Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 3:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Op de website van de SNS-bank is informatie over de verwerkingsduur en doorlooptijd van overboekingen te vinden. Uit die pagina:

SNS-Bank schreef:
Elektronische opdrachten

Enkelvoudige elektronische opdrachten die via internetbankieren met Mijn SNS voor 21:30 uur zijn aangeleverd, worden direct afgeboekt en de volgende werkdag* verwerkt. Opdrachten die later dan 21:30 uur zijn aangeleverd, worden wel direct afgeboekt, maar worden in de regel op de tweede werkdag verwerkt.
Bron: SNS-Bank

In de tabel eronder staat het ook nog eens: bij een afboeking vóór 21:30 is de boekdatum 'Direct', maar de verwerking de 'Volgende kalenderdag'. Wat de SNS-bank dus in feite zegt is: 'bij overboeking boeken we uw geld direct af (met valutadatum vandaag), houden het dan een dag vast en bieden het de volgende werkdag pas aan bij Equens'. Ook na het ingaan van de nieuwe bankvoorwaarden in november 2009 houden ze geld bij overboeking naar een andere bank dus nog steeds een dag vast. Ik kan mij vergissen, maar dit komt toch in feite toch nog steeds neer op valutering? Voor ons (als klant) is er in ieder geval geen verschil: ze noemen het nu alleen anders...

Edit @ 28-02-2013: de situatie zoals beschreven in dit bericht (uit 2010) is inmiddels niet meer van toepassing. Zie deze pagina op de site van SNS-bank (of dit bericht verderop in dit onderwerp) voor een beschrijving van de verwerkingsduur van overboekingen zoals die op dit moment door SNS-bank gehanteerd wordt.


Laatst bijgewerkt door Jhn314 op do 28 feb 2013 1:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 9:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Van valuteren is er m.i. slechts sprake als er rente in het geding is.
Een betaalrekening van SNS is niet rentedragend.
Dat is bij bijna alle banken het geval.

Binnen de SNS worden -op elk moment van de dag- overboekingen van eigen betaal- naar spaarrekening en v.v. vrijwel direct uitgevoerd, met gelijke valutadatum.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 9:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Van valuteren is er m.i. slechts sprake als er rente in het geding is. Een betaalrekening van SNS is niet rentedragend.
Niet retedragend, maar o-wee als je (valutair)rood komt te staan, ik waak daar altijd voor de debet rente is vaak balachelijk hoog !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Grote Graaiers?
BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:52 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Paul209 schreef:
Een betaalrekening van SNS is niet rentedragend.

Dat klopt, maar de rekening waar het naartoe gaat mogelijk wel, en bij een afboeking vanaf een spaarrekening (naar een tegenrekening bij een andere bank) gebeurt precies hetzelfde. Het is toch een dag (of een heel weekend!) waarbij de SNS jouw geld in handen heeft en jij als klant daar geen rente-inkomsten voor kunt krijgen. Die strijkt de SNS lekker op, want aan al die bedragen die ze zo een dag vasthouden zullen ze vast wel op de een of andere manier verdienen.

Andere banken (o.a. Rabo, NIBC, MoneYou, Aegon, ...) kunnen het wel direct: overboekingen die daar (op een werkdag) 's morgens worden aangeboden worden dezelfde dag verwerkt en staan 's middags al bij de andere bank op de rekening. Waarom permitteert de SNS-bank het zich dan wel om geld standaard een dag vast te houden voordat het naar een andere bank wordt overgemaakt? Als dit geen valuteren genoemd mag worden, wat is het dan wel?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 5:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Er is in 2013 nog niets verbeterd. Als ik vanaf een SNS rekening iets boek naar mijn ING betaalrekening komt het altijd pas 1 dag later aan. Bij (de meeste) andere banken komt het wel dezelfde dag binnen: LPB, Moneyou, Robeco, NIBC etc.
Bij SNS is nog steeds sprake van verkapte valutering: Vandaag = afgeboekt = valutadatum, morgen pas bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 7:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Paul209 schreef:
Van valuteren is er m.i. slechts sprake als er rente in het geding is.
Een betaalrekening van SNS is niet rentedragend.

Een betaalrekening bij SNS is wel degelijk rentedragend.
Levert op dit moment 1,25% op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 9:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Inderdaad, tot een saldo van 5000 krijg je wel degelijk rente. Valutering dus.
Hoe zouden jullie overigens het gedrag noemen van sns om de afhandeling na een overlijden alles bij elkaar bijna twee maanden te rekken? Dat is nog eens een staaltje valutering... :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013 2:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
BillGates schreef:
Er is in 2013 nog niets verbeterd.

Dat zou het wel moeten zijn. SNS geeft zelf aan dat overboekingen naar een andere bank die op een werkdag vóór 15:30 worden gedaan, nog diezelfde dag verwerkt worden. Dat is begin vorig jaar een keer veranderd (voorheen kostte overboeken inderdaad altijd een dag). Die verandering is ons toen hier op het forum ook opgevallen. En mijn ervaring sinds dat moment is inderdaad dat overboekingen die ik bij de SNS op tijd inboek ook dezelfde dag nog op mijn tegenrekening (bij de Rabobank) worden bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013 1:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Mijn ervaring is ook dat een opdracht van SNS naar ING gegeven in de ochtend nog dezelfde dag wordt uitgevoerd.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013 11:59 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
'k Heb daarvan vandaag zelfs opnieuw bewijs gezien.
Je moet de opdracht wel op tijd invoeren. Dus niet net voor het middaguur, want sommige banken hebben maar één transactie-shift per dag en die is meestal voor twaalf uur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 11:38 am 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
[quote="Jhn314"]Op de website van de SNS-bank is informatie over de verwerkingsduur en doorlooptijd van overboekingen te vinden. Uit die pagina: [quote="SNS-Bank"]Elektronische opdrachten

Beste forumleden,

Graag willen wij een en ander verduidelijken m.b.t. de verwerkingstijd van overboekingen. Hieronder vind je een tabel met een totaaloverzicht van de verwerkingstijd van overboekingen. Als je een betaalopdracht ingeeft, worden de bedragen direct afgeboekt.

afbeelding: http://i56.tinypic.com/9um7hy.jpg

* Wanneer het bedrag dan op de rekening van de begunstigde staat, hangt af van de snelheid van de andere bank. Dit geldt ook voor ingeplande boekingen. Overboekingen worden altijd direct op de gewenste uitvoeringsdatum afgeboekt van de rekening, maar de daadwerkelijke overboeking wordt alleen in gang gezet op een werkdag.

Zie voor alle info:
@Jhn314 We kunnen bovenstaande link niet openen, vandaar hier nogmaals de link: https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... ingen.html

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare


Laatst bijgewerkt door SNS Bank Webcare op wo 27 feb 2013 4:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013 11:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Waarom geldt dit niet voor het Cash-account? Staat ook gewoon in Mijn SNS. Gelden de genoemde tijden alleen voor de betaalrekening en niet voor andere (spaar)rekeningen met een tegenrekening buiten SNS?

Oh ja, dit maakt de tabel dus nietszeggend:
Citaat:
Disclaimer: Onderstaande informatie beschrijft de verwerkingsduur in normale situaties. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. De informatie over verwerkingsduur van betalingen zoals die staat in de voorwaarden bij uw rekening is bepalend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 1:34 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
SNS Bank Webcare schreef:
@Jhn314 We kunnen bovenstaande link niet openen, vandaar hier nogmaals de link: https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... ingen.html

De eerste post in dit onderwerp is uit 2010, en beschrijft de situatie zoals die op dat moment van toepassing was. Zo te zien gaat de link die ik destijds in die post heb gezet, nu inderdaad nergens meer naartoe. Maar zoals ik een paar berichten hierboven zelf ook al aangaf is de situatie inmiddels veranderd. Om verdere verwarring te voorkomen zal ik het startbericht van dit onderwerp ook maar even aanpassen en daar even een mededeling aan toevoegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 4:37 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
BillGates schreef:
Waarom geldt dit niet voor het Cash-account? Staat ook gewoon in Mijn SNS. Gelden de genoemde tijden alleen voor de betaalrekening en niet voor andere (spaar)rekeningen met een tegenrekening buiten SNS?


Hi BillGates,

Als we het goed begrijpen geef je aan dat overboekingen voor het cash account niet direct verwerkt worden, maar dit zou wel moeten wanneer bedragen binnen SNS Bank blijven. We hebben dit voor je gecontroleerd bij zowel de front- en backoffice van Fundcoach.

Wel geven ze als opmerking dat het cash account, wanneer je dit benadert via Mijn SNS, niet altijd naar behoren werkt. Overboeken gaat vooralsnog het snelst via SNS Fundcoach.

Wanneer je nog vragen hebt horen we dit graag!

Met vriendelijke groet,

Lindsay
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 4:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Beste Webcare SNS, Cashaccount van FC, ook indien 's morgens voor 10.00 uur geboekt via FC, naar een tegenrekening van een andere bank, zou toch ook dezelfde dag kunnen arriveren bij die andere bank. Het is momenteel altijd 1 werkdag later, De valutadatum is wel direct, maar de bijboeking dus 1 dag later. Andere banken als Moneyou, NIBC, Credit Europe, ATB, Robeco enz. kunnen dat wel. Aleen SNS Cashaccount en het Belgische Argenta niet.

Ik zal volgende week eens testen: Cash account naar andere SNS rekening, bv keuzesparen of internetsparen, dat zou direct verwerkt moeten worden, en dan vanaf die andere SNS rekening naar ING. Kijken of dat sneller gaat dan direct vanaf Cashaccount naar ING.

Overigens ontvangen vanaf een ING rekening gaat wel binnen dezelfde dag: 's morgen overschrijven is 'smiddags ontvangen bij SNS cashaccount met de juiste valutadatum.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO