EEn andere optie is (wat ik vb. gedaan heb met een TAN lijst van een Duitse Bank rekening bij de DKB) de papieren lijst scannen....en versleuteld te versturen naar je (web)email adres. Dan is die dus ook overal bij de hand.Met Gmail,Yahoo,Hotmail,AOL,GMX of wat dies meer zij gaat dit goed. Als je IMAP hebt (zoals bij Gmail,GMX en AOL) helemaal. Niemand kan er wat mee....want je moet een code invoeren om de file te kunnen inzien. Daar zijn allerlei gratis tooltjes voor te vinden op het net. Ik zelf gebruik deze:
http://www.iopus.com/freeware/secure-email/simpel en eenvoudig te gebruiken...en zeer lastig te kraken voor hackers en dergelijk gespuis.
Bijkomend voordeel is dat als je eens een file wilt sturen die versleuteld is aan iemand anders deze persoon zelf NIET de software geinstalleerd hoeft te hebben:-) Bovengenoemd progje maakt er een .cab file ervan omdat het versturen van .exe files nog door verschillende mail diensten geweigerd wordt.
Volgens de site vd Postbank kan de TAN code ook verstuurd worden naar een buitenlands GSM nummer:-) Het zou dan gratis moeten zijn.
Probleem is idd als je mobiel gestolen wordt of dat ie zoek raakt:-( Of in uiterste gevallen als het GSM netwerk uren/dagen plat ligt door noodweer of andere calamiteiten.
Dat is dus ook waarom ik nog steeds de papieren optie zou gebruiken boven het toesturen van de TAN code naar je GSM.
Een nadeel van apparaatjes om een code te genereren (e.dentifiers van ABN vb) is dat daar ook wel eens de batterij opraakt!!! Waneer dat moment komt weet je zelden van te voren....als het gebeurd zit je met een PROBLEEM dus!
Johan