Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 9:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 7:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Op http://www.rabobank.nl

Rabo Internetbankieren wordt de komende tijd aangepast. In het vernieuwde internetbankieren kunt u....
....De aanpassingen in internetbankieren worden geleidelijk ingevoerd. Tussen juni en augustus 2012 gaan alle Rabobankklanten over op het vernieuwde internetbankieren.
Meer...
https://bankieren.rabobank.nl/klanten/p ... _verandert bij de Rabobank.

Heeft iemand al de vernieuwde schermen gekregen?
Het morgen al 1 augustus, ik heb nog geen veranderingen gezien, wel eens een melding gehad dat het verzendscherm al veranderd zou zijn, echter komen de wijzigingen niet overeen met hun filmpje
https://www.rabobank.nl/particulieren/p ... enubar=yes

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 12:52 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Morgen is het al 31 augustus.

Bij mij zijn er nog geen veranderingen zichtbaar m.b.t. internetbankieren.
Zijn er inmiddels klanten wel omgezet naar het "nieuwe" internetbankieren?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 9:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Heb al een keer contact gehad met de Rabo hierover, echter verzoeken ze tot eind deze maand af te wachten. De veranderingen zouden bij iedereen voor 1 september doorgevoerd moeten zijn.

Betwijfel of ze dit echt halen.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Omgezet!
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 4:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Simplicity schreef:
Zijn er inmiddels klanten wel omgezet naar het "nieuwe" internetbankieren?

Ik heb inmiddels (sinds minimaal een week) de 'nieuwe' omgeving, met aangepast overboek-scherm.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2012 5:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Hoi Jhn314,

Mag ik vragen uit welke regio je komt? (wij vallen onder Tilburg)

En heb je ook de schermpjes zoals in de filmpjes? Dus ook het nieuwe opdrachten scherm? (binnen/buitenlandse betalingen in een scherm)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Zoals in de demo...
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 3:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
juanj schreef:
En heb je ook de schermpjes zoals in de filmpjes? Dus ook het nieuwe opdrachten scherm? (binnen/buitenlandse betalingen in een scherm)

Dat zijn inderdaad de schermen die ik sinds een week of twee heb, ja. Ik denk niet dat die update afhankelijk is van regio: de website en internetbankieren zijn landelijk, dus daar hebben de regionale Rabobanken verder niets mee van doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 4:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Waar denk je dat het dan aan ligt?

Wij hebben hier nog steeds de oude schermen.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 1:04 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
juanj schreef:
Waar denk je dat het dan aan ligt?

Geen idee. Mijn achternaam, mijn rekeningnummer, mijn sterrenbeeld, de stand van de maan? Ze zullen bij de Rabobank vast wel een of ander criterium hebben om te bepalen welke groep klanten als eerste omgezet wordt, en ze zullen ook vast wel een goede reden hebben om die omzetting gefaseerd te doen. Maar aangezien ik niet bij de Rabobank werk kan ik daar verder alleen maar naar raden. Als je het echt wil weten, dan zul je toch moeten proberen of je bij de Rabobank ergens wat informatie los kunt krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2012 7:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Heb vandaag een melding gekregen, dat er in enkele schermen het IBAN zichtbaar zou worden.

Echter de beloofde overboekingsschermen heb ik nog steeds niet, en zijn zelfs uitgesteld tot begin 2013.

Maar ze spreken er al wel over dat ik naar een IBAN of ouderwets nr kan overmaken.
Toch vreemd dat ik bij het overboekingsscherm nog steeds geen IBAN invullen.

Uw rekeningnummer naar IBAN
Uw nieuwe rekeningnummer zult u op steeds meer plaatsen tegenkomen.
Dat gaat niet in één keer maar geleidelijk. Rabobank is gestart met het
omzetten van uw rekeningnummer in IBAN. In diverse schermen komt u
vanaf vandaag uw IBAN tegen. Dit geldt zowel voor uw betaalrekeningen
als uw spaarrekeningen. De overige schermen volgen vanaf begin volgend
jaar. U kunt overigens nog steeds naar zowel negencijferige
rekeningnummers als naar een IBAN overboeken. U herkent uw rekeningnummer
in de laatste negen posities van het IBAN. Voor meer informatie over IBAN
kijk dan hier

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 5:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Nu 2 maanden later is mijn internet bankieren omgezet.

Nieuwe schermen Rabo Internetbankieren
Vanaf vandaag maakt u gebruik van het vernieuwde internetbankieren. Wij hebben
het voor u makkelijker en overzichtelijker gemaakt. U kunt uw betaalopdrachten
opgeven via de optie Nieuwe opdracht. Het verzendscherm, het adresboek en de
overzichten Te verzenden opdrachten en Te verwerken opdrachten zijn veranderd.
Wilt u hulp bij het invullen van uw betaalopdrachten of bij andere nieuwe
onderdelen? Klik dan op Meer info. Deze knop vindt u rechts boven in uw
overboekingsscherm.
Wij benadrukken dat wij u over deze wijzigingen nooit per mail of telefoon
zullen benaderen..


Layout heeft nog wat schoonheids fouten, maar verder wel overzichtelijker

Alleen functioneerd de vreemde valuta volgens mij niet goed.

Ik heb geprobeerd 4 USD van mijn spaarrekening naar de betaalrekening proberen over te maken, maar daar word 4 EUR van gemaakt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 5:14 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Citaat:
Ik heb geprobeerd 4 USD van mijn spaarrekening naar de betaalrekening proberen over te maken, maar daar word 4 EUR van gemaakt.

Met de huidige koers geen probleem als ze maar 4 USD afschrijven van die spaarrekening, maar dat zal wel niet...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 5:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Nee... de opdracht werd meteen al gecorrigeerd naar EUR

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 1:41 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Zojuist viel mij op dat bij handmatige overschrijvingen bij SNS automatisch de IBAN-codes van de geadresseerden ook in beeld verschijnen.
Ben ik al met de IBAN wijze bezig?
Nuh, dat wordt voor mij gedaan. 8)

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 6:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728
Dat gaat dan beter dan bij de Rabo bank.

De Rabo had maar 1 rekeningnr in mijn adres boek omgezet naar IBAN, de rest mocht ik lekker zelf doen.
Slecht, als je vanaf 1 januari verplicht bent om IBAN te gebruiken.

Dan gaan er nog veel opdrachten geweigerd worden, bij mensen die niet zelf kunnen omzetten.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2012 9:43 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Als je geen IBAN hebt is dat voor de Rabobank geen reden opdrachten te weigeren. Er is immers niets veranderd aan het Nederlandse betalingsverkeer en we moeten prblemen van banken niet tot de onze laten maken. Niets aan de hand dus.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO