Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 1:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Het is nog geen januari en het zal niet de eerste keer zijn dat een streefdatum opgeschoven wordt.
Geduld is een schone zaak en nerveus worden kan altijd nog.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 5:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Vandaag een betaling naar mijn IBAN van MONEYOU gedaan, echter kwam dit bedrag terug.

Terwijl deze IBAN juist zou moeten zijn.

Terugboeking bij
€ 0,01
Reden: AC01 IncorrectAccountNumber
PA-nummer: OPF-7363077.1
BIC begunstigde: ABNANL2AXXX
IBAN begunstigde:
NL95ABNA0262xxxxxx

Iemand anders dit al geprobeerd?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 5:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Probeer het eens zonder iban gewoon met het gewone bankrekening nummer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 5:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dat werkt wel

Maar het IBAN zou toch geaccepteerd moeten worden?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 6:47 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
juanj schreef:
Dat werkt wel
Wat is je probleem dan. Zit je te wachten op invoer vanvolledig nutteloze extra rekening informatie die nergens voor dient. Je gaat toch niet een IBAN gebruiken voor binnenlandse betalingen alsof je gedresseerd bent of niets te doen hebt. :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 8:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Lijkt mij wel belangrijk dat het werkt.

Want straks kun je alleen maar IBAN gebruiken.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 9:08 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Waarom al die drukte. Verplicht IBAN gebruik gaat toch pas in 2014 in?
Of heb ik het mis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 9:35 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Als we allemaal gewoon rekeningnummers blijven gebruiken en overbodige invoer van meer achterwege laten gaat de IBAN nooit in. Zo simpel is dat in de praktijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 11:07 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Zover mij bekend is, is het verplicht per 1 januari 2013.

Vandaar dat ik me verbaas, dat het niet (goed) werkt.

Als het pas 1 januari 2014 is, dan hebben ze nog even

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 11:31 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Waarom gaan we per 1 februari 2014 over?

De einddatum van 1 februari 2014 is in Europese wetgeving vastgelegd. Dan moeten alle 32 landen binnen SEPA (Single Euro Payments Area) over zijn op IBAN. Een einddatum biedt duidelijkheid aan alle aanbieders en gebruikers van het betalingssysteem. Ook maakt een einddatum de overgangsperiode zo kort mogelijk waarin dubbele systemen moeten worden gebruikt. Consumenten en bedrijven hebben de tijd om te wennen aan IBAN als rekeningnummer. En bedrijven kunnen zich voorbereiden om hun administraties, systemen en software aan te passen aan de nieuwe standaarden.


Gaan we op 1 februari 2014 in één keer over op IBAN?

Nee. De invoering gaat gefaseerd: de komende jaren zullen steeds meer bedrijven, organisaties, overheden en consumenten overgaan op IBAN. Vanaf 1 februari 2014 kan iedereen alleen nog maar gebruik maken van IBAN als rekeningnummer. Tot die tijd blijven er twee betalingssystemen naast elkaar bestaan en kan er gebruikt worden gemaakt van zowel het huidige rekeningnummer als de IBAN.


Bron: http://www.overopiban.nl/faq-particulier#

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 2:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Nou bedankt voor de info.

Maar dat betekend dat er nu dus 2 systemen naast elkaar werken.

Zou het kunnen zijn, dat bv MoneYou nog met 1 systeem werkt, en dat daarom de betaling niet geaccepteerd is?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 2:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
juanj schreef:
Zou het kunnen zijn, dat bv MoneYou nog met 1 systeem werkt, en dat daarom de betaling niet geaccepteerd is?

MoneYou:
Telefoon: 0800 - 666 3993 (Gratis)
Telefoon: vanuit het buitenland +31 33 75 25 225
Fax: 033 750 42 89
Klantenservice bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur, op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.
E-mail: sparen@moneyou.nl

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 3:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dacht dat we dit forum hadden, om juist vragen niet te hoeven stellen aan bankinstanties zelf...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op za 13 okt 2012 3:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 3:13 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
We gaan een bank toch niet benaderen omdat ze de kosten laag houdt en niet aan nonsens meedoet als die nog niet nodig is. Hoe minder flauwekul hoe meer geld er voor rente over blijft.
Alsjeblieft zeg waar zijn we dan mee bezig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 4:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
@Juanj
Hoezo, ben je niet fijn geholpen met de contact-informatie van MY?
En nog wel in een topic van de Rabo ook.
Geen dank, graag gedaan.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO