Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Valutering Postbank
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 1:33 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik gaf een reactie op iemand: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... 3&start=15 maar eigenlijk hoort dit onder Postbank thuis, vandaar nogmaals hier. Excuus voor de dubbelpost.

Mijn werkgever maakt de loonbetalingen over vanaf een postbankrekening. Ik laat dit op mijn bankrekening storten, en ook altijd een stukje op mijn girorekening.

Afgelopen maandag stond de bijschrijving, met ook valutadatum die dag, op mijn bankrekening (komende dus vanaf de girorekening werkgever). Op mijn girorekening niets... die kwam 1 dag later binnen! Van giro naar giro! :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 1:44 pm 
.


Laatst bijgewerkt door sprovveduto op zo 12 okt 2008 1:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Valutering Postbank
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 1:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Op mijn girorekening niets... die kwam 1 dag later binnen! Van giro naar giro! :twisted:


Vreemd, als ik een overboeking van giro naar giro per mijnpostbank doe, zijn de saldo's na verzending op beide rekeningen vrijwel met de seconde bijgewerkt.
Misschien moet je werkgever even nieuwe batterijen in z'n computer doen. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering Postbank
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 2:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
Paul209 schreef:
groentje schreef:
Op mijn girorekening niets... die kwam 1 dag later binnen! Van giro naar giro! :twisted:


Vreemd, als ik een overboeking van giro naar giro per mijnpostbank doe, zijn de saldo's na verzending op beide rekeningen vrijwel met de seconde bijgewerkt.
doen. :lol:

Bij mij precies hetzelfde hoor...van giro naar giro vrijwel direct na overboeken op rekening :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 7:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 03 jun 2008 11:24 pm
Berichten: 74
Op 15 juli had ik een overboeking van Akbank naar mijn Postbank rekening gedaan en deze was zichtbaar in het saldo, maar niet in de lijst van overboekingen :wink:
Pas in de avond werd ook de overboeking zichtbaar :D

Blijkbaar was er die dag een probleem bij mijn.postbank.nl ...
Misschien heb je daar ook last van gehad ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 10:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Zoals ik in het andere topic al aangaf, mijn ervaring met postbank was dat ze niet valuteren. Inderdaad altijd (tot 10 uur 's avonds) kan je direct van giro naar giro.

Vandaar dat ik nu achterover viel van de dag verschil. En nee, heeft niets met zichtbaarheid te maken: het is echt een dag (datum) later!

Ik denk de de Postbank een batterij moet vervangen :o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 10:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
En ja, het gebeurt weer, dit is geen toeval meer!

Ik haal een paar honder van de spaarrekening af, en plan de opdracht in op morgen (18 augustus). De opdracht krijgt in eerste instantie ook netjes "ingepland" mee.

Ik zet vervolgens een betaling klaar, ook ingepland op morgen.

En wat zie ik vervolgens: de opdracht van spaar- naar betaalrekening is op vandaag (17 augustus) verwerkt.

Ik verdenk Postbank ervan dit soort transacties te manipuleren. Voor nu had ik even geen zin om de boel weer terug te draaien en vervolgens na twaalven weer aan te leveren, maar volgende keer weet ik wat me te doen staat. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 8:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
't Wordt nog gekker: op de betaalrekening is nu de valutadatum toch weer de 18e geworden, op de spaarrekening is het 17 gebleven. Ik ga de Postbank hier toch eens op aanspreken, want ze zouden zogenaamd niet valuteren. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 aug 2008 7:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Toevallig was mij kort voor het weekeinde hetzelfde verschijnsel opgevallen.
Een voorgenomen overboeking naar een bankrekening voor de volgende dag keurig afgedekt met een bijboeking van de internetspaarversie van de giro.
Melding in het scherm was prima, maar de uitvoering niet dus. Gewoon een rentedag door de neus geboord....! Heb de klantenservice een klacht gestuurd per E-mail. Vandaag bericht dat de beantwoording iets meer tijd ging kosten dan gebruikelijk en dat ze de klacht per brief binnen 10 werkdagen zouden beantwoorden. Kennelijk ligt er geen standaardbriefje klaar voor deze constatering. Hier ligt dus duidelijk de vinger bij een "streek" van Postbank.


Laatst bijgewerkt door Blikoortje op wo 20 aug 2008 7:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 9:12 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik zit sinds kort bij de rabo met mijn betaalrekening en mijn inkomen is daar eerder bijgeschreven dan bij de postbank het geval was. En mijn inkomen wordt vanaf een girorekening naar mij overgeschreven. Je zou denken dat het op een bankrekening dan later is bijgeschreven dan bij de postbank. Maar blijkbaar houden ze het bij de postbank toch een dag of wat vast, terwijl ze zeggen dat van giro naar giro binnen enkele seconden gaat. Blijkbaar dus niet en houden ze je inkomen toch een dag of wat vast. Ik kan geen andere reden bedenken dan dat ze rente van mijn geld trekken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 9:44 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Als ik van giro naar giro overmaak onder vrienden of naar een andere rekening... dat staat het er letterlijk binnen 2 seconden op...

Of in ieder geval in de geteste gevallen, nou waren dat natuurlijk niet bijzonder groote bedragen... maar we hebben het wel 'wat vaker' gedaan...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 10:23 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Volgens mij zit het verschil in of het om een zakelijke postbank rekening gaat of om een persoonlijke rekening. Bij een zakelijke rekening vindt er volgens mij inderdaad een valutering tussen postbank rekeningen plaats wat niet het geval is bij persoonlijke rekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 2:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Money schreef:
Ik zit sinds kort bij de rabo met mijn betaalrekening en mijn inkomen is daar eerder bijgeschreven dan bij de postbank het geval was. En mijn inkomen wordt vanaf een girorekening naar mij overgeschreven.


Inderdaad, zie de bovenste reactie van mij. Een erg vreemde gang van zaken, juist omdat ze naar andere bankrekeningen dus wel het geld meteen vrijgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 8:22 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
rhart schreef:
Volgens mij zit het verschil in of het om een zakelijke postbank rekening gaat of om een persoonlijke rekening. Bij een zakelijke rekening vindt er volgens mij inderdaad een valutering tussen postbank rekeningen plaats wat niet het geval is bij persoonlijke rekeningen.


Ik had een gewone rekening geen zakelijke.

Geld overgeschreven naar bv. familie ging gelijk en was dezelfde dag bij de ontvanger binnen. Misschien houden ze alleen salarissen een bepaalde tijd vast?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2008 8:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Money schreef:
Ik had een gewone rekening geen zakelijke.

Maar je baas wel. :wink:

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO