Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 8:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 3:25 pm 
Kwartje

Waar ik nu nogal kwaad om ben is dat 'mijn' Rabobank in het buitenland WEL hogere spaarrentes geeft!!!

En mij - inwoner van Nederland - is het niet mogelijk om bij de Rabo in bijvoorbeeld Belgie een rekening te openen om zodoende wat meer rente te krijgen.

WAT DENKT DE RABOBANK WEL???
Dat zijn spaarders toch wel blijven?
Ik ben al meer dan 20 jaar bij de Rabo ... maar ga nu ook mijn spaargeld verhuizen naar een bank die me meer aan rente oplevert.

De RABO zou mij en veel andere kleinere spaarders (zeg tot 20.000 euro aan vermogen) KUNNEN behouden door ook MEER rente te gaan geven, maar kennelijk heeft de RABO een dik bord voor de KOP.

En inderdaad dat 'zielig' doen in interviews (zie oa financiele Telegraaf) over buitenlandse banken zoals Icesave ... ik weet niet wat mij meer irriteert ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 8:11 pm 
Gulden

Beste DeVries, welkom bij de club! Zoek hier een leuke nieuwe spaarrekening uit. Maar lees wel even de toepasselijke tips door hier op het forum! Ook de oude posts even doorlezen...

En vragen staat vrij!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 2:56 pm 
Kwartje

Ik ben gister en vandaag druk bezig geweest met lezen. Maar het duizelt me nogal ... reden dat ik in het verleden gewoon bij mijn bank ben blijven zitten.

Maar nu ze echt achterblijven met rentes EN in andere landen MEER RENTE geven op spaartegoeden dan in Nederland stap ik over naar een andere bank/spaarrekening!

Bij de Rabo krijg je slechts 2.8 + 0.6 (onder voorwaarden) en dat is echt MAGER!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 4:05 pm 
Kwartje

rente up schreef:
kuripot schreef:
Groot gelijk heb je. Ik ben medio vorig jaar wakker geworden uit mijn droom en heb inmiddels vrijwel alles bij deze boevenclub weggehaald. Heb wel nog mijn betaalrekening gewoon bij deze bank, dat hebben ze prima in orde verder. Maar de hoogte van de rente zeg, tjonge jonge. En na dat interview was ik al helemaal blij dat ik dit gedaan heb. Wat een kleuterschool.

Het is geen boevenclub

nee,

het is een coöperatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 5:31 pm 
DeVries schreef:
Ik ben gister en vandaag druk bezig geweest met lezen. Maar het duizelt me nogal ... reden dat ik in het verleden gewoon bij mijn bank ben blijven zitten.

Maar nu ze echt achterblijven met rentes EN in andere landen MEER RENTE geven op spaartegoeden dan in Nederland stap ik over naar een andere bank/spaarrekening!

Bij de Rabo krijg je slechts 2.8 + 0.6 (onder voorwaarden) en dat is echt MAGER!!!

Hoi "DeVries",

Wist je al dat je ook bij Rabobank Nederland, goede rente kunt ontvangen. 5,25 op een 2jaars deposito. 4,75 op een 1jaars deposito.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 5:43 pm 
3 Kwartjes

rente up schreef:

Hoi "DeVries",

Wist je al dat je ook bij Rabobank Nederland, goede rente kunt ontvangen. 5,25 op een 2jaars deposito. 4,75 op een 1jaars deposito.

Bij de GarantiBank krijg je bij een nieuwe storting 5,5% op een deposito van 1 jaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 8:44 pm 
Kwartje

rente up schreef:
Hoi "DeVries",

Ik wil mijn geld echter niet voor 2 jaar vastzetten.
1 jaar vind ik eventueel nog te overzien, maar 2 jaar vast niet meer dus!

Maar bedankt voor de Tip!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 10:12 pm 
DeVries schreef:
rente up schreef:
Hoi "DeVries",

Ik wil mijn geld echter niet voor 2 jaar vastzetten.
1 jaar vind ik eventueel nog te overzien, maar 2 jaar vast niet meer dus!

Maar bedankt voor de Tip!

You're welcome

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:13 pm 

Ik vind 2 jaar vastzetten bijna grenzen aan waanzin; wie kan zolang vooruit kijken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:18 pm 
Vijfje

Bertje schreef:
Ik vind 2 jaar vastzetten bijna grenzen aan waanzin; wie kan zolang vooruit kijken?

Ik heb geld wel langer vastgezet en er nooit spijt van gehad.
Binnenkort valt mijn DSB achtergestelde deposito vrij, 5 jaar lang 7% genoten.

Als de rente laag is moet je de rente op je schulden (hypotheek) lang vastzetten;

Als de rente hoog is, en je verwacht dat de rek er een beetje uit is, zou je best de rente op je spaargeld lang(er) vast kunnen zetten,
maar dan ga ik er wel vanuit dat je dat geld langere tijd niet nodig hebt.
En dan is het toch echt geen waanzin :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 3:55 pm 

Ik zie je punt, maar wat voor mij persoonlijk van belang is, dat het best wel eens zo zou kunnen zijn, dat ik het geld nodig heb, en dan is het toch lastig als het geld nog 2 jaar (of anderhalf) vast staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 4:20 pm 
3 Kwartjes

Zorgen dat je een leuke mix opbouwd van geld dat langer vast staat en geld dat binnen kort los komt.... Geld vast zetten leverd meestal een leukere rente op en in de meeste gevallen kan je er bij nood toch nog aan komen.

Zorg dat je voldoende in reserve houd om bv een kapotte wasmachine/koelkast oid direct kan vervangen en dure reparaties aan de auto kan doen.

Overige reserves kun je vast zetten voor langere tijd. En dan proberen zo rond de 3 maanden oid een leuke som geld los te krijgen zodat je nooit lang op een paar duizend euro hoeft te wachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 4:56 pm 

7% is inderdaad leuk, maar vraag me af of het nu ook de moeite waard is. Voor zover ik kan zien vallen de lange rentes momenteel erg tegen als je ze vergelijkt met de rentes op gewone spaarrekeningen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 6:48 pm 
Vijfje

Spaerder schreef:
7% is inderdaad leuk, maar vraag me af of het nu ook de moeite waard is. Voor zover ik kan zien vallen de lange rentes momenteel erg tegen als je ze vergelijkt met de rentes op gewone spaarrekeningen.

Dat was een achtergesteld deposito. Datzelfde deposito bij DSB doet nu 7,5% maar dan wel 10 jaar.

Ik streef ook naar een mix van verschillende looptijden.
Het geld dat ik voorlopig niet nodig heb zet ik wel lang weg.
Kan ik ook niet in de verleiding komen om het op de beurs te beleggen of andere rare investeringen te doen :wink: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]