Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:25 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik vind de rentedaling bij NIBC wel erg meevallen.(ik kreeg de mail om 17.00)
Als het daar dan verder maar bij blijft,maar ja.....
Het zal wel druk worden bij rentewijzigingen op spaarinformatie.nl deze week en de volgende vrees ik!! :?

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik heb vorig jaar 5 deposito's geopend (6 t/m 10 jaar) voor 6%. Voor 19 januari komt daar nog een 5 jarige bij waarmee in naar het maximum van het DGS ga (conform uitspraak EU). Want let op mijn woorden...die 6% zien we voorlopig niet meer terug en ja....ik hou er rekening mee dat het max. DGS ook de rente meetelt.


Laatst bijgewerkt door Thijs op di 06 jan 2009 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Heb de mail intussen ook gehad, en na inloggen kreeg ik ook het bericht voor m'n neus. Het valt me van ze tegen en ze zijn in mijn lijstje gezakt van plaats 1 naar 5. Was er laatst niet iemand die voorspelde dat de depositorentes juist zouden stijgen? Of is die door de achterdeur van het forum vertrokken? In ieder geval hoop ik dat ze genoeg geld hebben binnengehaald om te overleven...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
@Thijs

Ik zou toch uitkijken ,want er is nog geen def.besluit genomen over de DGS(zie overige forumbronnen hierover). Ik blijf voor alle zekerheid binnen de grenzen van het oude DGS,in al mijn spaarrekeningen,spreiden is zowiezo goed. 8)

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
De EU heeft onlang bepaald dat de nieuwe garantie Eur. 50.000 p.p wordt (als minimum). Dit gaat (dacht ik) per 1 juli in. Tot oktober echter geldt de regeling van Wouter. Na oktober geldt MINIMAAL de EU standaard van Eur. 50.000 p.p. Nederland MAG dat verhogen maar die 50 is het minimale (dus 100.000 bij en/of rekening).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
IS E 100.000 WEL ZEKER?
Bij algemeen vraag en antwoord.
Dat bedoel ik dus.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Wat NIET zeker is, is Eur. 100.000 PER PERSOON wat nu geldt via de regeling van Wouter. Wat WEL zeker is, is dat NA de regeling van Wouter er een minimum is van Eur. 50.000 PER PERSOON, dus Eur. 100.000 op een EN/OF regeling. Hierover is geen discussie in het topic.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 9:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Complimenten voor NIBC dat ze zo open zijn. De renteverlaging is jammer, maar niet onverwacht. Op vrijdag 16 januari nog maar even een deposito afsluiten ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 9:36 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
ik weet niet wat ik er van moet denken :?

ik was van plan om een deel icesafe bij NIBC vast te zetten, maar nu begin ik te twijfelen.
Je kondigt een verlaging toch niet aan? :roll: Die voer je onaangekondigd door, het liefst zonder dat spaarders het doorhebben. Iedereen weet toch dat het merendeel van de spaarders na opening nauwelijks naar rentestanden kijken. Dus waarom dan mensen er per se op wijzen?

Ik vind het maar erg vreemd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 9:42 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Ik had verwacht dat ze iets boven de 5,1% van moneyou zouden blijven, als ze bij Credit Europe en moneyou slim zijn verlagen ze daar pas volgende week de rente, dan stappen er vast een hoop NIBC spaarders over.

Het lijkt mij sterk dat deze verlaging vooraf gaat aan slecht nieuws over NIBC, want dan zit de DNB weer te pitten. Zou wel erg fraai zijn als iedereen die voor de 19e zijn geld vast zet een paar weken later weer een stapel garantiestelsel formuliertjes mag invullen. Het lijkt er eerder op dat ze de toestroom van spaargeld wat af gaan remmen, dat kan betekenen dat ze voldoende hebben binnen gehaald, of dat ze het niet tegen voldoende rente kunnen uitlenen.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 9:44 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Ik vind het juist wel netjes hoe NIBC dit doet.

Ik heb er nu zo'n 8k vast staan. Eigenlijk nog 5, want net vandaag is een deposito van 3k terugbetaald (netjes op tijd). De rest staat nog tussen de 1 en 2 jaar vast. Dit is geld dat pas nodig is over 8 à 9 jaar.

Nu zit ik dus te denken, wat is wijsheid. Die 3k opnieuw vast zetten voor 8 jaar tegen 6%. Een gedeelte voor korter? Als het mis gaat heb ik mijn geld toch altijd op tijd weer terug en boven de garantie kom ik sowieso niet. De spaarrente zie ik de komende jaren ook niet boven die 6% komen? Hoewel, als de banken straks opeens weer geld nodig hebben... Nog twee weken om na te denken :shock:.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 10:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Ik heb reeds een 10jarig deposito lopen en sluit er voor de verlaging nog één af (krijg ik 2x per jaar een renteuitkering).
Mij is uit de diverse topics nog niet duidelijk of de "nieuwe" DGS tot 50k dekt. Dus blijf ik onder de 40k (met dus een beperkt risico om over een deel 10% mis te lopen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 10:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Er zijn meerdere banken die van tevoren aankondigen dat de rentetarieven gaan dalen en klanten nog 10 dagen de mogelijkheid geven om een deposito tegen het oude tarief te openen. Akbank deed dit halverwege november ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 10:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
knulleke schreef:
Mij is uit de diverse topics nog niet duidelijk of de "nieuwe" DGS tot 50k dekt. Dus blijf ik onder de 40k (met dus een beperkt risico om over een deel 10% mis te lopen).


Het nieuwe DGS zal sowieso minimaal 50k moeten dekken. Het is alleen even de vraag of we voor 1 jaar van 100k teruggaan naar 50k, of "gewoon" op de 100k blijven.
En vraag 2 is hoe snel de Nederlandse politiek daar duidelijk over gaat geven...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 10:18 pm 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Ar'Pharazon schreef:
Er zijn meerdere banken die van tevoren aankondigen dat de rentetarieven gaan dalen en klanten nog 10 dagen de mogelijkheid geven om een deposito tegen het oude tarief te openen. Akbank deed dit halverwege november ook.


Klopt. Onder andere de DHB Bank deed dit nog niet eens zo lang geleden net zo. Wel netjes, want ze geven spaarders die nog niet zeker weten of - en zo ja: waar - ze een deposito willen openen in ieder geval een laatste kans om dat tegen een aantrekkelijk percentage te doen, in plaats van dat ze teleurgesteld tot de ontdekking komen dat van de ene op de andere dag de percentages flink zijn verlaagd.

Overigens hing de verlaging al enige tijd in de lucht en het zal me niets verbazen als dit een trend wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO