Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 12:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Heb zelf even aangifte gedaan, schijn ik € 685 terug te krijgen. Ik had nog geen jaaroverzicht van mijn werkgever maar heb de cumulatieven gebruikt van de twee loonbrief van December.

Dus mijn werkgever houdt teveel belasting blijkbaar in, maar goed dat ik aangifte doe want de belasting zal niet automatische terug geven. Dus toch weer een meevaller straks :D .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 1:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Het is zeer onwaarschijnlijk dat de werkgever teveel belasting inhoudt. Ik neem aan dat je geen aftrekposten als hypotheekrente etc hebt? Heb je het volledige jaar 2011 gewerkt. Zo niet dan zou dat een verklaring kunnen zijn. De tabellen die de werkgever gebruikt zijn altijd op een heel jaar gebaseerd, terwijl je recht hebt op de volledige (algemene) heffingskorting ook al ben je in december met verdienen begonnen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 1:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik heb volledige jaar 2011 gewerkt. Maar ik ik geloof dat ze de Jonggehandicapten korting niet berekenen over mijn loon en die is € 696 totaal. Als ik op die vraag dus nee zou invullen krijg dus € 0 terug, maar dan zou ik dus € 11 te weinig belasting betaald hebben.


Laatst bijgewerkt door YipMan op ma 30 jan 2012 1:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 1:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Tegen mijn collega's zei ik altijd om toch even een aangifte in te vullen, ook als dat niet verplicht is en inderdaad komt het regelmatig voor dat er teveel wordt ingehouden door de werkgever.
Dit gebeurt vooral als je in dat jaar wat extra's hebt gekregen zoals een bonus(je) of een paar maanden ploegendienst hebt gedraaid of snipperdagen hebt laten uitbetalen. Die worden volgens het bijzonder tarief belast.
In mijn geval en van mijn leeftijdgenoten is het interessant omdat wij een doorwerkbonus krijgen van de belasting maar daar moet je dan wel zelf achteraan, anders krijg je niets.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 1:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Bij mij moet het dus die jonggehandicapten korting zijn. Want dat is iets daar heb ik recht op maar mijn werkgever verrekend zoiets natuurlijk niet.

Als ik geen recht zou hebben op die jonggehandicapten korting dan kreeg ik dus niks terug. Er was laatste klasgenoot die noemde dat sparen dat ie terug kreeg van de belasting.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 7:03 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Wij krijgen gelukkig ieder jaar terug :D (is wel sigaar uit eigen doos, maar ja...)

De belasting is al jaren onze vriend...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 10:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
juanj schreef:
De belasting is al jaren onze vriend...


Ik zou het toch niet erg vinden als ik niets meer terug kreeg.
Dat zou namelijk betekenen dat ik geen hypotheek meer heb, maar helaas zal dat nog vele jaren wel; het geval zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 9:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dat zou inderdaad het beste zijn.

Wij zijn hier nog wel een jaar of 7 van verwijderd... maar wel vroeger dan gepland

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 10:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Vanaf vandaag kun je met het programma (ook beschikbaar vanaf vandaag) weer gegevens downloaden.
Maar als je het daarna voor iemand anders ook wilt gebruiken moest je (officiele handleiding) vroeger het programma opnieuw installeren. Hoe stupide.

Nu staat er in de toelichting op internet waar naar verwezen wordt:
Citaat:
Nog een keer gegevens downloaden
Hebt u het aangifteprogramma 1 maart of later gedownload en wilt u nog een keer gegevens downloaden? Dat kan zonder het aangifteprogramma opnieuw te installeren. Dat is handig als bijvoorbeeld meerdere mensen op 1 computer aangifte doen. Als u uw gegevens over 2011 downloadt, gaat u naar een beveiligde webomgeving.

Maar hoe????
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... downloaden

Ja ik weet het, met deze (geheime?) link die ikzelf van te voren vastgelegd heb.
https://webdiensten.belastingdienst.nl/ ... index.html
Maar waarom staat het niet op de site, waarom kan het niet vanuit het programma zelf. Of zie ik het over het hoofd?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012 9:45 am 

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 9:05 pm
Berichten: 19
Ik ben daar gisteren ook naar aan het zoeken geweest en heb de Belastingtelefoon gebeld.
Die konden het zelf ook niet vinden en na veel wachten kreeg ik de verklaring dat de "link" nog op de site geplaatst moest worden. Dit zou zsm gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012 10:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
OK, nu staat de link wel op de site. Bedankt voor het bellen en terugkoppelen.
Maar voor het zoveelste jaar op een rij: Waarom kan dat niet vanuit het programma bij de optie "Nieuwe aangifte"???
Dat is toch de meest logische plek....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2012 2:26 pm 

Geregistreerd: wo 07 maart 2012 1:09 pm
Berichten: 4
Klopt het dat je spaargeld dat je op je spaarrekeningen in 2011 hebt vergaard op je aangifte inkomstenbelasting 2011 nagenoeg geheel belastingvrij is? De peildatum is namelijk 1 januari 2011. Wat je vanaf 2 januari 2011 tot 1 januari 2012 hebt gespaard hoef je dan niet aan te geven. Ook als je boven de grens van het heffingsvrije bedrag zit, betaal je dus geen 1,2 % in box 3 over wat je dan in 2011 gespaard hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2012 2:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
oortje schreef:
Klopt het dat je spaargeld dat je op je spaarrekeningen in 2011 hebt vergaard op je aangifte inkomstenbelasting 2011 nagenoeg geheel belastingvrij is? De peildatum is namelijk 1 januari 2011. Wat je vanaf 2 januari 2011 tot 1 januari 2012 hebt gespaard hoef je dan niet aan te geven. Ook als je boven de grens van het heffingsvrije bedrag zit, betaal je dus geen 1,2 % in box 3 over wat je dan in 2011 gespaard hebt.

Klopt! Alles wat je na 1 januari 2011 aan spaartegoeden (of beleggingen of anderszins aan vermogen) had in box 3 doet niet ter zake voor de aanslag over 2011.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2012 3:00 pm 

Geregistreerd: wo 07 maart 2012 1:09 pm
Berichten: 4
@henrid
Dat is dan heel mooi. Ik wist het niet. En als ik dan de berichten hier en daar lees, dan weten of wisten velen dat niet. Aan de andere kant is het dan voor diegenen die in de periode 2 januari 2011 tot 1 januari 2012 op hun vermogen hebben moeten inleveren een groot nadeel.
Zie bijvoorbeeld het bericht op de website van de De Telegraaf van hedenmorgen 06.00 uur: "Onvrede nieuwe peildatum spaargeld."
http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... ml?cid=rss


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanslag 2011.
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2012 3:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
@oortje: Als je de digitale aangifte invult, dan zul je ook zien dat er nog maar één vakje is met de beginstand van het jaar.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO