Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:23 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Zelf zit ik in het buitenland waar niet overal een goede GSM dekking is en wanneer er een typhoon geweest is kan je er op rekenen dat je dagen zo niet weken zonder gsm verkeer zit. Weliswaar uitzonderlijk maar toch heel erg lastig.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
kwarretje schreef:
Janssen schreef:
Naast SNS en Postbank bestaan nog wel meer banken.
quote]

Klopt natuurlijk, maar niet iedere bank geeft ook de mogelijkheid om een chipkaart te gebruiken. Mijn zoon heeft dat nodig op zijn school, vandaar de keuze voor de Postbank.


Argenta heeft gratis betaalrekening, pasje + chipknip
Ik meen DSB ook.
In ieder geval krijg je ook nog een leuke rente op de betaalrekening bij de laatste.
Bij Argenta wel rente, maar niet zo veel.
Daar kan de Postbank een voorbeeld aan nemen. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op wo 15 okt 2008 5:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:41 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
krentenweger schreef:
Zelf zit ik in het buitenland waar niet overal een goede GSM dekking is en wanneer er een typhoon geweest is kan je er op rekenen dat je dagen zo niet weken zonder gsm verkeer zit. Weliswaar uitzonderlijk maar toch heel erg lastig.

Lukt het in die extreme omstandigheden dan wel om je 'papieren' TAN-code via je internetverbinding door te geven? Het lijkt me dat die er dan toch ook uit ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 8:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
Tan code via mobiel doe ik al tijden. Bevalt heel goed. Geen gestuntel meer met papieren lijsten en overal kun je overschrijven zolang je je mobiel bij je hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Heb al zo vaak meegemaakt dat er iets was met de mobiel... is mij de stress niet waard.
Het zogenaamde risico van de papieren lijst... och, als de dief rijk moet worden met wat ik bij de Postbank heb staan, wens ik hem/haar veel sterkte :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 1:34 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
jha schreef:
Lukt het in die extreme omstandigheden dan wel om je 'papieren' TAN-code via je internetverbinding door te geven? Het lijkt me dat die er dan toch ook uit ligt.


Soms is ook dat het geval, maar om een of andere reden is SMS verkeer het eerste wat uitvalt en ook langere tijd niet werkt. Wellicht omdat er maar 1 steunzender (toren) in de regio is.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 3:14 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Dagobert schreef:
Tan code via mobiel doe ik al tijden. Bevalt heel goed. Geen gestuntel meer met papieren lijsten en overal kun je overschrijven zolang je je mobiel bij je hebt.


Zelfde positieve ervaring.
Werkte voor mij de laatste jaren altijd perfect en snel, ook in afgelegen buitenland regio's.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 8:11 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik merk dat de tevredenheid over het TAN systeem via SMS over het algemeen groot is. Wat mij betreft: Dat zouden meer banken moeten doen!
Ik vraag me wel af hoe het zit wanneer de Postbank wordt opgedoekt en we allemaal ING klant gaan worden. :cry:
Hoe werkt dit bij ING? Is daar hetzelfde systeem in gebruik en zo nee, moeten dan alle Postbank klanten overgaan op het ING systeem, of misschien omgekeerd? Is de hele overgang een verbetering voor Postbank klanten of moeten we het maar afwachten? Iemand die iets meer weet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:17 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
De ING maakt gebruik van een "beveiligingscalculator" (wat een woord is dat, het is een codegenerator) , te gebruiken bij het inloggen en bij het doen van transakties.

Ben ook wel benieuwd wat de integratie van de Postbank in de ING gaat betekenen. Is daar al iets meer over bekend?

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
obligataire schreef:
Ik had eerst mijn zakelijke PB internet en mijn privé PB internet netjes aan elkaar gekoppeld zitten.
Dat werkte perfect. Met 1 druk op de knop wisselde je van zaak naar privé en v.v.

Recent hebben ze beide losgekoppeld. Twee gescheiden inlogprocedures dus.
Meteen daarop kwamen ze met de eis dat ik voor privé verplicht aan de TAN per telefoon moest.
Gelijktijdig zijn ze alle zakelijke gebruikers gaan overreden om ook op Tan per telefoon over te schakelen.


Het loskoppelen van de rekeningen ging bij mij in dezelfde sessie als het omzetten naar TAN-codes via sms. Dat heeft bij mij wel voor verwarring gezorgd. Ik dacht namelijk dat de omzetting naar TAN via sms integraal onderdeel was van de opsplitsingsprocedure en dus voor beide rekeningen gold. (Te meer ook omdat voorheen voor beide rekeningen gebruik werd gemaakt van dezelfde papieren TAN-lijst.)

Later bleek echter dat ik voor mijn zakelijke rekening nog apart moest overstappen naar TAN via sms. Dat wilde ik natuurlijk wel, want ik had mijn papieren TAN-lijst inmiddels in piepkleine snippers bij het oud papier liggen. Maar wat denk je wat ik nodig had om mijn verzoek tot TAN via sms te bekrachtigen? Juist: een TAN-code van de papieren lijst. :oops: Dat werd dus nog een heel gepuzzel met snippertjes uit een paar leeggekieperde oudpapierdozen. Maar goed, het is uiteindelijk gelukt. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 10:16 am
Berichten: 30
Ik zie de voordelen van Tan via mobiel wel, maar vind niet dat de klanten het gebruik van een mobiel opgedrongen kan worden. Ik wordt nu door de Postbank ook 'zeer nadrukkelijk' verzocht over te stappen van papier naar mobiel, maar hou het bij papier al was het maar om principele redenen. Zouden ze de (bestaande) klanten uiteindelijk kunnen dwingen over te stappen?

Trouwens, bij gebruik in het buitenland, moet je dan betalen voor het ontvangen van een Tan code per SMS?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:39 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
turver schreef:
Trouwens, bij gebruik in het buitenland, moet je dan betalen voor het ontvangen van een Tan code per SMS?

Volgens mij wel...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 4:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
turver schreef:
Ik zie de voordelen van Tan via mobiel wel, maar vind niet dat de klanten het gebruik van een mobiel opgedrongen kan worden. Ik wordt nu door de Postbank ook 'zeer nadrukkelijk' verzocht over te stappen van papier naar mobiel, maar hou het bij papier al was het maar om principele redenen. Zouden ze de (bestaande) klanten uiteindelijk kunnen dwingen over te stappen?

Tsja de Belastingdienst dwingt bijvoorbeeld ondernemers om hun BTW en IB aangiften per computer te doen.
Ik geloof dat je met heel veel pijn en moeite een ontheffing kunt krijgen maar in principe gaan ze er gewoon vanuit dat hun 'klanten' hun aanpak maar moeten volgen.
Mij persoonlijk maakt het niet veel uit maar er zijn legio mensen die daar helemaal geen zin in hebben om diverse redenen.

Wat de Postbank betreft, blijkbaar gaan ze er vanuit dat als iemand zo modern is om met 'mijnpostbank.nl' te werken dat zo iemand dan ook wel een mobiel zal hebben.
Afdwingen kunnen ze het natuurlijk niet maar m.i. is het een 'ingecalculeerd' risico dat er een paar klanten naar de concurrentie weglopen.
De kostenbesparingen van hun kant wegen denk ik wel op tegen het verlies van een paar klantjes?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Normaal gesproken (wellicht zijn er uitzonderingen) is het ontvangen van SMS in het buitenland gratis. Althans dat is mijn ervaring. Maar ik ken niet alle buitenlanden....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TAN-code via mobiel
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 9:53 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zijn een paar kleinigheidjes die hinder kunnen opleveren.
1. Mobiel kwijt of stuk - als je van nummer wilt veranderen waarop je de tan ontvangt, moet je toch nog eenmaal je oude nummer kunnen gebruiken. Logica........? Lukt dat niet dan heb je een hoop gezeur.
2. Bij een en/of rekening kan alleen degene bankieren die het mobieltje bij zich heeft. Soms is de één 'op stap' met dat ding, terwijl de ander een transactie wil doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO