Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 7:56 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Citaat:
Huishoudens met een vermogen dat hoger is dan het heffingvrij vermogen uit box 3 plus € 80.000 hebben voortaan geen recht meer op zorgtoeslag.


lees meer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 7:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
dikke peop.
Wist trouwens niet dat het al door de tweede kamer was aangenomen. Is volledig buiten de publiciteit gebleven. Alleen het voornemen werd in 2011 bekend gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 8:11 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Idioot ! Mensen die zuinig zijn worden naast VRH hierbij nog eens gestraft !

Ik zit niet aan deze grens, maar als ik hierover zou zitten dan zou ik 1,2% VRH en 2,3% zorgkorting moeten betalen, kortom zou ik in totaal 3,5% meer kosten hebben. Ga maar belasting heffen over mensen die dure auto's of boten kopen, toch niet over Jan met de pet die zuinig is en voor zijn extra pensioen wil zorgen....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 8:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Volgend jaar wordt de AOW afgeschaft voor mensen met > 50.000. Let maar eens op. geruisloos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 8:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ach ja, het lijkt erop dat de overheid vind dat wij Nederlanders teveel geld oppotten dus laat die euro's rollen (voordat ze niets meer waard zijn) koop auto's boten en ga lekker feesten. Als die euries op zijn klop je bij de staat aan. Uitkering, huursubsidie en nog allerlei toeslagen en de bijzondere bijstand voor grotere uitgaven.

Zelfredzaamheid is een ongewenst verschijnsel in de ogen van de overheid!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 8:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Waarom tegelijk niet het geld afpakken van mensen die meer dan 100.000 aan bezittingen hebben? Kunnen ze de mensen die "arm" zijn blij maken met alle "extraatjes"....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 11:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Volgende zal zijn, dat ze de huren gaan aanpakken, nu al als je meer als 43000 verdiend je huur met 5% extra omhoog per jaar, buiten de inflatie om.
Dus kom je boven de 80000 vrijstelling ook je huur nog eens per jaar omhoog met 5% extra.
We zijn echt aan het afglijden hier in dit pokkeland.
Als je schulden hebt word je geholpen, let je netjes op en spaar je voor je oude dag, word je gepakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 6:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Straks komen ze met mensen die in een te goedkoop koophuis zitten... dat is de volgende stap.

En zo is er straks geen vrijheid meer..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 8:29 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Als ik dit lees, zit ik toch nog met enige vragen (naast dat ik het belachelijk vind).

Wat gaan ze tot het vermogen rekenen?
Tellen groenbeleggingen etc. daar ook bij, of mag je die ook voor de toeslag buiten je vermogen houden?

Wordt er bij de berekening van de zorgtoeslag gekeken naar je inkomen of naar je verzamelinkomen?
Bij je verzamelinkomen wordt namelijk al rekening gehouden met box 3 en is het dus helemaal dubbel op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 9:06 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Lurker: Inkomen is iets anders dan vermogen. Het een is Box1 het ander is Box3.
Voor de vermogenstoets wordt gekeken naar je Box3 vermogen. Ik neem aan dat dat dus exclusief groenbeleggen is. Dus daar valt een voordeel te halen als je nog niet aan het maximum zit danwel teveel vermogen hebt.
Dus voor het recht wordt gekeken naar je vermogen, maar voor de hoogte van de zorgtoeslag wordt gekeken naar je verzamelinkomen en wordt daar dus ook al het vermogen in meegenomen, namelijk 4% fictief.

De spaarders betalen het gelag:
Als je bijv 120.000 hebt betaal je:
1200 VRH
840 gemis zorgtoeslag
3000 inflatieverlies (2,5%)
---------------
totaal meer dan 5000 euro oftewel 4,2%

Tel daarbij op dat er straks wellicht een extra heffing van 0,4% op vermogen komt (voorstel Vermeend om snel de kas te spekken: geen 30% maar 40% belasting op VRH)
En zelfs met een 10 jaarsdeposito van 4,6% speelt je nog maar net kiet. Dan mag de inflatie niet stijgen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 9:09 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Bij de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet in 2006 werd door Hogervorst c.s. voorgespiegeld dat niemand meer dan 5% van zijn inkomen aan premie kwijt zal zijn. O.a. door de zorgtoeslag zou de lastendruk verlicht worden. Ik betaal vanaf volgend jaar 3000% van mijn inkomen aan premie. Wat nou 5%????? :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 9:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
@BillGates

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als ze bij het vaststellen van de zorgtoeslag al kijken naar het verzamelinkomen, dat ze dan je vermogen in Box 3 al meenemen (voor 4% dan). Iemand met een vermogen boven het heffingsvrij vermogen, krijgt dan dus al minder zorgtoeslag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 10:09 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
BillGates schreef:
Bij de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet in 2006 werd door Hogervorst c.s. voorgespiegeld dat niemand meer dan 5% van zijn inkomen aan premie kwijt zal zijn. O.a. door de zorgtoeslag zou de lastendruk verlicht worden. Ik betaal vanaf volgend jaar 3000% van mijn inkomen aan premie. Wat nou 5%????? :evil:


Mag ik hieruit de conclusie trekken dat jouw inkomen heel laag is en dat je leeft van de opbrengsten van je vermogen d.w.z. dat je renteniert? Als je even alle emoties met betrekking tot de impact op je eigen financiën en de onbetrouwbare overheid opzij zet kun je je natuurlijk afvragen of het redelijk is dat je zorgtoeslag krijgt. De toeslag is bedoeld om mensen te ondersteunen die geen middelen hebben om zelf de premie voor de ziektekosten op te hoesten. Daar lijkt me in jouw geval nauwelijks sprake van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 10:31 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
reneva schreef:
De toeslag is bedoeld om mensen te ondersteunen die geen middelen hebben om zelf de premie voor de ziektekosten op te hoesten........

Dat lijkt me een tamelijk vrije interpretatie. Anders dan de huurtoeslag, waar tamelijk lage inkomensgrenzen en de eis van geen vermogen in box 3 gelden, had de zorgtoeslag slechts een toetsing met tamelijk hoge inkomensgrenzen.
Dat lijkt misschien eigenaardig maar het was wel jarenlang de wet. Dus is er sprake van een eenzijdige en tussentijdse wijziging van de spelregels. De Overheid heeft geld nodig, dat is het en niets anders.
Als je alle regelingen afschaft bij mensen die over enige middelen beschikken dan blijft er weinig over.......en dan komt misschien de afschaffing van AOW voor mensen met een goed inkomen en/of vermogen ook nog wel een keer in beeld.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 11:51 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Misschien een reden temeer om indien mogelijk een hypotheek af te lossen, je ontloopt VRH en de bijtelling eigen woning en mogelijk behoud je of kom je weer in aanmerking voor zorgtoeslag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO