Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 2:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb alsnog zelf voor de niet bestaande kapitaalverzekeringen in beide aangiftes de correctie gedaan.
Dat gaat vrij eenvoudig, opnieuw inloggen bij Mijn Belastingen en de aangifte 2014 wijzigen. Ik heb de vinkjes die aanstonden bij de kapitaalverzekeringen verwijderd.
Nu is de aangifte zoals ze behoren te zijn, de belastingdienst maakt zijn excuses voor de gemaakte fout op hun website.
Ik zie het als een slordigheidsfoutje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 6:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Ook ik geen enkele bankrekening in de online versie. En zoveel heb ik er nou ook weer niet, net minder dan 10 dacht ik. Ga dit jaar maar eens de alleen-totaalsaldo methode hanteren... wordt simpel van alles invullen elk jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 7:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Vandaag ingevuld en verstuurd.

Tevens 15 bankrekeningen/deposito's (waarvan er 11 niet meer actief zijn)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 9:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 283
Vandaag een nieuwe blauwe envelop.

Of ik mijn buitenlandse vermogen wel netjes aangeef, wat de vermogensgrens Box 3 is en de inkeer/boeteregeling.

Tja, ik heb een buitenlandse rekening: DKB met daarop 10 euro ofzo. En nu wordt ik direct als potentiële geld-ontduiker gezien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 10:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Zelfde verwijt gehad van de Rabobank ivm Advanzia...

Om een of andere reden word bij overboeken naar Advanzia het via Duitsland naar Luxemburg gesluisd, en dat vonden ze (vorig jaar verdacht)

Ik denk meer omdat ze liever hebben dat dat geld bij hun staat tegen maar liefst 1%, tevens niets meer opstaan, was toen nog 2,5%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015 11:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Bij het invullen stuit ik bij box 3, beleggen op het volgende.

BD vraagt om in te vullen in welke land(en) is belegd. Nu vallen drie van mijn fondsen onder 1 belegging. Elk van deze fondsen is in een ander land belegd (namelijk NL, LUX en IRL). De BD vraagt om per land de waarde op 01.01.2014 aan te geven en evt ingehouden dividendbelasting of 'buitenlandse belasting'.

Nu geven SNS Fundcoach en Binck Fundcoach deze details niet weer in het verstrekte jaaroverzicht. SNS Fundcoach is in de loop van 2014 overgegaan in Binck Fundcoach. Beide hebben een jaaroverzicht verstrekt. Daarin wordt alleen vermeld de totaalwaarde van de fondsen per 31.12.2014 (Binck Fundcoach). De waarde op 01.01.2014 wordt niet per fonds weergegeven op het jaaroverzicht van SNS Fundcoach, alleen het totaal. De inlogfunctionaliteit van SNS Fundcoach is opgeheven. Transacties in de loop van 2014 en saldi per 01.01.2014 van de afzonderlijke fondsen zijn niet terug te vinden; dit is het moment waarop ik denk: ik had alles, maar dan ook alles altijd moeten printen!

De informatie die SNS / Binck in ieder geval nooit verstrekt heeft is de verdeling van het dividend per land. In de jaaroverzichten wordt alleen een onderscheid gemaakt tussen binnenlands en buitenlands dividend. Maar niet welk buitenland.

Kortom, twee zaken die ik niet kan invullen zonder een (uitvoerig) overleg met SNS / Binck:

1. De uitsplitsing van de belegde bedragen per land (NL, LUX, IRL)
2. De uitsplitsing van het buitenlandse dividend per land

Het gaat om maar zo'n 50 euro dividend.

Nu zie ik wel, dat SNS/Binck duizenden klanten heeft die hier ook tegenaan lopen. Een flinke kostenpost voor Binck lijkt mij, om dat allemaal op te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 12:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik vul alle dividendbelasting altijd in bij binnenlands. Formeel misschien niet helemaal juist, maar ja :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 3:07 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
stuiver schreef:
BD vraagt om in te vullen in welke land(en) is belegd.
Euh? Is dit nieuw? Vorige jaren niet tegen gekomen. Of heb ik liggen slapen?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 10:17 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Hetzelfde hier, want ben er achter gekomen, hoe ze erbij komen dat wij beleggingen hebben

Er is een Certificaten regeling bij ons bedrijf, en die bedoelde ze..

Dus die heb ik uiteindelijk ingevuld, maar vroeger nooit de vraag gehad, over in welk land de belegging zou zijn.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 1:40 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
theswitch schreef:
...
Ze stellen ook dat je dit jaar alleen online of met de app aangifte kan doen. Heeft iemand ergens een bevestiging dat je het aangifte programma mag gebruiken?
Je kunt ook gelukkig nog steeds je aangifte op papier doen. Via de belastingtelefoon is de aangifte op papier over 2014 op te vragen. Maar schandalig dat ze dat nergens meer op hun site of in hun brieven vermelden.

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 3:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
stuiver schreef:
BD vraagt om in te vullen in welke land(en) is belegd.
Euh? Is dit nieuw? Vorige jaren niet tegen gekomen. Of heb ik liggen slapen?

Nee. Ja. In de aangifte wordt altijd gevraagd naar buitenlandse inkomsten en vermogensbestanddelen. Tussen landen bestaan afspraken en verdragen over hoe om te gaan met inkomsten die raakvlakken hebben met elk van die landen. Soms is daarbij het woonland bepalend en soms het land waar de inkomsten worden genoten of het vermogen zich bevindt. Doel is om dubbele heffing te voorkomen.

Om het mezelf niet al te lastig te maken, vul ik bijvoorbeeld mijn Amerikaanse dividendbelasting gewoon in bij de Nederlandse dividendbelasting. Als ze daar ooit over vallen kan ik het altijd nog nader specificeren.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 4:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Problemen met online aangifte doen wenkbrauwen fronsen http://www.elsevier.nl/Economie/achtergrond/2015/3/Problemen-met-online-aangifte-doet-wenkbrauwen-fronsen-1718637W/?masterpageid=158493
Citaat:
Duidelijke link

Het downloadbare elektronisch aangifteprogramma voor 2014 bestaat en werkt ook, maar is op de website van de Belastingdienst voor leken onvindbaar.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifteprogramma_2014

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 4:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Het getuigt weer eens van grote respectloosheid naar de burger toe, om op de volgende pagina de link voor 2014 gewoon niet op te nemen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... articulier
Pas als je wat gaat filteren/sorteren komt ie ineens wel in beeld...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 5:25 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik had de "Online" versie al ingevuld maar nog niet verstuurd.

Zo juist de "oude" aangifte gedaan, en nog niet verstuurd.

Het resultaat was het zelfde. Dus ook geen bank gegevens.
De "Online" versie is inderdaad sneller. Het voordeel van de "oude versie" is dat het inzichtelijk is en een betere print versie geeft...(denk ik)...in dien nodig/gewenst...

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 9:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Vorige jaren kon men alleen m.b.v. het aangifteprogramma digitaal aangifte doen. Vanaf dit jaar kan men dit ook online doen.
Momenteel heeft de belastingdienst denk ik bewust beide mogelijkheden aangeboden. Mochten er problemen zijn met de online versie, dan kan heeft men het aangifteprogramma achter de hand. Het is mogelijk dat vanaf volgend jaar men alleen maar online aangifte kan doen en het aangifteprogramma niet meer beschikbaar is. Dit om de kosten te drukken.
Je ziet wat programmatuur betreft dat steeds meer programma's alleen online zijn te benaderen/gebruiken en offline programma's steeds minder worden. In de verre (10-20 jaar) toekomst zal mogelijk bijna alles in de cloud zitten.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO