Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 6:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 12:14 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Kredietcrisis Bij ex-boerenbank stromen miljarden spaargeld binnen

Door de overwinning in de kredietcrisis krijgt de Rabobank sterallures. Trouwe klanten worden afgewimpeld: ‘Anders gaat u toch naar Fortis.’

...

Bron: http://depers.nl/economie/247467/De-Rab ... atjes.html (Mathijs Rotteveel)

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 9:55 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Leuk artikel Alphons,

Het bewijst maar weer eens hoe goed de Rabobank het nog steeds heeft en hoe sterk ze staan met hun 'merk' en imago (en natuurlijk de triple A-status)

De bank heeft destijds met de overname perikelen van ABN-AMRO al veel klanten van deze bank zonder enige moeite kunnen toevoegen aan hun portefeuille en nu dan ook nog de vele Fortis klanten die rechtstreeks overkomen naar de Rabo.

Ik zal me er niet verder over uitwijden.. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
Rabobank gaat reorganiseren in Londen7 okt 2008, 19:34 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--Rabobank gaat reorganiseren bij haar filiaal in Londen. Dat is dinsdag bekendgemaakt.

De reorganisatie betreft onder andere een reductie van het personeel en het overbrengen van enkele activiteiten naar het hoofdkantoor in Utrecht.

Exacte gegevens over het aantal mensen dat het filiaal in Londen gaat verlaten zijn niet bekendgemaakt, Rabobank noemt de reorganisatie "in lijn met de marktcondities".

Er zijn op dit moment circa 800 medewerkers van Rabobank actief in Londen, tegenover meer dan 60.000 wereldwijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 11:49 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 10:08 am
Berichten: 16
Niet alleen de Rabobank krijgt spatjes, ik kreeg afgelopen week ook een beetje genoeg van mijnheer Heemskerk en consorten. De hoge heren aan de tafel bij P&W wisten het allemaal zo goed.

Laten we al onze spaarcenten weghalen bij de Rabo 3,6% en stallen bij Fortis (E-Extra) 4,5% kijken wie er het hardste piept !!! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 5:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Rabo zou allang blij zijn als we geld weghalen daar. Ze krijgen meer binnen dan ze kunnen uitzetten. Dus ze hebben er alleen maar (rente)last van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Misschien zet de Rabobank op zijn beurt dan deze gelden wel uit bij Credit Europe, NIBC, AK Bank en consorten. Leuke rentewinst! :lol: :lol:

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 2:59 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
jody schreef:
Misschien zet de Rabobank op zijn beurt dan deze gelden wel uit bij Credit Europe, NIBC, AK Bank en consorten. Leuke rentewinst! :lol: :lol:


Als dat toch zo zou zijn en het zou uitkomen. :mrgreen:
Dan staan ze toch mooi te kijk voor heel Nederland, met het commentaar wat ze steeds op kleine banken en vooral hun spaarders hebben.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 10:05 pm 

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 9:26 pm
Berichten: 26
Volledig eens met deze auteur,

Ik moet vaak geld weg zetten voor ouderen ;

vooral nu willen ze nog alleen maar naar de rabobank, voor hun nog steeds de boerenleenbank.

een week geleden zette ik vanaf 25000 euri nog weg voor 5.1 % -was lager dan de grote anderen zoals sns, abn en ing- die gaven nog 5.2 % Ik plaatste de opmerking dat ik wel 100 euri verloor t.o.v de andere banken. Als antwoord kreeg ik een paraplue maar wel een hele kleine.

Vandaag moest ik weer 100.000 wegzetten en de rente die ik kon realiseren was verlaagd tot 4,8 of 4,75 verschilde per plaats. Sns en de andere groten geven vandaag ook nog steeds 5,2.
De rente was verlaagd zei echter de rabobank.

Op het kantoor- ik spreek van gooi noord - is de behandeling wel zeer hoffelijk maar ze maken je wel deelgenoot van hun euforie - en het is inderdaad take it or leave it.

Ik dacht dat de interbancaire rente thans 8 % zou zijn dus ik begrijp deze houding niet, te meer daar mijns inziens deze leningen aan andere banken gegarandeerd worden door de overheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 3:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
In reactie op Henk B. ;)

Dus jij wil beweren wanneer je 25.000+ komt brengen bij de Rabo dat je meer rente krijgt dan wat ze 'normaal' op een spaarrekening geven?

Ik maakt dit al jaren bij de rabo anders mee = 3,6% is nu het maximum (incl bonus) wat ik bij de Rabo kon krijgen. De Rabo in Haarlem houdt voetbijstuk en doet dit al jaren. Vandaar dus dat mijn geld ook nu verspreidt staat over een aantal andere banken die WEL een goede rente willen geven.

Als je nu kijkt naar de aanbieders zit je al snel tussen de 5 - 5,25% en dat zonder voorwaarden!

Keuze zat op dit moment.
En spreiden is altijd beter. Mocht het met een bank misgaan dan kun je nog over ander geld beschikken ... want voordat het depositogarantiestelstel uitbetaald ben je maanden verder. Spreiden is dus altijd beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 7:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
henkbuijs schreef:
Ik moet vaak geld weg zetten voor ouderen ;

knip
een week geleden zette ik vanaf 25000 euri nog weg voor 5.1 %
knip
Vandaag moest ik weer 100.000 wegzetten
knip


Is je vergunning van de AFM en DNB al in orde?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 9:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
jody schreef:
Misschien zet de Rabobank op zijn beurt dan deze gelden wel uit bij Credit Europe, NIBC, AK Bank en consorten. Leuke rentewinst! :lol: :lol:

Credit Europe Bank N.V. is very pleased to announce that the USD 125,000,000 and EUR 100,000,000 dual tranche Term Loan Facility (the "Facility") was signed on June 6th, 2008. The club-style transaction was co-ordinated by BayernLB and was very well received by the market with 19 banks joining the transaction.
The purpose of the Facility is to finance Credit Europe Bank’s trade related activities as well as the refinancing of existing debt.


The following banks joined the Facility:

Mandated Lead Arrangers
BayernLB
CITI
Erste Bank
HSH Nordbank AG Luxembourg Branch
Landesbank Saar
Rabobank International

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 9:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Doboy.

Ik kom niet meer bij van het lachen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 11:05 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@ Doboy

Het was min of meer bedoeld als grappige opmerking. Zie je maar weer, je kan het het zo gek niet verzinnen of ....... Wat een stelletje schijnheiligen daar bij Rabo, om je te bescheuren! :D

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Misschien weet Heemskerk dit zelf niet eens.... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO