Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 8:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013 5:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dit ging in het verleden altijd goed, ze hebben iets veranderd, maar ik wacht een 2e reactie van de Rabo af.

Ik zal deze hier plaatsen als ik deze krijg.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2013 5:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Na bijna 2 weken geen antwoord meer van de Rabo gehad, en telefonisch contact opgenomen.

Volgens de Rabo zelf is de situatie hetzelfde als een jaar geleden (geen veranderingen in volgorde verwerking van opdrachten)

Maar toch heb ik dit probleem sinds overgang naar IBAN, ze geven aan, dat het altijd een probleem geweest moet zijn, bij het verwerken van dergelijke opdrachten.

Bij mij ging dit dus altijd goed, maar zelfs de technische afdeling kan/kon niet voor mij nazien, of er iets veranderd zou zijn, in de volgende van verwerking van de aangeleverde opdrachten.

Het enige wat ik nog kan doen volgens de helpdesk, is langs een Rabo kantoor te gaan, en mijn probleem in de praktijk de laten zien, en dan zouden ze dit als 'klacht' gaan bekijken.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2013 6:46 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Tsjah, het boeit ze gewoon niet zo dus :( Kosten-baten zullen ze wel denken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 aug 2013 8:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Toch ga ik dit maar eens persoonlijk melden, lijkt mij dat ze toch wel een oorzaak moeten kunnen vinden.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013 1:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
De bank heeft e.e.a genoteerd.

En het verzoek gedaan, of andere ook een melding bij de bank kunnen gaan doen.
Hoe meer mensen hier over 'klagen' hoe groter de kans op een oplossing.

Dus bij deze het verzoek :D

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013 7:33 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
We zijn inmiddels 3 maanden verder, en zowaar dat het opgelost 'lijkt'
Echter uiteraard geen actie/reactie meer gekregen op mijn vragen bij de Rabo.

Ben er toevallig zelf achtergekomen, dat het weer lijkt te werken, door weer een dergelijke betaling uit te laten gaan, en die ging goed.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 7:53 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Heb wel een vaag verschijnsel geconstateerd.

De overboekingen gaan wel goed, en in juiste volgorde, maar voordat ze daadwerkelijk worden afgeschreven. is het later op de dag.

Zo heb ik 3 geagendeerde opdrachten, echter hebben ze de status 'openstaand' kopje 'in behandeling'

Waarom moet dit zo lang duren?
Als ik het zelfde handmatig doe, word het wel gelijk afgeschreven

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 11:36 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 10:49 am
Berichten: 88
Hier hetzelfde aan de hand.
Voor vandaag een aantal betalingen klaargezet. (opdrachten vorige week al verzonden)
Je zou verwachten dat het automatisch gaat, maar het lijkt dat er iemand bij de rabobank nog een druk op de knop moet geven.
Log ik zojuist in, en zie dat de opdrachten "aangeboden" als status hebben terwijl het saldo toereikend is.

Heel vreemd verschijnsel....

Heb inmiddels antwoord van mijn rabobank:
In verband met het grote aanbod van betalingsopdrachten verloopt de verwerking helaas trager dan normaal.

Er zijn inmiddels wel opdrachten van/op uw rekening uitgevoerd.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Rabobank particulieren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 7:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Morgen wil ik nog enkele betalingen doen, beste is denk ik, handmatig overmaken, niet inplannen.
Volgens mij gaat het dan wel meteen van je rekening af.
Ga ik morgen op die manier maar doen, want je moet voor 13.00 af laten schrijven

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 1:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Zojuist uitgeprobeerd, kost wat tijd, en moeite, handmatig de betalingen doen, werkt het beste, gelijk afgeschreven.

Dus niet inplannen, gewoon meteen overboeken

Blijf het vreemd vinden, waarom er vertraging is bij ingeplande opdrachten, lijkt er haast op dat ze een dergelijke 'service' eigenlijk niet willen geven.
Tevens feestdagen zijn geen excuus, een paar weken geleden (voor kerst etc) werden ingeplande betalingen ook pas na 8:00 in de ochtend verwerkt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 3:37 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Mijn bank (ING) verwerkt mijn ingeplande opdrachten in alle vroegte. Maar ik weet natuurlijk niet wanneer alle ingeplande opdrachten van alle klanten verwerkt zijn. Aan de andere kant lijkt het me redelijk te verwachten dat alle ingeplande opdrachten in de eerste lichting van die dag naar Equens verstuurd worden.

Wat betreft je oorspronkelijke vraag over de volgorde van verwerken van opdrachten: tenzij de bank daar iets over belooft heb je geen reden tot klagen denk ik. Je spaarrekening en je bankrekening lijken me aparte rekeningen, en als je wat van je bankrekening over wilt schrijven dan moet je voor voldoende saldo daarop zorgen.

Dat de volgorde in de praktijk verandert zou trouwens allerlei oorzaken kunnen hebben. Vanwege het aantal rekeningen zal de bank opdrachten verwerken op een aantal computers. Als eentje toevallig vervangen is door een snellere, of meer klanten van hun spaarrekeningen opnemen, dan kan dat de volgorde al veranderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 10:26 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
De bank heeft nooit iets beloofd, en de volgorde was in de praktijk gewoon

1 Intracompany (Eigenrekeningen)
2 Extern (derden)

Dit is ergens tijdens het inplementeren van IBAN bij het internet bankieren (bewust/bekend of onbewust/onbekend) veranderd.

Dit gaat op dit moment ook goed, maar nu verwerken ze de betaling erg laat.
Dit heeft (tot nu toe) nog geen vertraging opgeleverd bij de ontvangende rekening

Maar als je Route A, en Route B, hebt, en het gaat 10 jaar via Route A (snelste) en ineens gaat men naar Route B, zonder opgaaf van reden, dit is toch vreemd?
Tevens zou dit toch bekend moeten zijn bij een bank?
Lijkt mij niet dat ik de enige van de honderdduizenden klanten ben, dit opgemerkt, en hier last van heeft

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014 3:37 pm 

Geregistreerd: do 11 okt 2012 1:19 pm
Berichten: 18
Ik heb ook zoiets meegemaakt, maar dan misschien nog vreemder.

Rabobank had een rente datum van 30 december (op een product wat ik had).
Op 31 december (1 uur 's nachts) geen geld op mijn rekening. Om 9 uur 's morgens wel (met boekdatum 30-12-2013).

Ik heb hierover gebeld en ze reageerde met de opmerking 'De boekdatum klopt toch'. Ik moest dat geld 31-12-2013 over gemaakt hebben, dus ik zat al een beetje in de stress omdat vantevoren aangegeven werd, dat betalingen op 31-12 door drukte misschien niet of later verwerkt zouden worden.

Wat mij tegen de borst stootte is het feit dat ze zo reageerde. Ik had het geld al op de 30e over willen maken om zeker te zijn dat alles op tijd was. Dat kan dus niet als je niet voldoende saldo hebt en het geld met terugwerkende kracht op je rekening gefrommeld wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014 9:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Als het op 30 december voldoende laat in de middag bijgeschreven zou zijn, zou een overschrijving toch pas de volgende dag verwerkt worden. Wat is dan het verschil met de gang van zaken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014 11:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
:? :? Ik snap eigenlijk heel de vraag niet :?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO