Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 7:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 3:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Triodos staat niet in een top 10.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 4:55 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Dat een bank in een top 10 genoemd moet zijn lijkt mij geen criterium. Er staan nu 26 banken vermeld, waarvan er diverse ook niet in een top 10 staan. En anders maak ik wel een top 10 lijstje :lol:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 8:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
En toch is het criterium dat een bank in een top 10 gestaan moet hebben om een aparte vermelding te verkrijgen. Dat is in het verleden zo afgesproken.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 9:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Aan die "een top tien" (maakt dus niet uit welke?) eis is dan allang voldaan: sinds jaar en dag staat Triodos in de top 3 van duurzame banken 8)
En wat mijn persoonlijke ervaring betreft ook al sinds jaar en dag in de top 3 klantvriendelijke banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 8:24 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Ondanks de eerder aangegeven regels heb ik een forum voor Triodos Bank aangemaakt (Kan niet echt kwaad en het houdt het forum iets overzichtelijker):
viewforum.php?f=54

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 2:47 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
johandevri schreef:
Afgelopen December ben ik ook overgestapt naar triodos (vanuit ABN) en het heeft idd ook een week of 5 geduurd...mi erg lang. Het eea zal samen gehangen hebben met de feestdagen en de enorme toeloop die deze bank te verwerken heeft gekregen.

Al met al ben ik zeer tevreden met Triodos bank. Ik kan iedereen deze bank aan bevelen die een echte COMPLETE betaalrekening wil openen zonder allerlei vreemde mitsen en maarren; zoals die er wel zijn bij DSB of ASN of Argenta.
het eerste jaar is geheel GRATIS! Daarna 13 euro per jaar voor de wereldpas, lijkt me dus een zeer redelijk bedrag.
Hun internet banking interface is duidelijk en helder. Verder GEEN valutering:-) (zoals wel het geval is bij de dieven van ABN) Waarvoor HULDE!
Deze bank had ik eigenlijk veel eerder moeten hebben!!!!!!!!!!

Johan


We zijn wel even verder, maar ik vraag het voor de zekerheid.
Welke mitsen en maren kent ASN, die Triodos niet kent ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 9:03 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Stel je wilt 10000 euro opnemen; hoe doe je dit bij de Triodos bank?

Bij een 'normale bank' met kantoor loop je binnen en kan je je geld contant meenemen.
Triodos maakt gebruik van pinautomaten van anderen en heeft, in ieder geval waar ik woon, geen eigen kantoren.
Vraag me af hoe je dit soort zaken dan regelt...

Verder denk ik er al langer over om over te stappen, maar zoals eerder besproken hangt dit ook samen met een lopende hypotheek e.d., waar helaas de rente afhankelijk is van het totaalpakket wat je bij de bank hebt lopen (ABN-AMRO).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 12:11 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Hadjememaar schreef:
Welke mitsen en maren kent ASN, die Triodos niet kent ?

ASN is een dochter van SNS en Triodos gelukkig niet 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 12:12 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Moneymaker schreef:
Stel je wilt 10000 euro opnemen; hoe doe je dit bij de Triodos bank?

Voor zover ik weet kan dat niet. Je kan bij een Rabofiliaal € 1500,= per dag pinnen. Alle overige banken gewoon € 250,= (standaard gastgebruik bedrag).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009 12:49 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
groentje schreef:
ASN is een dochter van SNS en Triodos gelukkig niet 8)

Aandeelhouders van Triodos zijn o.a. Delta Lloyd, Rabo, Friesland Bank, SNS Reaal.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2009 11:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
groentje schreef:
Hadjememaar schreef:
Welke mitsen en maren kent ASN, die Triodos niet kent ?

ASN is een dochter van SNS en Triodos gelukkig niet 8)


Slechts een subjectieve overweging dus ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 11:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@hadjemaar

hierbij citeer ik een stukje van Pecunia uit de thread (ASN Betaalrekening) vanaf pagina 5 is meer vergelijkingsmateriaal te vinden over ASN betalen,
in het onderste gedeelte lees je m.i. een stukje over mitsen/maaren..


Pecunia schreef:
jdenbrok schreef:

Het opnemen van euro’s bij geldautomaten in eurolanden is gratis.
Het opnemen van contanten in de overige landen kost € 2,25 per transactie.
Betalen met uw ASN Wereldpas en pincode in de eurolanden is gratis.
Betalen met uw ASN Wereldpas en pincode in niet-eurolanden kost € 0,15.


Dat zijn niet alle tarieven. De tarieven voor het buitenlands betalingsverkeer zijn de volgende.

Betalingen in euro’s naar landen binnen de Europese Unie zijn kosteloos wanneer deze aan de volgende voorwaarden voldoen:

* De betaling moet plaatsvinden binnen of tussen de 27 landen van de Europese Unie (inclusief overzeese gebieden van Frankrijk, Portugal en Spanje) en IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland.
* De betaling moet in euro’s luiden.
* De betaling mag maximaal € 50.000,- bedragen.
* De betaling moet voorzien zijn van de BIC (internationale bankcode) en het IBAN (internationale rekeningnummer) van de begunstigde.
* De betaling moet gedaan worden op basis van het delen van de transactiekosten met de ontvanger (shared).

Een spoedbetaling is mogelijk. Hiervoor wordt € 2,20 berekend.

Normale buitenlandbetaling
Alle betalingen die niet aan deze voorwaarden voldoen, zijn normale buitenlandbetalingen. Hiervoor wordt een percentage van het bedrag als kosten in rekening gebracht. De kosten kunnen op verschillende manieren tussen de opdrachtgever en de begunstigde verdeeld worden: OUR (alle kosten voor opdrachtgever), SHA (de kosten binnenland zijn voor de opdrachtgever, de kosten buitenland voor de begunstigde) en BEN (alle kosten zijn voor de begunstigde).

Wanneer u de betaling in Online Bankieren heeft ingevoerd en op akkoord klikt, wordt gecontroleerd of het gaat om een Eurolandbetaling. Het tarief wordt op het moment van verzending zichtbaar. Zo weet u precies wat uw betaalopdracht gaat kosten.

De huidige tarieven zijn:

* Kosten betaling buitenland: 0,1% van het bedrag met een minimum van € 5,00 en een maximum van € 50,00.
* Spoedopdracht (extra) € 4,50.

Wanneer de kosten in het buitenland ook voor rekening van de opdrachtgever komen (OUR), worden bovenstaande kosten verhoogd met:

* 0,15 % met een minimum van € 10,00 en een maximum van € 115,00.
* Spoedopdracht (extra) € 7,00.

Er zijn nog een aantal zaken waar men bij de ASN Bankrekening ook rekening mee zal moeten houden:

* Het is niet mogelijk om via iDEAL te betalen met de ASN Bankrekening. Wel kan bij de ASN Bankrekening wel gebruik worden gemaakt van de chipknip
* Rood staan op de ASN Bankrekening is in de eerste zes maanden niet toegestaan
* Alleen particulieren van achttien jaar en ouder kunnen een ASN Bankrekening openen. (zakelijke rekeningen zijn er niet)
* Het is niet mogelijk om u online te legitimeren met een buitenlands paspoort. U kunt wel een Nederlands rijbewijs of een Nederlandse identiteitskaart gebruiken.
* Voor elke gemachtigde en tweede rekeninghouder brengt ASN maandelijks € 1,- extra in rekening (naast de pasvergoeding).
* Het duurt ongeveer twee weken voordat u kunt betalen met ASN Online Bankieren en de ASN Wereldpas.
* Bij de ASN Bankrekening krijgt elke rekeninghouder (en gemachtigde) een eigen ASN Wereldpas, ASN Digipas en inloggegevens voor ASN Online Bankieren. (bij andere banken is het mogelijk om de kosten te beperken tot een enkele pas)
* Zonder Nederlandse betaalrekening op uw naam kunt u helaas geen ASN Bankrekening openen of mederekeninghouder worden. (om een betalingsrekening te openen is dus een betalingsrekening bij een andere bank vereist)
* Iedereen met een BKR notering mag niet rood staan op de ASN betaalrekening (nagenoeg iedereen die een creditcard heeft, heeft een BKR notering)
* De ASN Bankrekening is alleen schriftelijk op te heffen. Bovendien is dat alleen mogelijk wanneer het saldo op de rekening minder dan € 100,- bedraagt. Daarbij komt ook de eis dat de rekening pas kan worden opgeven wanneer deze niet meer wordt gebruikt als tegenrekening voor ASN Spaarrekeningen of ASN Beleggingsrekeningen.
* De valutadatum van een afboeking is één rentedag eerder. De valutadatum van een bijboeking is één rentedag later. Afboekingen die u via ASN Online Bankieren aanbiedt zijn valutair neutraal, met uitzondering van spoedopdrachten. (ASN valuteert dus behalve wanneer er extra voor wordt betaalt)
* De ASN Bankrekening is een online betaalrekening. U kunt geen papieren opdrachten laten verwerken. (acceptgirokaarten zijn onbruibaar)
* De standaard daglimiet van de ASN Digipas bedraagt € 11.350,-. (en dat is dus in beginsel het maximumbedrag dat per dag kan worden overgemaakt)
* bij een onterecht uitgevoerde incassoopdracht geeft ASN dit advies: Probeer contact op te nemen met de instelling die het bedrag heeft afgeschreven....Vermoedt u dat er een vergissing of zelfs fraude in het spel is en kunt u de betaling niet storneren? Neem dan contact op met het ASN KlantContactCentrum via het gratis nummer 0800 0380 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur). (er is dus geen terugboekfaciliteit voor de klant)
* Het is niet mogelijk telefonische betaalopdrachten voor de ASN Bankrekening door te geven.
* Volgens ASN: Bij uw eerste ASN Wereldpas ontvangt u tevens een pincode. Ter bevestiging stuurt u de antwoordstrook ondertekend terug in de bijgevoegde antwoordenvelop. Uw ASN Wereldpas wordt dan binnen vijf werkdagen geactiveerd. (de meeste banken zenden pas en pincode gescheiden en de pas werkt meteen)


Helaas is deze informatie alleen beschikbaar gemaakt voor bestaande klanten (die voor toegang daartoe eerst moeten inloggen). Naar mijn idee zijn deze voorwaarden (vergeleken met de kosten) bepaald geen aanbeveling waard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 7:52 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
@ Witte Druif

Zo denk je dat je alles voor elkaar hebt met een betaalrekening bij Argenta, zo moet je dringend actie ondernemen om niet binnenkort financieel dakloos te worden.
Niets menselijks is mij vreemd, deze vrije markt is mij te onoverzichtelijk dus laat ik mij voor een deel leiden door de ervaringen van anderen. Een grove schifting hierna leidde (althans bij mij) tot de conclusie dat er maar twee serieuze gegadigden zijn: Triodos en ASN.
Zelf heb ik geen voorkeur voor de één of de ander, tot volle tevredenheid heb ik bij beide banken beleggingen ondergebracht.
Op zoek naar die ene doorslaggevende factor las ik uiteraard ook de threads over Triodos en ASN op dit forum.

In de eerste plaats viel mij hier en daar de negatieve opstelling op van sommige posters ten opzichte van deze "ideële banken". Bij nadere beschouwing kon ik geen enkele grond vinden voor deze negatieve opstelling. Sterker nog, de zeldzame argumenten die hiervoor al aangedragen worden, spreken mijns inziens eerder in het voordeel van ASN en Triodos, dan in het nadeel ervan. In de jacht naar de hoogste "rang" deinzen sommigen er niet voor terug om ondoordacht de gekste berichten te plaatsen, niet zelden wordt niet geschroomd daarbij de waarheid geweld aan te doen. Dit terwijl iedereen het toch wel moet weten: "Wie voor een dubbeltje geboren is.........".

Daarnaast ontstond bij mij de indruk dat ASN nog eens extra in de hoek gedrukt moest worden, zonder overigens duidelijk te maken waar deze bank achterblijft bij de andere. Over het gedrein van "waar blijven ze nou, ze hebben het toch beloofd" laat ik me maar niet uit.

Niet verwonderlijk toch, dat ik graag kort en bondig die mitsen en maren op een rijtje zou krijgen ?

Op het lijstje dat je hebt opgesomd, is het één en ander aan te merken, hoewel het niet allemaal aan jou toe te schrijven is. Het is immers gekopieerd en mede daardoor ook nog eens gedateerd.
Bijvoorbeeld:
Het ging over: "Welke mitsen en maren kent ASN, die Triodos niet kent ?" en regel 1 gaat al over Ideal.
In de tijd dat het geheel geschreven is, klopte het misschien nog, nu is storneren van incasso's bij ASN in het programma ingebouwd.

Het valt mij op dat 1% rente op een betaalrekening kennelijk minder interessant wordt geacht dan bv de barrières die ASN opwerpt tegen roodstand en de toegankelijkheid voor minderjarigen. Toegegeven, ASN doet hier aan "overkill", maar ik begrijp niet dat de minister van Financiën niet één van deze voorwaarden dwingend oplegt aan alle andere banken. Dit mag overigens wat mij betreft ook een andere minister doen.

Al zul je in eerste instantie het tegenovergestelde vermoeden, mijn oprechte dank voor je reactie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 11:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Als je je voor een deel laat leiden door de ervaringen van anderen, hoop ik dat je die wel goed leest.

Witte duif, witte druif....Het lijkt een te verwaarlozen verschil...tot je besluit er wijn van te maken.

Kon het niet laten

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 11:35 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Karel Spaargraag schreef:
Als je je voor een deel laat leiden door de ervaringen van anderen, hoop ik dat je die wel goed leest.

Witte duif, witte druif....Het lijkt een te verwaarlozen verschil...tot je besluit er wijn van te maken.

Kon het niet laten


Goed lezen = goede raad, waar ik voor 100% achter sta.

Hoewel ik graag spaar, geef ik ook graag een cadeautje, zo nu en dan.
Daarom krijgt deze vogel van mij een "erretje" extra, hoewel hij mij voor een complete "me" tekort heeft gedaan.

Citaat:
@hadjemaar

hierbij citeer ik een stukje..............................


(Nu ben ik wel een beetje benieuwd naar je grijns)
Kan het ook niet laten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO