... een onbekend bedrag... geen bezwaar maken...
Ik begrijp hier helemaal niets van, en al die klanten ook niet.
Het lijkt erop dat door een systeem fout de klanten nu op moeten draaien voor eventuele fraude.
"Banken en politie zijn zeer nerveus."
Nou, volgens mij zijn die klanten nog meer nerveus.
--
Als ik er nog een keer over nadenk.
De oude creditcard nummers waren nog geldig vanwege de 'expiry-date' (valid thru) terwijl er intussen creditcards zijn verstrekt met een nieuwe chip en pincode erop, dit is namelijk verplicht in het nieuwe Europese systeem. Klanten die dachten dat de oude card vervangen was, of geblokkeerd, komen nu bedrogen uit, want de oude was 'technisch' nog geldig. Een systeem fout dus. Hoe de Rabobank hier mee omgaat is ronduit stuitend.
Bronnen:
http://www.mastercard.com/nl/personal/n ... ncode.htmlhttp://www.vanstripnaarchip.nl/Hoe gaat een ander bank hier mee om?
Uit de Faq van de Postbank:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... 17,00.htmlWanneer wordt mijn oude creditcard geblokkeerd?Uw oude creditcard wordt geblokkeerd op het moment dat u uw nieuwe kaart activeert. Tot die tijd kunt u uw oude kaart nog gewoon gebruiken (mits de vervaldatum op uw kaart niet is verstreken).
Ik vraag me af of Rabobank niet gewoon vergeten is om de oude te blokkeren.