Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 6:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2009 8:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Maar dat blijkt dus allemaal niet waar te zijn, zoals je zelf ook al had nagevraagd bij de betreffende banken.

Ik kan bevestigen dat het bij mij nog steeds werkt. Rekening is sinds oktober opgeheven, en onlangs heb ik (bewust, om te kijken of de Overstapservice nog werkte) de kosten voor mijn creditcard nog laten incasseren van de oude rekening. Deze werden keurig doorgesluisd naar de Triodosrekening (eergisteren afgeschreven). Werkt dus al ruim 5 maanden na opheffing rekening nog steeds.

Ik vermoed dat er pas een probleem komt als de bank het oude, opgeheven nummer opnieuw uitgeeft aan een nieuwe klant. Maar ik heb niet de indruk dat SNS nou zoveel nieuwe klanten heeft getrokken de laatste tijd :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2009 8:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Dat wij in de categorie 'jonge onderzoekers' vallen, wil nog niet zeggen dat anderen door dit soort berichtgeving tijdenlang dubbele en onnodige kosten zullen maken.
Betaalrekeningen zijn immers nergens meer gratis.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 10:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Eens. En daar ben ik dan ook al een poos op aan het schelden.

Verder vind ik dat de Overstapservice gewoon voor iedere bank eender zou moeten werken. Het afgelopen jaar hebben we al allerlei verschillende ervaringen kunnen lezen op dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2009 7:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Lekker rommeltje die overstapservice.
Met een tussenpoos van 17 dagen 2 brieven van Triodos met 2 verschillende aanvangs- en einddata van de service.

In beide brieven nogmaals de uitdrukkelijke waarschuwing:
'Wij maken u erop attent dat indien u besluit de oude bankrekening op te heffen, de Overstapservice automatisch wordt stopgezet.'

Dit kan toch nooit de bedoeling geweest zijn als vervanger van nummerportabiliteit, wel?
Als het pas afgesloten 'herenakkoord' ook zo ik elkaar steekt, verwacht ik er weinig of niets van.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 8:55 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Nummerportabiliteit blijft mij toch een beetje bezighouden.
N.a.v. viewtopic.php?f=24&t=2768 vroeg ik mij af of bijv. het nummer van de Belastingdienst 2445588 nu ook bij RBS loopt.
Des te meer omdat ik stuitte op de volgende tekst bij NVB:

Citaat:
Kunt u mij vertellen welke bank bij welke reeksen bankrekeningnummers hoort?

Nee. Vroeger hoorde elke serie bankrekeningnummers bij een bepaalde bank. Nu is dat niet meer het geval.
Het is dus niet mogelijk om automatisch op grond van het rekeningnummer te weten bij welke bank de rekening loopt.


Het kán volgens mij wel.
Alleen de wil ontbreekt waarschijnlijk.

P.S. Overigens, volgens http://www.ibannl.org staat bovenvermeld nr. nog geregistreerd bij ING.
Dat nummer valt dus af in mijn zoektocht naar nummerportabiliteit t.b.v. de overheid.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 10:05 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
De woorden 'reeksen', 'serie' en 'automatisch' in het citaat maken dat het beweerde strikt genomen klopt.
Het begincijfer 3 b.v. stond voorheen garant voor een RABO-nummer. Sinds je zo'n nummer mee kunt nemen naar een andere bank, is dat dus geen vanzelfsprekendheid meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 10:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Sinds je zo'n nummer mee kunt nemen naar een andere bank, is dat dus geen vanzelfsprekendheid meer.

Vertel. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 10:20 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Paul209 schreef:
'Wij maken u erop attent dat indien u besluit de oude bankrekening op te heffen, de Overstapservice automatisch wordt stopgezet.'


Ik zou aan de bank voorstellen om het te hernoemen naar een overstapregeling.
Het regelt de overstap zolang je de rekening maar aanhoudt.

Het wordt pas een service als ze dit zouden voortzetten als de rekening opgezegd is.

Zo zie je maar dat banken aan een aanvankelijk goed plan toch weer hun eigen voorwaarden weten te koppelen zodat de klant er uiteindelijk gewoon zelf voor betaald.

---
Begincijfer 3 ? Da's van een hele tijd geleden zeker. Ik heb al een jaar of 35 begincijfer 6. :)

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 10:33 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
De 'service' is ontstaan in een periode dat er voor particulieren vrijwel nog geen sprake was van kosten voor het aanhouden van een betaalrekening.
Dat is tegenwoordig wel anders.
Bijna niemand komt er onderuit.
Die grappenmakers van de banken wisten natuurlijk allang dat zoiets er aan zat te komen.
De politiek -toen ze met dit slappe aftreksel van vrijheid blijheid akkoord gingen- kennelijk niet.
Ik vind het helemaal niet raar dat Bos een hekel aan banken heeft gekregen.
Schaar veel van de klanten daar ook maar onder.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 4:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Wat kunnen de ABN en NVB toch lekker uit hun nek kletsen!
Testje gedaan door een klein bedragje over te schrijven naar mijn bijna 2 maanden geleden opgeheven ABN rekening.
Alle bangmakerij ten spijt staat het bedragje inmiddels keurig netjes op mijn doorgelinkte Triodos rekening!
De antwoorden van ABN en NVB zijn m.i. een best schofterige manier om klanten ruim een jaar lang onnodig kosten uit de zak te kloppen.
Of zouden beiden gewoon geen verstand van bankieren hebben? :mrgreen:
ABN schreef:
Uw 'oude' rekening dient gedurende de looptijd van de Overstapservice
te blijven lopen.

NVB schreef:
Beide antwoorden zijn correct.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 11:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul, ik meen mij te herinneren dat jij zelf eens hebt doorgevraagd bij de bank, en dat het antwoord er toen op neerkwam dat als je eenmaal in het circus van de Overstapservice zat, het wel doorliep ook al werd de rekening opgeheven; echter, men kon dat niet garanderen.

Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe snel een bank een gebruikt nummer opnieuw uitgeeft. Zolang het nummer in gebruik is kan dat uiteraard niet (hoewel, ook daar heeft iemand hier wel eens iets over gezegd staat me bij :twisted: ) maar als je je rekening opheft, kan in theorie dat nummer na een (korte) tijd aan een ander worden gegeven en op dat moment is het natuurlijk exit Overstapservice.

Mede op basis van dat bericht heb ik toen de knoop doorgehakt en mijn SNS rekening opgeheven na 3 maanden Overstapservice. Er liepen toen veel klanten weg daar (nog steeds geloof ik) dus ik heb me niet zoveel zorgen gemaakt over het opnieuw uitgeven van het nummer, nummers zat denk ik. Ook bij mij heeft de Overstapservice vlekkeloos gewerkt, en netjes nog een brief vorige maand dat de service deze maand afloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 11:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Paul, ik meen mij te herinneren dat jij zelf eens hebt doorgevraagd bij de bank, en dat het antwoord er toen op neerkwam dat als je eenmaal in het circus van de Overstapservice zat, het wel doorliep ook al werd de rekening opgeheven; echter, men kon dat niet garanderen

Da's niet juist.
Zoiets was wel door een forumlid geopperd.
Van officiële zijden werd er juist op aangedrongen vooral de oude rekening niet te beëindigen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 11:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik zie het al, ik heb dit gebaseerd op jouw berichten van 29 en 30 januari in dit topic.
De ene bank geeft dit dus aan (je kan de rekening opheffen, maar...).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO