Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 4:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 1:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ja en misschien ook inclusief kapitaalmarktrentes, want dan kun je zien dat we de verkeerde kant opgaan en de titel van het topic binnenkort aangepast kan worden :(

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 6:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Ja die kelderen op het moment weer...
2,88 % voor 10 jaar...

Ben bang dat spaarrentes onder druk zullen komen te staan hierdoor..

Ook de beurzen kelderen al een paar dagen... wat daar aan de hand is, is ook niet erg duidelijk

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 6:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Wat daar aan de hand is? Onzekerheid over de toekomst. Daar hebben beleggers een hekel aan. Crisis hier, crisis daar, crisis overal. Stabiliteit is voorgoed verdwenen. Al is het maar omdat de grote marktpartijen profijt trekken uit hoge volatiliteit. Als er geen crisis in het verschiet ligt, dan creëren ze er wel een.

En ja de 10 jaars rentes zijn dramatisch gedaald de laatste maanden. Als je nog VRH betaalt, is de ING groen depo een aanrader met een vergelijkbare opbrengst van bijna 5%. ING houdt de 3,65% ontzettend lang vast ondanks de ontwikkelingen op de kapitaalmarkt. Normaal bewegen ze iedere dag mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 7:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik denk dat er nog nooit zoveel tegelijk aan de hand is geweest, en dat er ook nog nooit zoveel afhankelijkheden waren. En zoals BillGates volgens mij zegt, in zo'n markt kun je alleen nog verdienen als je abnormaal doet en puur aan jezelf denkt. Ik voorspel: wij gaan tig jaar niet meer meemaken dat beurzen alltime highs verbreken (nu maar hopen dat ik het mis heb) en wij gaan wel de ondergang van de Euro meemaken of iets van dien aard. Als de (lange) rente nu niet gauw weer een ommekeer laat zien, dan ga ik een stuk vastzetten voor langere tijd, want nu loop je alleen maar rente mis.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 11:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
De lange rente zou best wel eens langdurig laag kunnen blijven. Zeker, zolang financiele partijen in de veilig geachte Nederlandse en Duitse obligaties blijven zitten of aankopen. En dat is wat er gebeurt op dit moment...uit de zuid-europese obligaties en in de noordelijke obligaties.


Laatst bijgewerkt door habbie op wo 03 aug 2011 11:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 11:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
OT:Precies 150 jaar geleden hadden ze in Amerika ook onenigheid tussen de welvarende geïndustrialiseerde noordelijke staten en de armere agrarische zuidelijke. Dat resulteerde in een onderlinge oorlog. Is dat de oplossing die ons ook te wachten staat? Ik zie de parallellen... Geen Euros maar soldaten sturen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 12:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
BillGates schreef:
........ Is dat de oplossing die ons ook te wachten staat? Ik zie de parallellen... Geen Euros maar soldaten sturen?


Of het te voeren Europese financiele beleid wordt opgelegd = soldaten?
Of er komt een Europese regering die het een echt financiel beleid gaat voeren en doorpakt , dit gaat echter ten koste van de sovereiniteit van lidstaten op veler vlakken.

Anders gaat de euro het waarschijnlijk niet redden.

U kiest maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 12:24 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Crisis situaties kunnen altijd tot oorlog leiden, maar wel denk ik dat er ook andere soorten oorlogen gevoerd worden, zoals bijvoorbeeld cyberaanvallen via het internet.Niemand zit te wachten op zoiets, althans ik niet.
Oplopende spanningen kunnen leiden tot iets, dat is gewoon zo.
Dat is altijd al zo geweest.
Wel denk ik dat het handhaven van vrede en veiligheid een groot goed is, iets waarvoor ook vele organen zijn opgericht.
In dat verband valt ook te denken aan de EU, etc.
Ook dat heeft dus een prijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 9:44 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja, wie betaalt bepaalt. Ik voorzie dat de perifere (zuidelijke) landen een gedeelte van hun soevereiniteit moeten inleveren en dat supranationale instellingen orde op zaken zullen gaan stellen. Er zal belasting moeten worden betaald en overtollige ambtenaren worden ontslagen. Nepotisme, corruptie en fraude worden nu serieus aangepakt. Er zullen massademonstraties en stakingen uitbreken die het land lamleggen. Ook de plaatselijke politie, leger en hulpdiensten sluiten zich bij de stakers aan. Om complete chaos te voorkomen zal het noorden ordetroepen sturen en proberen de rust weder te laten keren. Weliswaar geen bloedvergietende oorlog, maar het wordt wel als een bezettingsmacht ervaren.

En uw spaargeld zal er niet wel bij varen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 1:49 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het is nog maar de vraag of spaarrentes verder zullen stijgen, dat klopt.
Maar uitgaande van een stijgende inflatie, zou je het wel mogen verwachten.
Inflatie is immers ook een methode om schuldenbergen, te kunnen reduceren.
Daar staat natuurlijk tegenover, dat er ook een omgekeerde beweging plaats kan vinden.
Veel hangt af van het vertrouwen, vertrouwen dat bijvoorbeeld veel beleggers momenteel niet hebben.
Vluchtgedrag zie je overal op de financiële markten, waarbij ik wel wil benadrukken dat paniek een zeer slechte raadgever is :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 2:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
De inflatie is weer verder gestegen (2.6%), maar wat als er stagflatie gaat komen, moet de rente dan omhoog of juist omlaag om de recessie te bestrijden?
Ik heb nog wat grafieken opgezocht die verder de historie induiken:
- vanaf 1979: http://www.hypotheker.nl/Hypotheken/Ik+ ... ntestanden
- en de FED vanaf 1954: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Fe ... resent.svg
Als we de 70s moeten geloven, dan kan de rente maar beter omhoog, of niet? Ik stem vóór!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 2:27 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik stem ook voor, maar of dat ook uitkomt ?
Er worden vaak vergelijkingen gemaakt met eerdere periodes, maar de financiële markten gaan toch hun eigen weg.
Wat dat betreft denk ik dat dergelijke vergelijkingen, wel iets hebben van een voorspellende waarde, maar ook dat valt heel moeilijk te overzien.
Teveel factoren spelen een grote rol.
We leven momenteel in een ander tijdperk, waarbij snelle uitwisseling van informatie plaats vindt.
M.i. is dat laatste ook een verklaring voor de grote beweeglijkheid, die we zien op veel financiële markten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 6:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
De rentes omhoog, dat is nadelig voor mensen met schulden en voordelig voor lieden met tegoeden. Maar is dat werkelijk gewenst?

Een slimme spaarder kiest voor een aantrekkelijke rente tegen aantrekkelijke condities. Hoger is dan beter, maar hoger is alleen maar hoger ten opzichte van vergelijkbare spaarrekeningen.

Als ik de berichten hoor over de financiele nood in Zuid-Europa dan ben ik behoorlijk onder de indruk. Maar is dat werkelijk bedreigend voor.. nu ja.. voor de ECB en dus voor de EU en dus voor meer personen en bedrijven dan alleen of voornamelijk zuidelijke Europeanen... vraagteken.

De rente op vrij opneembare tegoeden stijgt weer - is dat eigenlijk wel het geval?

Ik vraag het mij af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2011 11:26 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Voordat dit topic gesloten wordt (de reden ligt voor de hand), vraag ik me werkelijk af of de stijging nog een doorstart krijgt. Kijk naar Amerika (rentes zijn in het verleden behoorlijk hand in hand gegaan) en kijk naar de grafieken (http://www.iex.nl/Koersen/Rentes.aspx). Ik heb een deel vrij geld voor langere duur vastgezet, want ik geloof er niet in dat het de komende jaren beter zal worden. Meer inflatie zullen we krijgen, maar of "onze" rente ook meedoet? Ik hoop het alsnog, ook al heb ik dan te vroeg vast gezet, maar dan denk ik maar zo, het volgende wat vrijkomt kan ik dan weer hoger wegzetten, en intussen heb je toch meer rendement dan met variabel.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2011 10:32 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Een ietwat bijzondere situatie op de pagina Rentewijzigingen vandaag. Hij kan dagelijks wijzigen.

Ziet het bij het openen van die pagina er allemaal zonnig uit, scroll je naar de deposito's wordt het toch tamelijk rood voor je ogen.
Als je dan ook nog constateert dat de oudste wijziging bij de spaarrekeningen meer dan een maand oud is en die bij de deposito's s nog geen week .....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO