Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 12:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
En natuurlijk ligt de site van de belastingdienst er half uit vandaag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 12:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
rv69 schreef:
heb zojuist online aangifte geprobeerd.
een aantal zaken zijn niet vooraf ingevuld!


De belastingdienst loopt naar mijn mening erg achter met automatisering en loopt hierdoor erg veel geld mis. Banken, beleggingsmaatschappijen en verzekeraars zijn wettelijk verplicht om rekeningen van klanten door te geven aan de belastingdienst. De belastingdienst zou dit allemaal automatisch kunnen verwerken. Hiermee hebben ze beter inzicht/controle. In theorie zou de belastingdienst fraude hiermee makkelijk kunnen opsporen door automatische drempels en signalen af te geven. Bijvoorbeeld als iemand teveel vermogen heeft krijg hij/zij automatisch geen zorgtoeslag meer. Nu moet je dit maar zelf in de gaten houden en niet vergeten.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 12:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
De peildatum voor vermogen is 1-1-2014. Dat is pas 14 maanden geleden. Geen wonder dat de gegevens nog niet (allemaal) bekend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 12:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
De Belastingdienst heeft het in principe makkelijker dan vroeger. Ze krijgen meer gegevens binnen, en de automatisering zou inderdaad betere controle mogelijk moeten maken.
Daarnaast is de wetgeving sterk vereenvoudigd, wat veel discussies overbodig heeft gemaakt. Vroeger waren er veel meer aftrekposten.
Denk maar aan de arbeidskosten van vroeger, daar zijn hele studieboeken over vol geschreven, maar is afgeschaft in ruil voor iets lager tarief.

Echter wat is er gebeurd, bij de Fiscus zijn veel arbeidsplaatsen verdwenen. Dat was het domste wat ze ooit hebben gedaan.
Met die extra mensen zouden ze hun salariskosten met een factor 10 of zo weer kunnen terugverdienen aan geld dat nu blijft liggen door slordigheid, bewuste slordigheid en fraude.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 12:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Zojuist online, twee aangiftes gedaan en klaargezet om later te versturen, bij een waren alle tegoeden in Box 3 keurig neergezet. Daar hoefde ik niets in te vullen.

Bij de andere aangifte was de waarde eigen woning niet ingevuld omdat die door overlijden op de erven staat , daar houdt het systeem bij de belastingdienst geen rekening mee, WOZ waarde ingevuld en deze staat ook klaar.

Al met al ben ik zeer tevreden, behalve het WOZ waarde gedeelte was alle reeds voor ingevuld ( met de correcte bedragen ) en uiteindelijk rolt er nog een kleine teruggave eruit :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 1:20 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
theswitch schreef:
En ja hoor, voor het zoveeelste jaar weer geen Box-3 gegevens. Alleen DKB bank staat ingevuld maar zonder saldo informatie. Dat wordt weer een uur lang mijn spreadsheet copy-pasten.
zou het niet doen:
Diverse rekeningen en deposito's ............ ...... 123.456
Klaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 1:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Voor het eerst is alles volledig ingevuld. Dus ook de inkomsten.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 2:18 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Alles was voor-ingevuld, behalve de studieschuld. Die bracht ons gelukkig mooi weer onder de vrh-drempel :)

Al met al 1800 retour (we doen niet aan voorlopige teruggraaf van hra). Dus gelijk ingestuurd. Nu afwachten wanneer we het krijgen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 2:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
svanke schreef:
Diverse rekeningen en deposito's ............ ...... 123.456 Klaar.
Ik heb ze daar vorig jaar eens over gebeld, ook omdat in het aangifte programma het rekeningnummer/IBAN moet worden ingevuld. Aan de telefoon beweerden ze dat ik dat echt allemaal moet invullen. Geen zin in gezeur. Jammer dat het aangifte programma maar 40 regels toelaat voor je saldi, want nu moet ik alsnog wat gaan groeperen (teveel deposito's en rekeningen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 2:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
We kunnen ook twitteren met de Belastingdienst. Leuk om te lezen wat voor antwoorden ze geven:

Tweets and Replies

Ze stellen ook dat je dit jaar alleen online of met de app aangifte kan doen. Heeft iemand ergens een bevestiging dat je het aangifte programma mag gebruiken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 2:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Als het niet zou mogen, dan zou het programma niet op de site staan.
Ik heb net de aangifte gedaan via het downloadprogramma en een ontvangstbevestiging ontvangen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 5:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ze houden de mogelijkheid gewoon achter de hand voor als de online aangifte faalt. Offline werken is zoveel gemakkelijker en betrouwbaarder. Stel je doet allemaal wijzigingen op internet, drukt op een knop, en er is iets met de verbinding of server, dan ben je doorgaans je gegevens kwijt. Maar ik zal ook nog eens online kijken en vergelijken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 6:47 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Ze vroegen wel een paar dingen online die ze in het programma niet vroegen. Zoals in het programma vroeg hij bij box 3 alleen de schuld op 1-1-2014. Online wilden ze ook ineens de schuld op 31-12-2014 weten.

Zowel online als het programma vroegen trouwens ook om de hoogte van de hypotheekschuld, zowel op 1-1-2014 als 31-12-2014. Ik snapte niet zo goed waarom, maar zal wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 7:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Heb op dit moment niet de mogelijkheid om mijn aangifte al te doen, maar ik lees niks over hoeveel iedereen extra aan die inkomstenbelasting moet betalen. Klopt het dat het ongeveer 75 euro is zoals Wiebes zei, of is het bij de meeste een stuk meer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015 10:44 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
ik moest 82 bijbetalen als ik HRA buiten beschouwing liet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO