Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Creditcard
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 2:52 pm 

Geregistreerd: vr 14 maart 2008 2:45 pm
Berichten: 2
Jukommerce, je schreef: Ik heb sinds kort een GRATIS creditcard (Mastercard Gold) bij Advanzia,etc.
Hoe kom je aan zo'n creditcard? Ik heb er ook één willen aanvragen, maar kon dat niet omdat ik een Nederlands ingezetene ben. Had ik maar in Duitsland of Luxemburg moeten wonen!

Leider ist dies in naher Zukunft noch nicht vorgesehen.

Mit freundlichen Grüßen
Advanzia-Bank S.A.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 11:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Ik heb die melding ook onder ogen gehad (de melding zit ingebouwd in het webformulier), maar ik heb Advanzia gemaild (Fehler Melden). Waarom meld je "Andere Nationen" op een formulier als je aanvragen uit die "Andere Nationen" toch niet accepteert?

Vond ik nogal onlogisch en zij kennelijk ook. Ze gingen in hun antwoordmail niet in op mijn vraag, maar hebben mijn aanvraag alsnog gefiateerd.

In de AGB staat nergens dat je uit Luxemburg of uit Duitsland MOET komen. Nee, je hebt alleen een EU-betaalrekening nodig:

Zahlungen können nur von einem auf den Karteninhaber laufenden Konto einer Bank in der EU, EFTA und der Schweiz getätigt werden, Zahlungen können nur per Überweisung erfolgen.

Als je een beetje Duits kunt praten kun je ze ook bellen (gebruik Skype of iets dergelijks om internationale telefoonkosten te besparen)

Ik ben een groot voorstander van meer concurrentie op de Europese spaar en betaalmarkt. De EU-vlag (rond die Euromunt) op Advanzia.com spreekt van ambitie. Dan doe ik graag mee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Overige banken
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 1:59 pm 
Ik ben terughoudend met buitenlandse banken die niet deelnemen aan het Nederlandse Depositogarantiestelsel. Onlangs werd hiervoor gewaarschuwd in de financiële bijlage van het NRC, het ging toen om Argenta. De Belgische Collectieve garantieregeling keert max. € 20.000 per rekeninghouder uit. Bovendien sta ik niet graag over de grens in de rij op mijn eigen euro's te wachten. Ik weet dat niet iedereen dezelfde mening heeft.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart 2008 11:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Advanzia heeft zich op 4 maart 2008 laten inschrijven bij De Nederlandsche Bank. (zie in het register)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008 1:56 pm 

Geregistreerd: vr 14 maart 2008 2:45 pm
Berichten: 2
jukommerce: ik heb gemaild met Advanzia en het antwoord was (zoals ik eerder geschreven had):
Leider ist dies in naher Zukunft noch nicht vorgesehen.

Misschien toch maar eens bellen.
Fijne Paasdagen voor iedereen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 8:38 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Advanzia is niet de enige buitenlandse bank die in Nederland rekeningen verkoopt EN een bankvergunning heeft bij de Nederlandsche Bank.

Ook Keytrade Bank, met een (basis-)rentepercentage van 3,75% staat bij De Nederlandsche Bank ingeschreven en maakt het openen van rekeningen voor Nederlanders mogelijk:
http://keytradebanque.com/nl/banking/savings


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 10:00 pm 
De Advanzia Bank S.A. heeft de volgende vergunning:

Verrichten van diensten bank uit EER (2:1
01 - In ontvangst nemen van deposito's en andere terugbetaalbare gelden

Maar laten we nu niet verder over de Advanzia Bank ingaan (anders dwalen we weer zo af)


@ keijsvog

OK. Ik vraag mij nu wel af wat de reden is dat ene er wel op staat en de andere niet, immersAdvanzia heeft ook een garantieregeling:
The bank is a member of the "Association Pour La Garantie Des Dépots Luxembourg (ADGL)", a deposit insurance provider which secures customers' deposits up to EUR 20.000.

Icesave en Advanzia hebben nu voor mij dezelde status.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 10:11 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
@ rente up

Klopt, we hebben IceSave erop gezet in de veronderstelling dat ze onder de standaard garantieregeling vielen. Een dag later blijkt dat we te voorbarig zijn geweest. Uiteindelijk is het doel van SpaarInformatie om goede en onpartijdige informatie te geven. Deze discussie is dus ook goed omdat we zo samen met onze bezoekers bepalen welke rekeningen er op SpaarInformatie moeten komen en op welke manier. We nemen echter geen overhaaste beslissingen. We volgen vol interesse de discussies op het forum en bepalen daarna wat we gaan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 10:19 pm 
De communicatie van icesave was in eerste instantie heel erg op die 5% gefocust.

Op zich werden beide garantiestelsels netjes opgenoemd. Maar door dit in een zin te doen was het ietwat verwarrend.

Wat dat betreft was een aanvullende regeling via DNB gewoonweg nieuw.

Ik ben beniewd of nu ook alle andere rekeningen worden toegevoegd onder een andere categorie / anderzinds.

Of dat spaarinformatie blijft zoals het was.

Zelf vind ik een DNB garantie van de eerste 20 belangrijk.

Overigens:
Luxemburg heeft meer inwoners dan Ijsland.

Luxemburg heeft meer samenwerkingen met NL, dan met ijsland (denk BENELUX)

Luxemburg heeft de euro, ijsland niet enz enz.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 10:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Over Advanzia nog even TWEE nieuwtjes:

www.advanzia.nl is weer in de lucht
Advanzia.nl linkte tijdelijk door naar Google.de, maar de site is nu weer online.

Om Advanzia te bereiken hoef je niet meer naar Luxemburg te bellen
Zoals je kunt zien op Advanzia.nl zijn zij te bereiken via telefoonnummer +31 (0)10-799 4416. Kennelijk hebben ze werknemers in Nederland of een Nederlands callcenter ingehuurd.

Citaat:
Maar laten we nu niet verder over de Advanzia Bank ingaan (anders dwalen we weer zo af)

Ik vind alle ontwikkelingen op spaargebied interessant om te volgen. Zeker als er nieuwe intreders zijn. Meer concurrentie betekent een hogere rente.

Vermoedelijk komen er nog meer banken (tenminste twee!!!) naar Nederland, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 11:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jukommerce schreef:
Vermoedelijk komen er nog meer banken (tenminste twee!!!) naar Nederland, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.


Kan je niet beter uitzoeken hoeveel ze willen gaan geven? :lol:
Gekheid hoor.

Zijn initialen van 1 bank AREMB uit een koud land?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 1:04 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
Ik heb helaas het gewinnspiel niet gewonnen. Ik had 10.000 euro kunnen winnen."


Als je een aankoop van 10.000 ermee gedaan hebt wel ja..
Heb je echt zo'n aankoop met deze kaart gedaan, of is je Duits toch niet helemaal wat je ervan dacht ? :lol:

no offence hoor..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 11:43 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Ik gebruik die kaart wel (voor aankopen). Zou ook niet fair zijn om de kaart niet te gebruiken. Ze hebben mijn aanvraag geaccepteerd en alles netjes naar Nederland gestuurd. Werkt prima.

Maar ik heb van Blacktomcat begrepen dat ze geen nieuwe Nederlandse aanvragen accepteren. Ik bedenk me dat ik altijd op tijd betaal en als ze denken dat alle Nederlanders dat doen... dan hebben ze weinig rente en herinneringsopbrengsten.... :lol:

Als je de site leest dan richt de marketing hier zich vooral op de spaarrekening op één zinnetje na:

Citaat:
Advanzia Bank, is een kostenloze direct bank in Munsbach en biedt haar klanten, naast een interessante spaarrekening, een kostenvrije MasterCard Gold aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 2:05 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Paul209 schreef:
Jukommerce schreef:
Vermoedelijk komen er nog meer banken (tenminste twee!!!) naar Nederland, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.


Kan je niet beter uitzoeken hoeveel ze willen gaan geven? :lol:
Gekheid hoor.

Zijn initialen van 1 bank AREMB uit een koud land?


Ik verwacht niet dat Aktia (op korte termijn) naar Nederland zal komen met een aantrekkelijk spaarproduct. In hun jaarverslag 2007 staat in het hoofdstukje 'outlook' niets over internationale plannen.

Bij een Engelse bank heb ik een formuliertje ingevuld en daarin aangevinkt dat ik uit Nederland kom.

De reactie, was niet if, maar when:

citaat 1:
Citaat:
Unfortunately we are not able to offer you an account at this time.
Would you like us to contact you by email when we launch in your country?


citaat 2 (in bevestigings-e-mail):
Citaat:
Unfortunately we are currently unable to accept customers from your country, but we look forward to expanding our list of countries in the near future


De naam van de bank vertel ik direct als ik over een 'launch' wordt geinformeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 3:13 pm 
Aktia bied in finland 4,5%

http://translate.google.com/translate?u ... auto&tl=nl


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO