identiteitsbewijs opgestuurd. Op dat moment had ik al het welkomstpakketje met gebruikersnaam, TAN codes e.d. ontvangen. Vanaf begin deze week kan ik geld overboeken, maar terugboeken....niet dus. Daar ben ik niet blij mee. Zojuist heb ik gebeld naar de bank en een enigszins overwerkt klinkende jongedame vertelde me dat mijn rekening nog niet geactiveerd was en dat het wegens drukte nog wel even kon duren. Hoelang 'even' was kon ze me niet zeggen, maar na enig aandringen mijnerzijds noemde ze een termijn van 'dagen'.

Uiteraard ben ik vriendelijk gebleven tegen de dame die mij te woord stond (ze doet immers ook maar haar werk), maar tussen ons gezegd en gezwegen ( :wink: ) ben ik hier niet blij mee en heb ik ook maar heel beperkt begrip voor de drukte waarmee men kennelijk te maken heeft. Die had men immers goed kunnen aan zien komen. In ieder geval had men nieuwe klanten er op moeten attenderen dat het activeren van de rekening meer dan enige dagen zou duren.

Toch wel een beetje kwalijk vind ik het dat de bank mij niet heeft gemeld dat ik wel geld kan overmaken naar een niet-geactiveerde rekening, maar geen geld kan terugboeken. Immers, doordat geld naar de spaarrekening kan worden overgemaakt zal menige nieuwe klant in de veronderstelling zijn dat de rekening geactiveerd is. Je zult maar een flink bedrag naar de rekening hebben geboekt en dit om onverwachte reden plotseling weer nodig hebben....Gelukkig had ik nog maar een klein bedrag overgemaakt. Van mijn voornemen om vandaag een grote som op de rekening te zetten zie ik nu natuurlijk af. NIBC maakt niet waar wat de website belooft:
Om een rekening te openen, hoeft u bij NIBC Direct geen nummertje te trekken in het dichtstbijzijnde bankkantoor. U regelt het zelf, online. Heel eenvoudig en vooral snel.

Eenvoudig wel, maar snel....

De praktijk is ook in strijd met de toezegging van de bank:
doe een eerste storting vanaf uw tegenrekening en uw internetspaarrekening is geactiveerd

En artikel 3.2 van de Algemene Voorwaarden:
De Rekening wordt geactiveerd door een storting van een bedrag op de Rekening ten laste van de Tegenrekening.

Niet dus! Kwalijke zaak :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 5:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Er zat bij mij ruim een week tussen het opsturen van het contract en de bevestigingsmail. Daarin staat dat contract en legitimatie ontvangen zijn, en dat de rekening geactiveerd is na de eerste storting. Bij mij viel dat toevallig samen, en ik weet dus niet of ik nu terug kan boeken vanwege die storting of het verwerkte contract.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 6:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Algemene regel bij het openen van een rekening bij een nieuwe bank:

Eerste storting klein houden en weer gedeeltelijk terugboeken naar je tegenrekening. Dan heb je ook meteen een idee hoelang het heen en weer boeken duurt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 7:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Geachte heer Spaargraag

Hartelijk dank voor het retourneren van het getekende contract en een kopie van uw geldige legitimatiebewijs. Zodra de eerste storting vanaf de door u opgegeven tegenrekening heeft plaatsgevonden, is uw internetspaarrekening geactiveerd.


Als je dat mailtje hebt gehad, werkt het.
Mijn eerste storting van 10 euro stond er al een paar dagen op, en nu de bevestiging binnen is, werkt alles.
De eerste terug-storting staat geplanned voor a.s maandag.
Eens zien hoe vlot het gaat.

Ik vind alleen die gebruikersnaam een beetje irri..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 7:18 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Mijn bezwaar is dat de NIBC in strijd handelt met de eigen Algemene Voorwaarden. Dat vind ik tamelijk ernstig. Op zijn minst had ik van de bank mogen verwachten dat zij mij voordat ik mijn eerste storting had gedaan had verwittigd dat in verband met het grote aantal aanmeldingen de rekening anders dan in de Algemene Voorwaarden staat vermeld niet bij storting, doch pas enige dagen (?) later zou worden geactiveerd.

Overigens ben ik zelf wel zo voorzichtig geweest om slechts een betrekkelijk bescheiden bedrag naar mijn spaarrekening over te boeken. Anderen hebben misschien wel in vol vertrouwen direct een flink bedrag op de rekening gezet. Het feit dat je er dan dagen of langer niet meer over kunt beschikken, is ronduit kwalijk en kan mensen die het plotseling weer nodig hebben voor behoorlijke problemen stellen. Nogmaals: de bank handelt in strijd met de eigen Algemene Voorwaarden....die reppen niet over een mailtje dat je eerst moet hebben ontvangen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 10:11 pm 

Geregistreerd: do 11 sep 2008 3:24 pm
Berichten: 15
Ik kreeg na aanvraag op 9/9 op 10/9 een wachtwoord toegestuurd en op 16/9 een ontvangstbevestiging van het contract. Maar nog geen loginnaam en rekeningnummer, kan dus ook nog niet storting doen. Ook welkomstmap nog niet ontvangen. Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon geduld hebben :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 10:20 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Sep schreef:
Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon geduld hebben :?


Nee, je ziet niets over het hoofd. De welkomstmap bevat een brief met daarin vermeld je rekeningnummer en gebruikersnaam. Ook bevat het mapje een lijst met TAN-codes. Kennelijk maakt NIBC nogal wat foutjes. In ieder geval doet ze niet wat ze belooft en zou moeten doen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 10:33 pm 

Geregistreerd: do 11 sep 2008 3:24 pm
Berichten: 15
Bedankt

[quote="marnix" In ieder geval doet ze niet wat ze belooft en zou moeten doen...[/quote]

Nee, helpdesk ook niet. Stuurde woensdagochtend een mailtje met dezelfde vraag, krijg per ommegaande een reply dat binnen 24 uur mijn vraag beantwoord zou worden....toch apart dat het bijna altijd en overal lastig is om in te schatten hoeveel responses je gaat krijgen als bedrijf en daar de aangepaste hoeveelheid resources tegenover zet....wie een beetje deze fora leest kan wel inschatten dat nogal wat mensen zullen reageren op een nieuw nederlands product met hoogste rente... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO