Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 09 okt 2024 4:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 sep 2024 9:48 pm 
Knaak

henrid schreef:
Ook daarbij zag ik de melding over rentegarantie van 3 weken, dus het zal wel kloppen, maar ik heb toch liever de zekerheid dat ik straks niet zie dat de middelrente verlaagd wordt.
Begrijpelijk! Ik ga nog inleggen op Doelsparen. Vandaag heb ik een grijpstuivertje overgemaakt naar een van mijn Doelsparen-rekeningen. Bij rekeningdetails onderaan: mededelingen kun je per inleg zien tegen welk percentage de inleg geldt. Dat zie je echter 1 dag na de overmaking. Dus morgen kan ik zie of de extra grijpstuivers ook tegen de gegarandeerde rente gaan. Ik neem aan van wel.
Als je toch een lagere rente krijgt voor de nieuwe inleg, dan kun je deze wel kostenloos en instant afboeken, immers de actuele rente is niet hoger dan de middelrente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 sep 2024 9:55 pm 
2 Kwartjes

stuiver schreef:
@Empire
@1. V.w.b. rendement: dat hangt wel ook af van de doelstelling van de ETF.
@4. Als regelmatig lezer van spaarinformatie en andere bronnen, verwacht ik voldoende alert te zijn. Bij dit punt hoort ook in de gaten houden of de voorwaarden wijzigen. Dat kan ten nadele zijn, bijvoorbeeld opnamekosten in alle situaties, zoals dat in het verleden is geweest. Een wijziging wordt minimaal 30 dagen tevoren aangekondigd en voor de wijziging ingaat kan een spaarder kostenloos voortijdig beëindigen.
@stuiver
Ad 1. De doelstelling van 'een wereldwijd gespreide ETF' is het zo nauwkeurig mogelijk volgen van de onderliggende index (bijvoorbeeld MSCI ACWI).
Ad 4. Een wijziging van de voorwaarden dient de bank van tevoren aan te kondigen; rentverhogingen (waarover ik het had) niet.

A penny saved is a penny earned.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 sep 2024 10:52 pm 
3 Kwartjes

stuiver schreef:
Als je toch een lagere rente krijgt voor de nieuwe inleg, dan kun je deze wel kostenloos en instant afboeken, immers de actuele rente is niet hoger dan de middelrente.
Je oude inleg rendeert dan wel tegen de verlaagde middelrente.
Maar je zult er geen last van krijgen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]