Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2009 2:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
19 juni 2009 | 8:35 | door: Walter Devenijns

SNS Bank grijpt naar de franchiseformule om het bankkantorennetwerk drastisch uit te breiden en in het westen van het land een voet tussen de deur te krijgen.
Stel, je bent verantwoordelijk voor de Primafoon-winkels van KPN. Je vindt de banksector eigenlijk saai. Eigenlijk ben je het liefst een thuisbankier die zijn zaken via internet regelt. Zou je dan directeur willen worden van SNS Bank?

...


http://www.fembusiness.nl/web/artikelSm ... i%25202009

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 8:24 pm 

Geregistreerd: di 29 jul 2008 12:26 am
Berichten: 19
Als reactie op deze post:
Ik was een tevreden SNS-bankier, zakelijk en privé. Er zat een mevrouw van een jaar of 55 op het kantoor in Barneveld. Zij kreeg al de griezels bij het idee dat zij met pensioen moest. Dat sprak ze ook uit. Ze dacht met ons mee en gaf ons tips. Eén keer belde ze ons na drie dagen op met een oplossing voor een door mij drie dagen geleden aan de balie uitgesproken probleem. Ik voelde me heel persoonlijk behandeld en vond mijn switch van ABN naar SNS elke keer weer een goede beslissing. En toen ging die vriendelijke, betrokken mevrouw met pensioen...
Jaren te vroeg, maar SNS 'moest' hard bouwen aan een klantvriendelijker bank-omgeving en daar paste zij kennelijk niet meer in. SNS sloot het gezellige kantoor aan de rand van het dorp en opende in het onbereikbare centrum een nieuw filiaal. Nu kan ik geen contant geld meer opnemen aan de balie. Ik moet op een guur plein geld uit de automaat trekken. Die geeft zelfs een (voor criminelen herkenbare) duidelijk hoorbare 'piep' als je meer dan 1.000 euro opneemt. Ik nam voor mijn vakantie 2x 1.000 euro op en deed dat noodgedwongen een halfuurtje na elkaar. Ik vond het gewoon te eng om dat in één keer achter elkaar te doen, op dat gure plein. De twee mensen, een man en een vrouw, op het nieuwe, klantvriendelijke kantoor wisten mij te vertellen dat contant geld alleen nog maar uit de muur buiten kwam. (Ik moest nu zelfs 2x 1.000 euro opnemen van twee rekeningen (mijn privé- en mijn zakenrekening) want 2.000 in één keer pinnen van één rekening lukt niet. Tenminste niet op dezelfde dag.) Contant geld verkrijgen aan de balie (vroeger en zoveel als je wilde) was op geen enkele manier meer mogelijk, hoe ik daar ook naar vroeg met argumenten omkleed. Zij waren overigens heel 'getraind' vriendelijk en vroegen me of of ik wel gedacht had aan een reisverzekering...
Ik kreeg een heel naar gevoel bij dit nieuwe SNS-filiaal: SNS wil mij helemaal niet meer als klant, SNS wil veel geld aan me verdienen op een voor hen zo gemakkelijk en efficiënt mogelijke manier. Dát was mijn ervaring.
Nu, een paar weken later, blijkt een creditcard-afschrijving twee keer van mijn bankrekening afgeschreven te zijn. Het ging om 2x ruim 300 euro dus ik klom direct in de telefoon. Dat kan dus ook niet meer persoonlijk. Vroeger belde ik met mijn filiaal in Barneveld en werd direct persoonlijk te woord gestaan. Nu kwam ik in een keuze-menu terecht. Na vier keer klikken op de toetsen van mijn telefoon kreeg ik te horen dat iedereen in gesprek was, dat het meer dan vier minuten ging duren en of ik wilde inspreken waarover mijn vraag ging. Ik zou dan doorverbonden worden met de betreffende figuur/afdeling. Dat bevreemde mij. Immers: als je moet inspreken, dan luistert er op dat moment toch niemand? Nou, dat klopte. Nadat ik ingesproken had dat er twee keer was afgeschreven via mijn creditcard, werd de verbinding verbroken!
Vandaag belde ik met de SNS om te praten over mijn Maxi-spaarrekening. Tenminste... ik wilde praten. Weer zo'n computer-keuzemenu en weer de mededeling dat het langer dan vier minuten zou duren voordat ik iemand aan de lijn zou krijgen. Dat deed voor mij de deur dicht. Ik ga naar de Triodosbank. Vanmiddag met Triodos gebeld, kwam ik ook in een computer-keuzemenu maar na slechts één toets-aanslag had ik een normaal mens aan de telefoon. En dat bleek nog een warm mens ook. Hij deed me herinneren aan 'mijn' mevrouw bij de SNS, vóór hun enorme overgang naar hun idee van klantvriendelijkheid.
Nu even 'on-topic': als SNS met zulke kantoren 'in de aanval' gaat, dan kunnen ze de strijd beter staken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 8:41 pm 

Geregistreerd: di 29 jul 2008 12:26 am
Berichten: 19
Nog even een aanvulling:
Mijn reactie in dit topic wilde ik mailen naar SNS. Via hun klachtenformulier op hun site met de bedoeling dat ze daar iets van kunnen opsteken. Alles ingevuld, inclusief adres, bankrekeningnummer en telefoonnummer. Mijn 06-nummer. Daarin plaatste ik twee spaties. Kreeg ik in felrood de mededeling dat ik een FOUT gemaakt had. Ik had maar één spatie in mijn telefoonnummer mogen zetten! Geen mededeling of verzoek: nee ik had het FOUT gedaan en ik MAG maar één spatie plaatsen.
Gevolg: ik klikte alles weg en SNS bekijkt het maar. Ik ben geen kind...

Wat vinden jullie hier (en van mijn hierboven geplaatste post) nou van? Heb ik een te kort lontje? Ben ik te veeleisend?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 9:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
De tweede posting doet m.i. wat afbreuk aan het sterke verhaal van de eerste posting.
Waarom niet gewoon die tweede spatie even weggehaald? Computers zijn stomme dingen. Ze doen waarvoor ze geprogrammeerd zijn, niets meer of minder.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 10:15 pm 

Geregistreerd: di 29 jul 2008 12:26 am
Berichten: 19
Dat weet ik wel Obliogataire, maar het gaat mij om de toon waarmee ze je aanspreken. Ze kunnen toch ook zeggen (bijvoorbeeld):

Blij dat u reageert! Wij hebben een computersysteem geïnstalleerd om uw vraag zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen beantwoorden. Helaas is het door u ingegeven telefoonnummer niet 'leesbaar'. Wilt u het nogmaals invoeren met slechts één spatie? Bij voorbaat onze dank.

Zoiets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 10:16 pm 

Geregistreerd: di 29 jul 2008 12:26 am
Berichten: 19
Sorry van de 'O' teveel in je naam trouwens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 10:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Geeft niet :wink:

Ik begrijp heel goed dat je bij SNS weg wilt als de vertrouwde dienstverlening op dergelijke wijze wordt uitgehold.

Tot (medio?) vorig jaar had ik enkele spaarprodukten bij SNS, echter nadat ze begonnen met 2,45 euro per maand aan kosten te rekenen op een betaalrekening die ik slechts pro-forma had, had ik het gehad met de SNS.
Niet eens vanwege minder contact met de bank (want dat had ik toch al niet) maar vanwege het feit dat je blijkbaar alleen nog een melkkoetje voor ze bent, een nummer dat uitgemolken moet worden.
Maar het zal wel alles met de beursgang te maken hebben van een paar jaar geleden. Er moet aandeelhouderswaarde gecreëerd worden, toch :(

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 11:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik heb ook net een heel circus met SNS achter de rug (hoop ik).
Had de euvele moed naast allerlei andere rekeningen een Plusspaarrekening erbij te nemen.
Ze doen dan net of ze je maar half kennen.
In een floep was na aanmelding via internet de rekening toegevoegd aan telebankieren.
Ik mocht er in de tussentijd wel op storten, maar de rekening zou pas voor opname geschikt zijn na een (hernieuwd) legitimatieprotocol. :roll:
Enfin, dat hele gedoe liep vreselijk raar, zodat ik uiteindelijk maar eens in de telefoon klom.
Mede n.a.v. eerder gedoe met een nieuwe digipass (calculator) heb ik in het keuzemenu maar eens gekozen voor 'klachten'.
Kreeg ik zowaar de zus van die mevrouw waar Safeice het over had aan de lijn.
Eerst probeerde ze wel begrip te kweken voor het legitimatie-gedoe, maar toen ik de woorden 'afgeleide identificatie' liet vallen hoorde ik haar denken en zij gaf mij al snel gelijk.
Niets maar dan ook helemaal niets was meer een probleem en excuses m.b.t. de digipass.
(Tromgeroffel)
Verder heb ik nóg een afspraakje met haar kunnen maken.
Zodra dat vormen aanneemt, laat ik jullie dat weten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 12:06 am 

Geregistreerd: di 29 jul 2008 12:26 am
Berichten: 19
Wat leuk Paul. Als het inderdaad de 'zus' is van 'mijn' contact, dan ga je een fijne toekomst tegemoet. Dan is ze eerlijk en oprecht en wil ze graag mensen helpen. Dan is ze voor werkgevers een gouden kracht waar veeeeeeel te weinig naar geluisterd wordt ('mijn' contact had daar in elk geval klachten over). Je bent een bofkont met zo'n mens. Maar nu loop ik wellicht wat voorruit op de zaken... Bovendien is het compleet off-topic.
In elk geval: leuke reactie van je!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 12:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Toch jammer dat een aantal zaken een beetje warrig lopen bij SNS, want het is de bank waar ik mij het langst het meest thuis voel(de), naast Triodos momenteel.
En ik kan het weten, want ik heb behalve Fortis zo'n beetje alle banken al gehad in mijn leven.
De RABO en ABN waren het meest onbeschoft.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: SNS Bank opent 'winkels'
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 2:36 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
SNS Bank opent 'winkels'

15-07-2009 Z24.nl

SNS Bank heeft woensdag zijn eerste 'winkel' officieel geopend. Het bedrijf hoopt met de nieuwe kantorenformule het contact met klanten te verbeteren en de kosten te verlagen.

De komende jaren worden alle kantoren van SNS Bank omgebouwd. SNS opent daarnaast nog eens 150 vestigingen, waarmee het totale aantal winkels op 300 komt.

Het concern hoopt kosten te besparen doordat de winkels kleiner en flexibeler zijn dan de huidige kantoren. Verder wordt de bedrijfsvoering van een groot deel van de winkels uitbesteed aan franchisehouders.

Lees verder: http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_82954.z24/SNS_Bank_begint_met_het_openen_van__winkels_.html

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO