Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 6:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2013 4:35 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
BillGates schreef:
Citaat:
Sorry. 4,2% kun je blijkbaar ook op een gewoon deposito halen. Maar waarom zou je voor een deposito kiezen als doelsparen gunstiger voorwaarden heeft en ook 4,2% biedt??
Laat ik twee voorbeelden geven.
1. Je wenst maandelijks of per drie maanden een aanvulling op je inkomen. Dan kies je voor Rabo Deposito met een maandelijkse of driemaandelijkse rentebijschrijving. Deze is bij Rabo Doelsparen niet mogelijk.
2. Je wenst een zeker eindkapitaal. Dan kies je voor Rabo Deposito met een eenmalige rentebijschrijving aan het einde van de looptijd en profiteer je van de samengestelde interest (rente-op-rente) tegen een vast rentepercentage. Het eindkapitaal bij Rabo Doelsparen is onzeker.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 4:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb gisteren een gesprek gehad bij de bank , hoewel achteraf de afspraak afgezegd was. ( De Rabo bank mag volgens hun beleid geen mobiele telefoonnummers noteren als communicatiemiddel )

Ik was van plan een rekening te openen voor Doelsparen voor 15 jaar, blijkt dat er toch eerst een betaalrekening geopend dient te worden. Eerste inleg van 10.000 euro was onvoldoende pas boven de 50.000 euro heeft deze Rabo Bank Gooi Noord interesse in mij.

Conclusie:
De Rabobank is alleen boven de halve ton aan euro's aardig naar de consument. Daaronder geen interesse, blijkbaar genoeg spaargeld in kas. Ik zie het geheel als koppelverkoop, men wil behalve een spaarrekening een totaal pakket aanbieden, anders verdienen ze niets.

Persoonlijk vind ik de RABO Bank als grote speler een arrogante bank . Dit is na mijn laatste bank bezoek er niet beter op geworden. Bij mijn bezoeken heb ik binnen bijna geen klanten gezien en waren de medewerkers druk in gesprek wanneer ze op vakantie gingen.

De particulier kan beter naar de ABN AMRO bank gaan of ING om te bankieren, helaas zit de bankenmarkt in Nederland met 3 grote spelers waarvan een aantal aan het overheidsinfuus volledig vast.


Laatst bijgewerkt door Martijn op za 23 maart 2013 7:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 5:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat is frustrerend. Is het niet mogelijk om naar een ander filiaal te gaan? Want we hadden hier al de indruk dat niet overal dezelfde voorwaarden gelden. Ze mogen van mij best arrogant zijn, als je je geld er maar mag parkeren...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 5:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
henrid schreef:
Is het niet mogelijk om naar een ander filiaal te gaan?
Dat is hier al eens eerder voorbij gekomen.
Ze verwijzen dan naar terug naar je eigen regio/verzorgingsgebied.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 7:06 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik ben eerlijk gezegd helemaal klaar met de Rabo Bank , onvriendelijke opstelling. Inderdaad werd door de Rabo medewerkster gezegd het te proberen bij een andere in dit geval regio Hilversum maar Gooi Noord is mijn verzorgingsgebied.

Maar dit ben ik niet van plan, ik ga niet lopen smeken bij een bank om geld te stallen.

Als ik dan op een zaterdag bij mijn Abn Amro bank langs kan gaan, en omdat op dit moment mijn internet en bellen eruit ligt, ook hun pc kan gebruiken voor internet, komt mij dit veel klantvriendelijker over, de Rabo bank is niet eens open op zaterdag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 7:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Hilversum is ook vervelend, zakelijk een aantal jaar terug rare ervaringen mee gehad.
Overigens kon ik bij Gooi Noord nu juist wel een hypotheek afsluiten zonder betaalrekening te hoeven openen (dit vond ik heel belangrijk). Maar dat was natuurlijk ook boven de 50k, dat zal het dan wel zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013 8:30 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
"Vroeger" zat ik bij de (gratis) Postbank, in 2006 ben ik naar de Friesland Bank gegaan (omdat die toen een aantrekkelijk rente gaven, en je daarvoor een lopende rekening nodig had. Bovendien was de Postbank toen al -bijna- niet gratis meer).

Begin 2011 was de rente van de Friesland Bank totaal niet meer interessant en omdat ik geen alternatief zag, besloot ik toch maar weer naar de Rabo te gaan. Ze "zeurden" inderdaad nogal over het afnemen van extra diensten, maar toch namen ze me als klant. Een week later (!!) kwam de Friesland met z'n BetaalenSpaar rekening, met opnieuw een leuke rente. Dus de Raborekening slapend gehouden.

En toen 2012: Friesland Bank overgenomen door Rabobank.... Ik heb meteen m'n "nieuwe" Raborekening opgezegd, omdat ik al voorzag dat m'n FrieslandBank rekening toch (automatisch) over zou gaan naar Rabo.

Inmiddels blijkt dat ik m'n huidige FrlB rekeningnummer (dat nog enkele maanden actief zal zijn) niet kan behouden, Rabo doet eigenlijk niets voor de klanten op dat gebied. Het zal me nog benieuwen of ze straks ook nog een persoonlijk gesprek willen met alle overgenomen klanten (met opnieuw dat "gezeur"). Ach, het personeel heeft tegenwoordig toch tijd zat.

Ik heb ook niks met Rabo, ben wel benieuwd naar tips van jullie over alternatieven (dat zijn er welgeteld 2 denk ik).

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 12:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Wij zitten al vanaf de jaren 80 bij de Rabo,
Ze mogen best wat toegeeflijker zijn naar de klanten
Bijvoorbeeld met hogere spaarrente's, en lagere hypotheekrentes in verhouding met de rente vast jaren.

Maar ze hebben het makkelijkste/gebruikvriendelijkste bankieren systeem (vind ik)

Daarom blijven we maar bij de Rabo, maar hebben we het spaargeld/hypotheek, maar bij een andere bank, jammer dat het zo moet
Want het is zeker handig als je alles bij 1 partij kan onderbrengen, echter dient er wel financieel voordeel te behalen zijn, en dat is bij de Rabo niet het geval.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 12:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
juanj schreef:
Want het is zeker handig als je alles bij 1 partij kan onderbrengen
Een grote gruwel. Ik houd er niet van dat er als dat zo uitkomt maar verrekend kan en soms mág worden.
Daar ben ik waarschijnlijk een beetje té zelfstandig voor.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013 12:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Als het echt een mooi voordeel op zou leveren, dan zou ik wel echt alles bij de Rabo willen.

-Sparen
-Lenen (hypotheek)
-Verzekeren

Het zou wel veel gemak op leveren, echter laten de grote jongens je ook betalen voor dingen die wij niet nodig hebben
De grote jongens zijn minder flexibel, in persoonlijke wensen. (andere dekking bv)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO