Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: SNS schrapt 380 banen.
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 1:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
SNS schrapt 380 banen.

Uitgegeven: 2 juni 2008 08:34

UTRECHT - Financieel concern SNS Reaal wil vanaf deze zomer tot eind 2010 380 volledige banen schrappen bij zijn bankvestigingen.

...

Bron:
http://www.nu.nl/news/1593384/36/SNS_sc ... banen.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 8:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
SNS schrapt 380 banen.

De banenreductie is een gevolg van het toenemende gebruik van internet.


Klanten worden nu verplicht de internet dienst te gaan gebruiken met de per 1 juli ingaande betaalpakketten. (Tenminste, zo komt de brief die ik vandaag ontving op me over). De medewerkers mogen dus vertrekken om het toegenomen internetgebruik dat de bank zelf afdwingt.
Tegelijk mag de klant (veel!) meer gaan betalen. Ja natuurlijk, die bonussen kosten ook wat, van die paar hotemetoten die dit bedenken.

Voor de duidelijkheid, ik heb natuurlijk niets tegen internetbankieren, wel tegen banken die vanalles afdwingen en daar ook nog extra geld voor vragen.

Eigenlijk ben ik ze best dankbaar: waar ik al 2 jaar over denk, gebeurt nu definitief: weg met de SNS-rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 10:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Paul209 schreef:
SNS schrapt 380 banen.

De banenreductie is een gevolg van het toenemende gebruik van internet.


Klanten worden nu verplicht de internet dienst te gaan gebruiken met de per 1 juli ingaande betaalpakketten. (Tenminste, zo komt de brief die ik vandaag ontving op me over). De medewerkers mogen dus vertrekken om het toegenomen internetgebruik dat de bank zelf afdwingt.
Tegelijk mag de klant (veel!) meer gaan betalen. Ja natuurlijk, die bonussen kosten ook wat, van die paar hotemetoten die dit bedenken.

Voor de duidelijkheid, ik heb natuurlijk niets tegen internetbankieren, wel tegen banken die vanalles afdwingen en daar ook nog extra geld voor vragen.

Eigenlijk ben ik ze best dankbaar: waar ik al 2 jaar over denk, gebeurt nu definitief: weg met de SNS-rekening.


Ik kreeg vandaag onderstaande brief:

Als één van de laatste banken in Nederland, introduceert SNS Bank vanaf 1 juli 2008 nieuwe tarieven voor het particuliere betalingsverkeer.
Deze nieuwe tarieven zijn noodzakelijk om de kosten van het particuliere betalingsverkeer te kunnen dekken.

Daarvoor hebben wij twee betaalpakketten ontwikkeld.
SNS Plus Betalen en SNS Basis Betalen.
Het uitgangspunt van de pakketten is alles-in-één en gemak voor, als goede klant van SNS Bank.

En nog een hoop marketingpraat, kort samengevat:
SNS Plus Betalen: Bij elke maand € 500 of meer aan inkomen ontvangen kost het pakket € 1,95 p/maand. Incl. Wereldpas en Internetbankieren.
SNS Basis Betalen: Bij minder dan € 500 aan inkomen ontvangen kost het pakket € 2,45 p/maand. Incl. Wereldpas en internetbankieren.

Vooral dat woord "noodzakelijk" dat doet ut 'm.
Hoe durven ze het weer met droge ogen te vertellen. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 10:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Paul209 schreef:
SNS schrapt 380 banen.

De banenreductie is een gevolg van het toenemende gebruik van internet.


Klanten worden nu verplicht de internet dienst te gaan gebruiken met de per 1 juli ingaande betaalpakketten. (Tenminste, zo komt de brief die ik vandaag ontving op me over).


Mooi, vraag ze even wanneer de nieuwe computer gebracht wordt en de internetaansluiting gereed is. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 11:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
Mooi, vraag ze even wanneer de nieuwe computer gebracht wordt en de internetaansluiting gereed is. :lol:


Komt vast een speciale klantenactie voor, mag je voordelig lening voor afsluiten tegen slechts 12% o.i.d. :shock:
"Om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn" moeten ze dan nog wel een paar vestigingen sluiten en nog wat man op straat schoppen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 11:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Paul209 schreef:
Mooi, vraag ze even wanneer de nieuwe computer gebracht wordt en de internetaansluiting gereed is. :lol:


Komt vast een speciale klantenactie voor, mag je voordelig lening voor afsluiten tegen slechts 12% o.i.d. :shock:


Dan heb je een flinke korting.
Ik lees:
Debetrente SNS Privérekening 18,7%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: SNS schrapt 380 banen
BerichtGeplaatst: wo 11 jun 2008 10:35 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ook ik heb die brief ontvangen.
Ben meteen naar 't plaatselijk kantoor gegaan en heb alles opgeheven.
Zolang niet de meerderheid hetzelfde doet, blijven ze doorgaan met alle kosten op te voeren.
Dus hoe eerder wij reageren hoe beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 12:21 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
PeCoNe schreef:
Ben meteen naar 't plaatselijk kantoor gegaan en heb alles opgeheven.
Zolang niet de meerderheid hetzelfde doet, blijven ze doorgaan met alle kosten op te voeren.
Dus hoe eerder wij reageren hoe beter.


Ik krijg bijna het idee dat ze daar op uit zijn? Ik heb op hun site nagelezen en daar staat letterlijk dat ze zich kunnen voorstellen dat je je (huidige) rekening wil opzeggen!

Proberen ze soms zo van hun "lastige" klanten af te komen (veel ouderen die niet aan internet bankieren willen of kunnen).

Any way, van mij gaan ze ook hun zin krijgen, ik pas ook. Maar eerst wacht ik dat mijn nieuw aangevraagde betaalrekening up en running is voor ik SNS de nek omdraai. Hopelijk voor 1 juli.

Overigens dacht ik dat een contractwijziging altijd minimaal 30 dagen van te voren aan de klant moet worden meegedeeld. De brief ontving ik 5 juni dat ze 1 juli de boel wijzigen, dat is toch te laat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 12:44 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
groentje schreef:
....

Klanten worden nu verplicht de internet dienst te gaan gebruiken met de per 1 juli ingaande betaalpakketten. (Tenminste, zo komt de brief die ik vandaag ontving op me over). .....


Volgens mij is het juridisch niet mogelijk om een betaalpakket te koppelen aan een internet dienst, zonder een alternatief te bieden waarmee geen gebruik wordt gemaakt van de virtuele wereld. Mensen komen in de knel. Ik denk hierbij bijv aan een paar 100.000 mensen met de leeftijd van 75 /80 +


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 5:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Krentenier schreef:
groentje schreef:
....

Klanten worden nu verplicht de internet dienst te gaan gebruiken met de per 1 juli ingaande betaalpakketten. (Tenminste, zo komt de brief die ik vandaag ontving op me over). .....


Volgens mij is het juridisch niet mogelijk om een betaalpakket te koppelen aan een internet dienst, zonder een alternatief te bieden waarmee geen gebruik wordt gemaakt van de virtuele wereld. Mensen komen in de knel. Ik denk hierbij bijv aan een paar 100.000 mensen met de leeftijd van 75 /80 +


Ja. En ik denk dat dit de groep is waar veel banken best vanaf willen. (De rijke ouderen internetten waarschijnlijk wel, of hebben andere wegen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 11:53 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:

Ik kreeg vandaag onderstaande brief:

Als één van de laatste banken in Nederland, introduceert SNS Bank vanaf 1 juli 2008 nieuwe tarieven voor het particuliere betalingsverkeer.
Deze nieuwe tarieven zijn noodzakelijk om de kosten van het particuliere betalingsverkeer te kunnen dekken.

Daarvoor hebben wij twee betaalpakketten ontwikkeld.
SNS Plus Betalen en SNS Basis Betalen.
Het uitgangspunt van de pakketten is alles-in-één en gemak voor, als goede klant van SNS Bank.

En nog een hoop marketingpraat, kort samengevat:
SNS Plus Betalen: Bij elke maand € 500 of meer aan inkomen ontvangen kost het pakket € 1,95 p/maand. Incl. Wereldpas en Internetbankieren.
SNS Basis Betalen: Bij minder dan € 500 aan inkomen ontvangen kost het pakket € 2,45 p/maand. Incl. Wereldpas en internetbankieren.


Deze brief is gisteren bij mij ook binnengekomen.
Ik was al verbaasd dat hij uitbleef.

De oplossing is altijd simpel (zeggen ze op de radio):

Morgenavond is het koopavond dus dan ga ik het ding meteen opheffen.
En de maxi spaarrekening krijgen ze erbij.
:evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 12:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik heb die brief gisteren ook gekregen. Had er eigenlijk niet meer op gerekend omdat ik bij de Rabobank en AbnAmro ook niet voor alleen een priverekening hoef te betalen. Ben gelijk naar het kantoor gegaan en heb mijn priverekening opgeheven.
Ik werk nu met de tincode, gaat ook prima. Je kunt er bijna alles mee doen, zelfs online beleggen. Het belangrijkste verschil is dat je met de tincode alleen geld kan overmaken naar je eigen tegenrekeningen. Verder mis ik mijn saldo-attenties en kun je niet meer zien met welke valutadatum transacties zijn gedaan.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 12:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ja, als je een beleggingsrekening hebt dan kap je dat natuurlijk niet allemaal meteen af.
Ik had, buiten die betaalrekening waar ik niets mee deed eigenlijk, alleen nog maar een maxi-rekening.
En die had ik al geplunderd, dus opheffen dan maar want anders moet je maandelijks die automatische inleg weer terugstorten.
Kan allemaal mooi in één keer.

Ik heb ook nog een SNS Fundcoach rekening maar dat staat er helemaal los van.
Bovendien staat die porto zo ver in het rood dat ik er niet eens naar durf te kijken :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 12:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
obligataire schreef:
Bovendien staat die porto zo ver in het rood dat ik er niet eens naar durf te kijken :wink:

Ja, erg he.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO