Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 5:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
De rente van de Rabobank in Australie is 6,5%
Daarmee bieden ze de hoogste spaarrente.
De garantie in Australie is 1.000.000 dollar.

In Nederland is de hoogste rente van 5,25%, maar liefst 87,5% hoger dan de Rabobank (2,8%). Boven de belastingvrije voet betekent dat zelfs 153% meer rente.

Eerder zei Heemskerk nog:
"spaarders moeten zich niet alleen maar laten leiden door de hoogste rente. Een hogere rente betekent ook dat er een groter risico is. Zo simpel is het.’

Bron:
http://www.raboplus.com.au/savings/compare/default.aspx

RaboPlus is an online banking service offering a high interest saving account, term deposits and low cost managed funds. RaboPlus aims to consistently provide clients with the access to best possible returns in the market.


Laatst bijgewerkt door Roeland op di 04 nov 2008 11:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 6:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Leuk percentage?!

Jammer alleen dat de australisch dollar het laatse jaar 18,47% in waarde is gedaald.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 7:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Roeland schreef:
Bron:
http://www.raboplus.com.au/savings/comp ... pxRaboPlus is an online banking service offering a high interest saving account, term deposits and low cost managed funds. RaboPlus aims to consistently provide clients with the access to best possible returns in the market.


Sorry, this page could not be found
The page you are trying to access is temporarily unavailable or may no longer exist.
Please try the following to find the information you are looking for.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 7:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
http://www.raboplus.com.au/savings/compare/default.aspx

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 8:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Bedankt Karel.

Kijk ook eens naar alle verklaringen onderaan het lijstje.
Daar staan andere gulle banken beschreven.
Maar, volgens de Rabo is geen koe zo bonte of er is wel een vlekje aan.
En die eeuwige AAA!
He, waar ken ik dat van? :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 9:15 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb 2008 12:46 pm
Berichten: 53
He, waar ken ik dat van? :wink:

Van Rabobert ? :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 9:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:00 pm
Berichten: 99
Vergeet niet dat de inflatie in Australie 5% is en dat de rente van de centrale bank in Australie gisteren nog 6% was (en in juli nog 7.25%). Als je dat vergelijkt met de NL/EU cijfers dan valt het allemaal wel mee. Tel daar dan ook nog maar de sterk dalende dollar bij zoals al vermeld door Icesave....

Als je graag wilt vergelijken doe het dan wel goed en zorgvuldig.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 9:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
En wat zien we daar op die site?
"Deposits with RaboPlus are guaranteed by our ultimate parent, Rabobank"
Er staat nog net niet: "Deposit Guaranty System of the Netherlands"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 9:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:00 pm
Berichten: 99
Het lijkt me heel gezellig om een Rabo-bashing forum op te richten en dat is prima wat mij betreft maar de opmerking van Borra slaat weer helemaal nergens op.

De ge-quote(?) zin van Borra staat inderdaad op de site maar misschien is het ook handig om de eerste alinea van die pagina er bij te zetten:
Citaat:
AAA rated, Rabobank Australia Limited, the issuer of RaboPlus, is an Australian bank and is covered by the Australian Federal Government guarantee of deposits.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 11:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
nijn schreef:
Als je graag wilt vergelijken doe het dan wel goed en zorgvuldig.....


Ik begrijp je niet? Ik zeg niet dat de rente die ze in australie geven hoog is vergeleken met Nederland.
Het punt is dat de Rabobank spaarrente in Nederland een van de laagste is in de markt en in australie het hoogst. En dat terwijl ze zelf zeggen dat een hoge rente een hoog risico betekent. En dus moet je in nederland niet en in australie wel op je hoede zijn voor de Rabobank :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 11:55 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
nijn schreef:
Het lijkt me heel gezellig om een Rabo-bashing forum op te richten en dat is prima wat mij betreft maar de opmerking van Borra slaat weer helemaal nergens op.

De ge-quote(?) zin van Borra staat inderdaad op de site maar misschien is het ook handig om de eerste alinea van die pagina er bij te zetten:
Citaat:
AAA rated, Rabobank Australia Limited, the issuer of RaboPlus, is an Australian bank and is covered by the Australian Federal Government guarantee of deposits.


Had ik niet gezien, ben waarschijnlijk verblind geraakt door Bert H. Goed, dat je me even verbetert :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 9:34 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:00 pm
Berichten: 99
@Roeland: Je hebt helemaal gelijk sorry.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe Bert dat uit zou leggen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 12:05 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
nijn schreef:
Vergeet niet dat de inflatie in Australie 5% is en dat de rente van de centrale bank in Australie gisteren nog 6% was (en in juli nog 7.25%). Als je dat vergelijkt met de NL/EU cijfers dan valt het allemaal wel mee. Tel daar dan ook nog maar de sterk dalende dollar bij zoals al vermeld door Icesave....

Dit suggereert dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de hoogte van de inflatie en de hoogte van spaarrente.
Dat zou betekenen dat omdat dit jaar in NL de inflatie hoger is dan voorgaande jaren om die reden ook de spaarrentes worden opgetrokken. Inflatie 2% hoger dan verhogen we ook de spaarrentes maar met 2%...
Dat heb ik de Rabo in elk geval nog niet zien doen en volgens mij werkt het ook niet zo.
Bovendien heeft de dollarkoers in mijn beleving ook niet direct te maken met de hoogte van de rentevergoeding, hoogstens met de vraag of je als Nederlander je geld op zo'n rekening zou zetten (als het al mogelijk zou zijn lijkt het me niet verstandig).
Het gaat hier over het punt dat de Rabo hier in NL de zgn. rentestunters zwart probeert te maken, terwijl ze zelf in andere landen zich wel als rentestunter profileren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 1:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:00 pm
Berichten: 99
Er is wel degelijk een verband tussen de inflatie in een land, de rente van de centrale bank en de waardedalingen/stijgingen van een munt. Natuurlijk is deze niet 1-op-1 en zeker in deze tijden zijn dingen soms anders dan je zou mogen verwachten.

Daarbij reageerde ik (onterecht) op het feit dat je de AU-rente niet mag/kan vergelijken met die hier en het niet aantrekkelijk hoeft te zijn om je geld daar neer te zetten (maar daar zijn we het dus over eens :))


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 1:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
O.a. de Rabo kan dat wel oplossen hoor.
Gewoon de gelegenheid tot het openen een Euro-rekening in Australie aanbieden. :lol:
(Ik regel daar wel een postadres.)

Hier zijn er toch ook US $-rekeningen verkrijgbaar?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO