Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 5:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Datum Onderwerp
06-01-2009 NIBC Direct Internetsparen


Bericht

Geachte klant,

Het zal u niet zijn ontgaan dat de rentetarieven marktbreed zijn verlaagd. In lijn met deze trend, wijzigt ook NIBC Direct haar rentetarieven. Natuurlijk blijven we op alle spaarvormen wél een toprente bieden, zonder ingewikkelde voorwaarden. Want wij geloven in een hoge rente, voor iedereen.

Op 7 januari wijzigen wij de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening naar 5,1% vrij opneembaar. Omdat wij u niet voor verrassingen willen stellen, wijzigen wij de depositotarieven pas op 19 januari aanstaande. Tot die datum kunt u nog een NIBC Direct Termijndeposito tegen het huidige tarief afsluiten. Voor de nieuwe tarieven kunt u onderstaande tabel raadplegen.

Overzicht depositotarieven

Nieuwe tarieven per 19-01-2009

NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,10%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,15%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 2 en 3 jaar 5,30%
NIBC Direct ZekerMeer 4 jaar 5,35%
NIBC Direct ZekerMeer 5 jaar 5,35%
NIBC Direct ZekerMeer 6 en 7 jaar 5,40%
NIBC Direct ZekerMeer 8 en 9 jaar 5,45%
NIBC Direct ZekerMeer 10 jaar 5,50%


We hopen u hiermee goed te hebben geïnformeerd. Hebt u toch nog vragen, dan kunt u ons natuurlijk 24 uur per dag online bereiken door een mail te sturen naar info@nibcdirect.nl. Als u liever iemand persoonlijk wilt spreken, kunt u onze servicemedewerkers bereiken op 0900 – 409 409 4 (€ 0,10 p/min). Raadpleeg onze website voor de openingstijden.

Vriendelijke groet,


NIBC Direct

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 5:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
het begin van de verlagingen, zal niet lang meer duren voordat de rest volgt. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 5:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:22 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Zuid-Limburg
In ieder geval krijgen we nog een kans om ons geld langer vast te zetten voor de oude tarieven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:23 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Dan vindt ik CEB toch aantrekkelijker. Ik laat staan wat er staat. Met spaarwinstcalculator uitgerekend dat het 80 dagen duurt dat het meer oplevert. En voor die paar euro ga ik de moeite niet nemen.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:26 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@crypto50,

Dat is precies wat ze willen.
Ze proberen de "gewone spaarders" over te halen, om de centjes voor langere tijd vast te zetten.
Op zich geen slechte actie, zolang je er maar voor zorgt dat je onder de DGS blijft. Wel rekening houdende dat de DGS na 6-10-2009 wel eens zou kunnen gaan dalen.

Zie verder topic viewtopic.php?f=4&t=1388

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:47 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Icesave today,I save schreef:
... Dat is precies wat ze willen.
Ze proberen de "gewone spaarders" over te halen, om de centjes voor langere tijd vast te zetten. ...
Ik vind het netjes dat ze het aankondigen. Mochten ze echter de bedoeling hebben om ons te bedotten door op korte termijn de rente weer te laten stijgen dan lukt ze dat waarschijnlijk maar 1 keer (per rekeninghouder) :wink: Ik ga er waarschijnlijk wel een afsluiten van 6 maanden (loopt dus ruim voor oktober af)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@appeltje

Ik denk niet dat ze de rente zullen doen laten stijgen in de nabije toekomst.
Ze willen vermoedelijk (mijn glazenbol is weleens beslagen) de spaarders voor langere tijd aan zich binden. Het zou mij dan ook niets verbazen, als er op korte termijn iets negatiefs naar buiten komt over NiBC. Met deze "klantenbinding" voorkomen ze ieder geval een niet gewenste bankrun. :shock:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik heb geen bericht gehad en zie het ook niet op de site van NIBC staan.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 7:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Mail van ong. een uur geleden.

En om het je makkelijk te maken stond er ook nog:
Klik hier om in te loggen en een termijndeposito af te sluiten tegen het huidige tarief.

En de woorden:
ZONDER.
MEER.
Waar dat op slaat weet ik niet, maar ik heb een vermoeden. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 7:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:22 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Zuid-Limburg
Icesave today,I save schreef:
@appeltje

Het zou mij dan ook niets verbazen, als er op korte termijn iets negatiefs naar buiten komt over NiBC. Met deze "klantenbinding" voorkomen ze ieder geval een niet gewenste bankrun. :shock:


He jakkie , hou op zeg. Ik heb net icesave achter de rug. Ik zoek nu de banken uit die 100% onder het nederlands depositogarantiestelsel zit. En dit is er dus eentje, dus dan zit ik wel save als ik onder de grens blijf he.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 7:17 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 3:48 pm
Berichten: 17
Ja, die mail was exact om 17:00 binnen. Je zou haast denken dat ze het er om doen, zodat je niet dezelfde dag nog snel je spaarsaldo zou overboeken :P

Zelf kijk ik het even aan wat de andere banken doen, geen zin om steeds met al dat geld heen en weer te slepen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 7:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Tjah...ik moet je eerlijk zeggen dat ik een beetje in dubio zit wat te doen.

Heb op dit moment zo'n 2k staan bij NIBC dus echt schokkend zal de rentedaling bij mij niet aankomen, maar toch. 1 februari valt er wel een deposito vrij van 10k dat nu nog tegen 5,25% staat. (niet bij NIBC)

Misschien toch maar eentje bij NIBC doen voor 10k 6 maanden á 5,5% dan, ik verwacht als de NIBC om zou vallen dat er minder problemen komen dan bij Icesave, aangezien dit geheel onder de DNB garantiestelsel valt.

Heb nog circa twee weekjes even afwachtten wat er deze week nog meer komt, het blijft toch koffiedik kijken. Maar naar de Internetspaarrekening gaat in ieder geval geen 'nieuw' geld :D.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 7:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ik heb de mail van NIBC inmiddels ook binnen...vrees dat de rest van de kogroep snel zal volgen en de rentes oplaag duikelen.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:05 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Icesave today,I save schreef:
... Met deze "klantenbinding" voorkomen ze ieder geval een niet gewenste bankrun. :shock:
Door continu aantrekkelijke kortlopende (3 of 6 maanden) deposito's aan te bieden kan een bank voorkomen dat veel spaarders plots hun geld opnemen, dat geeft wat rust in de tent.
Voor een verschil van 0,5 % wil ik best een deel van mijn spaargeld 3 of 6 maanden vastzetten. En ik zal vast niet de enige zijn. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renteverlaging
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 8:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
rood schreef:
Ja, die mail was exact om 17:00 binnen. Je zou haast denken dat ze het er om doen, zodat je niet dezelfde dag nog snel je spaarsaldo zou overboeken :P

Bij mij was ie pas om 18:33 binnen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO