Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 3:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2013 3:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 okt 2012 4:16 pm
Berichten: 6
deposito 15 jaar 4.2% werft RABO.
natuurlijk, je wilt iets verdienen met je ballen.
nergens staat vermeld dat je wordt verplicht een betaalrekening te openen die ook heel vaak(!) moet worden gefrequenteerd.
betekent dit: geen tegenrekening bij een andere bank?
RABO wil geen concurentie van ING , ASN of andere betaalrekeningaanbieders?
hier word ik erg zenuwachtig van.
nog bij geen enkele deposito aanvraag is me dit voor de voeten geworpen.
volledig overschakelen naar deze morrelende chantagebank,of iets geheel anders:geld in sok?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2013 4:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb een tijd geleden ook overwogen bij de Rabo Bank een depo te openen. Behalve de lange looptijd was het alleen kunnen openen van een deposito met een bij de Rabo Bank te openen betaalrekening, een van de argumenten om dit niet te doen.

Vreemd is dat in de voorwaarden van hun deposito's staat dat er door de Rabo Bank zelf bepaald kan worden van welke rekening de inleg gedaan kan worden.

Dit is het artikel ( 4 ) betreffende de inleg voor een deposito bij de Rabo Bank:

De inningsrekening moet u aanhouden bij Rabobank Nederland of een bij haar aangesloten bank, tenzij wij anders bepalen.

Kan blijkbaar verschillend zijn per filiaal of het bedrag wat ingelegd wordt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2013 5:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Zie rabobank-f19/rabobank-doelsparen-t5700-75.html voor discussie

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2013 6:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Martijn,
Het door jou aangehaalde artikel 4 staat in de voorwaarden van Rabo Deposito's.
Doelsparen heeft een andere werking dan deposito's en ook een eigen reglement. Daarin staat die voorwaarde niet.
http://www.rabobank.nl/images/19203_av_ ... 234369.pdf
Er is bv.ook geen sprake van innen vanaf een andere rekening maar de spaarder stort zelf via internetbankieren een of meerdere bedragen op zijn Doelspaarrekening. En dat kan zelfs gedurende 20 jaar.

O.b.v. deze voorwaarden is er ook geen bezwaar om een rekening te openen met als tegenrekening een andere bank.
Maar.... veel medewerkers van de Rabo kennen hun eigen producten-portfolio niet is mij opgevallen. Ze kennen echt de ins en outs van de diverse rekeningsoorten niet, daar moet je ze als klant echt op wijzen.

Maar ik zou zeggen probeer eens een rekening aan te vragen via internet. Er is geen minimum saldo, dus het hoeft je niets te kosten als het wel lukt. Misschien moeten we het allemaal eens proberen en de bevindingen hier neerzetten. Mij is het gelukt in ieder geval.
https://www.rabobank.nl/particulieren/p ... _formulier


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 12:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Van de andere kant, wel weer netjes van Rabo dat je er een hypotheek kan afsluiten zonder dat je verplicht wordt een betaalrekening te openen. Daar kunnen andere banken dan weer wat van leren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 1:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@Martijn en BillGates
Het is niet artikel 4, maar artikel 3, vierde lid, van de 'Algemene voorwaarden voor Rabo Deposito 2011' dat bepaalt:
Citaat:
3 Inleg op de spaarrekening
1 Voor elke depositoafspraak kan slechts één bedrag ineens worden ingelegd.
2 Wij kunnen een minimumtermijn en/of een maximumtermijn bepalen voor de depositoafspraak. Wij kunnen deze termijnen altijd
wijzigen.
3 Inleggen kan alleen doordat wij een bedrag innen van de inningsrekening. U moet ons hiervoor een opdracht en volmacht geven.
4 De inningsrekening moet u aanhouden bij Rabobank Nederland of een bij haar aangesloten bank, tenzij wij anders bepalen.
(...)


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 2:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Empire, en in de grondwet en in de AOW staan weer andere bepalingen.
Jullie moeten er geen regels, wetten en voorwaarden bijhalen die niet van toepassing zijn .Nogmaals: Doelsparen is geen depositosparen en doelsparen heeft een eigen reglement.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 3:13 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Er worden in dit topic twee spaarproducten van Rabo Bank door elkaar gehaald, de opmerking van @tuhutum was dat bij het openen van een deposito helaas een rekening bij de Rabo Bank geopend moet worden.

Voor het Rabo doelsparen zijn andere voorwaarden van toepassing zoals @Billgates reeds zegt, en is geen betaalrekening bij de Rabo bank vereist.

@Empire refereert naar de voorwaarden van de deposito's bij de Rabobank.

Blijft een feit dat dit met een looptijd van 15 jaar een redelijk alternatief is om op de lange termijn nog enigzins rendement te halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 4:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@BillGates
Dit item gaat over het product Rabo Deposito en niet over Rabo Doelsparen. Je gaat nu in navolging van 'henrid' zelf de fout in.
Martijn maakte een foutje (dat jij overnam) en dat heb ik gecorrigeerd.
Dat Rabo Doelsparen eigen regels kent (die jij een reglement noemt), hoef je mij niet te vertellen.
Ik plaaatste immers op 10 februari 2013 de volgende bijdrage (onderwerp: Rabobank Doelsparen).
Citaat:
Uit de 'Algemene voorwaarden Rabo Doelsparen 2013' volgt geen verplichting tot het aanhouden van een betaalrekening bij Rabobank.

@Martijn
Jij hebt goed gelezen en het begrepen.


A penny saved is a penny earned.


Laatst bijgewerkt door Empire op vr 15 maart 2013 2:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 5:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Sorry. 4,2% kun je blijkbaar ook op een gewoon deposito halen. Maar waarom zou je voor een deposito kiezen als doelsparen gunstiger voorwaarden heeft en ook 4,2% biedt??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 5:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Als de RABO vindt dat je al veel te veel Doelspaarrekeningen hebt :oops: :oops: :oops:

(en toch ga ik het nog een keer proberen)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2013 11:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 okt 2012 4:16 pm
Berichten: 6
voor mijn part wordt het doelsparen.
maar haken en ogen zitten soms goed verstopt.
wat ik niet begrijp ,stel je zet 40k in,hoe lang is dan een chinees?
sorry,hoe staat het vast bij een bedrag X ,welke inlegtermijn en welke rente navenant wordt gehanteerd?

of beter toch maar gewoon Raboist worden met een zware depo?


Laatst bijgewerkt door tuhutum op vr 15 maart 2013 7:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2013 1:45 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Doelsparen heeft veel voordelen boven een normaal deposito. O.a. de inleg die je zelf mag bepalen (geen minimum) en de mogelijkheid om bij te storten.
En toch dezelfde rente.

Ja, ik weet het, dit zijn de hoofdlijnen etc.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2013 11:33 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
tuhutum schreef:
sorry,hoe staat het vast bij een bedrag X welke inlegtermijn en welke rente navenant wordt gehanteerd
Je bepaalt zelf de einddatum: Bijvoorbeeld 1-7-2028.
Dat zijn vanaf nu dus 15 jaar en 3 en een halve maand. Daarbij hoort een rente van 15 jaar = momenteel 4,2% en deze geldt gedurende de rest van de tijd tot de einddatum.
Alle stortingen tot 1-7-2013 hebben het rentepercentage dat hoort bij 15 jaar. Tussen 1-7-2013 en 1-7-2014 een % dat hoort bij 14 jaar enz. Maar je kunt ook na 1-7-2013 een nieuwe doelspaarrekening openen met als einddatum > 15 jaar in de toekomst. Dat doen Obligataire en ondergetekende bijv.
Het voordeel is dat het gemiddelde rentepercentage niet verlaagd wordt. Als je namelijk tussentijds geld wilt opnemen, en dat kan, dan is het het gunstigste als het middelrente-percentage zo hoog mogelijk is. Daarom laten we de rente ook op een vrije rekening storten.

Zoals Obli al schreef, Doelsparen biedt veel voordelen boven een normaal deposito. Normale deposito's waren dan ook een tijdlang uit het productenportfolio van de Rabo bank geschrapt, want waarom zou je.... Maar blijkbaar zijn ze in medio 2011 weer teruggekeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2013 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 okt 2012 4:16 pm
Berichten: 6
Het plaatje is helder.
Bedankt voor de orientatie!

Er komt een depo vrij bij NIBC is nog 6%.
dat is pas in september.....
Doelsparen bij de Rabo via internetrekening lijkt nu de beste optie.

Ik ga alvast een rekening openen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO