Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 10:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ja dat uitwijkscenario had ik hier meteen al genoemd trouwens. En ik vind het een slechte zaak dat alles online komt. Het is wachten tot er een digitale ramp gebeurt en dan kun je niet eens meer bij je eigen gegevens. Ik heb veel liever alles in eigen beheer, onafhankelijk van de fratsen van kwetsbare techniek of onbetrouwbare bedrijven.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 10:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Da's dan goed nieuws dat we allemaal een smartphone van de overheid krijgen.
Gaat dat dan van die beloofde 1000 euro af?

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015 11:03 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
obligataire schreef:
Ik vul alle dividendbelasting altijd in bij binnenlands. Formeel misschien niet helemaal juist, maar ja :wink:
En dit kost Nederland dus geld.
Het buitenlandse bedrijf heeft de dividendbelasting afgedragen aan de buitenlandse BD.
De Nederlandse BD weet nu niet dat dit geld met de buitenlandse BD verrekend moet worden.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015 12:28 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
zessen schreef:
obligataire schreef:
Ik vul alle dividendbelasting altijd in bij binnenlands. Formeel misschien niet helemaal juist, maar ja :wink:
En dit kost Nederland dus geld.
Het buitenlandse bedrijf heeft de dividendbelasting afgedragen aan de buitenlandse BD.
De Nederlandse BD weet nu niet dat dit geld met de buitenlandse BD verrekend moet worden.

Ongetwijfeld. Maar ze 'verdienen' verder genoeg aan mij.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015 9:21 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
En wat als de belastingdienst je aangifte gaat controleren? Heb je dan niet kans dat ze alsnog die buitenlandse dividend willen hebben en dat jij dit maar moet betalen (met boete natuurlijk).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015 12:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat ze bij de Belastingdienst wel wat beters te doen hebben dan zich over die paar tientjes druk te maken.
Alleen al uit kosten/baten overweging zullen ze daar niets mee doen. De kosten van het opleggen van een navordering zijn vele malen hoger.

Daarnaast is Amerikaanse dividendbelasting volgens mij gewoon terug te vragen (via verrekening met de heffing over box 3), het enige 'probleem' is dat het in een verkeerd vakje staat in de aangifte. Effectief zal de aanslag nagenoeg hetzelfde zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015 1:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
obligataire schreef:
Ik denk dat ze bij de Belastingdienst wel wat beters te doen hebben dan zich over die paar tientjes druk te maken.
Voor ons misschien niet, maar voor de groot beleggers die tonnen in het buitenland hebben belegd kan het flink in de papieren oplopen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015 11:37 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Toch maar het gedownloade programma gebruikt, want on-line moest ik meer invullen: voor het oudste en jongste kind moest ik invullen of ik kinderbijslag had ontvangen, maar voor het middelste kind moest ik invullen of die minimaal een half jaar bij mij had gewoond (NB: alle kinderen zijn >6 jaar, en hebben altijd thuis gewoond). Ik snap dit verschil niet, en ik snap niet waarom ik dit on-line moet invullen, maar gedownload niet. Heeft iemand een idee?

Tevens waren een zeer groot deel van de rekeningen/deposito niet ingelezen. Na enig speurwerk, zie ik dat in 2012 nog wel van mij en mijn partner de rekeningen werden ingelezen (ook slechts 1/4e), maar in 2013 en 2014 alleen die van mijn partner, maar geen enkele van mij (behalve en/of rekening). Voor 2014 ook geprobeerd alleen mijn gegevens in te lezen (want misschien had het te maken met (gelijktijdig) inloggen in digid), maar ook dan wordt er van mij niets ingelezen, dus 74% van onze rekeningen worden niet ingelezen. Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Ik zal later nog eens kijken wat er gebeurt als ik on-line invul.
Overigens wel apart dat de belastingdienst blijkbaar buitenlandse tegoeden wel kan traceren, maar mijn binnenlandse niet! Misschien komt dat omdat die vanuit het buitenland worden aangedragen, en ze voor het binnenland zélf werk moeten verrichten :mrgreen: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015 9:06 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Heel vaag... door de HRA krijg ik al tijden geld terug (rond €1500,-), nu mag ik €400,- betalen... En nee, geen enorme bonus of ander bijzonder belast iets gekregen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de waarde van het spaardeel van de hypotheek nu net boven een drempel is gekomen. Maar dat 'ie dan in 1x helemaal meegerekend wordt... lijkt me van niet. En een groei van spaargeld, dan zouden we €166.666,- meer spaargeld moeten hebben dan vorige jaren en dat is zeker niet zo. :)

Toch ook maar eens ons spaargeld in de online versie invoeren, zien of het daar gunstiger uitkomt... nu de downloadbare variant gebruikt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015 10:54 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Je kunt toch gewoon zien waar die bedragen die je extra moet betalen ineens vandaan komen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015 1:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Aangifte 2014, let op met ‘saven’ gegevens bij online invullen.
http://www.z24.nl/columnisten/paul-van- ... len-544589

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015 1:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
En daar is nou juist de downloadbare versie handig voor. Je kan oude aangiften in het programma van het voorgaande jaar in een ander window ernaast zetten, en precies de verschillen zien.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015 4:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Hier de download versie, en online naast elkaar gelegd...geen verschil (in teruggaaf)

Krijgen wel flink minder terug (los van VT, normaal zo'n 700 euro) nu maar 200 :-(

Maar ben al blij dat we niet hoeven te betalen.. zou voor het eerst zijn sinds 1997

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015 12:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
henrid schreef:
En daar is nou juist de downloadbare versie handig voor. Je kan oude aangiften in het programma van het voorgaande jaar in een ander window ernaast zetten, en precies de verschillen zien.


Ik sla altijd de aangifte als tekst bestand op, maar net van vorig jaar niet gedaan en ook het programma niet meer (schone computerinstallatie gedaan sinds die tijd). Iemand nog de windows setup versie van vorig jaar liggen? Databestanden heb ik nog wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aangifte 2014
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015 12:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
elsinga schreef:
Ik sla altijd de aangifte als tekst bestand op, maar net van vorig jaar niet gedaan en ook het programma niet meer (schone computerinstallatie gedaan sinds die tijd). Iemand nog de windows setup versie van vorig jaar liggen? Databestanden heb ik nog wel.


http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ramma_2013 :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO