Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 12:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 7:01 am 
Vijfje

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/14/0413_1450_rabo_ceo_moerland_huizenmarkt_kan_weer_inzakken.xml

Alles begint beetje bij beetje aan te trekken (consumenten vertrouwen, huizenmarkt) en dan ramt de Rabo het kleine beetje herstel weer de grond in...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 7:24 am 
Gulden

En wat te denken van bijvoorbeeld heel veel politici die alles in het negatieve trekken en die het alleen nog maar hebben over inleveren en bezuinigingen ?
En die voortdurend bezig zijn met elkaar te bestrijden.
Nou, dat geeft een geweldig vertrouwen !
Ik heb al eens eerder gezegd dat het normen en waarden beleid geleid heeft tot een enorm norm verval en waarden verval.
Een voormalig topman van de RABO stond overigens aan de basis van ons laatste regeerakkoord ! :wink:
Ik trek er mijn eigen conclusies wel uit.
Al dat negativisme, ik word er zo moe van.
Positief denken en handelen en een vooruitziende blik daarop gericht, kan dat niet meer ?
Gelukkig zijn er wel een klein aantal wereldleiders, die wel positief zijn en die werken aan een positieve toekomst !
Niet door fors te bezuinigen enz. , maar door te investeren in datgene wat nodig is en door te bezuinigen op datgene wat niet nodig is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 11:04 am 
Stuiver

Kunnen ze op dit forum alleen maar negatief doen over de Rabobank?

Kennelijk wordt alles wat de Rabobank doet of zegt negatief uitgelegd.
Wat zegt Moerland hier nu helemaal?

Als de hypotheekrente wordt beperkt of afgeschaft zal dit een neerwaartse invloed hebben op de huizenprijzen.
In deze mening kan ik weinig negatiefs ontdekken tenzij je liever je kop in het zand steekt en denkt dat het wel over zal waaien.

In de Volkskrant stond vanmorgen al dat huizenkopers vanwege de mogelijke wijziging in de hypotheekrenteaftrek nog terughoudender worden bij de aankoop van een nieuwe of andere woning.

De negatieve berichtgeving komt uit de programma's van de politieke partijen. Moerland waarschuwt slechts voor de gevolgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 6:19 pm 
Vijfje

MBSL schreef:

Hoe zou dat nu komen?
1. Rabo is gul met zijn rente vergoeding?
2. Rabo probeerd zich niet in allerlij bochten te wringen om zo'n goedkoop mogelijk deposito garantie te krijgen
3. Rabo weet het allemaal zo goed?
4. De Rabo pronkt niet met zijn triple A rating?
5. Rabo is eerlijk naar zijn klanten toe? (opmaat hypotheek)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 7:41 pm 
Gulden

Er is niks mis met waarschuwingen die gegeven worden.
Wat de gevolgen zijn van heel veel voorgestelde bezuinigingen, tja, dat kan ikzelf ook wel bedenken.
Ikzelf ben werkzaam in het bedrijfsleven en niet in de financiële sector of eraan gerelateerde sectoren (zoals de politiek).
Daarom kijk ik ook heel anders tegen heel veel dingen aan.
Neem van mij maar aan dat het bedrijfsleven een van de sectoren is, die de economie op gang houdt c.q. opnieuw op gang moet brengen.
Ikzelf durf dan ook te investeren in bepaalde zaken.Begin vorig jaar bijvoorbeeld werd ik voor gek versleten toen ik weer begon met het kopen van diverse aandelen (met beperkte middelen, want ook ik ben niet rijk).
Ik heb er wel een mooi resultaat mee behaald.
Dit is dus maar een voorbeeld van een investering.
Vele andere investeringen zullen nodig zijn.
Hoe dan ook, Nederland is en was een land van bruggenbouwers.Iets waar we goed in zijn.
Maar het lijkt er steeds meer op dat we heel erg goed worden in het afbreken van opgebouwde bruggen.
Jammer.

Laatst bijgewerkt door schuiver op vr 16 apr 2010 7:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 10:59 pm 
Stuiver

juanj schreef:
MBSL schreef:

Hoe zou dat nu komen?
1. Rabo is gul met zijn rente vergoeding?
2. Rabo probeerd zich niet in allerlij bochten te wringen om zo'n goedkoop mogelijk deposito garantie te krijgen
3. Rabo weet het allemaal zo goed?
4. De Rabo pronkt niet met zijn triple A rating?
5. Rabo is eerlijk naar zijn klanten toe? (opmaat hypotheek)

De punten die je hier opnoemt : daar gaat dit topic niet over. Er wordt geclaimd dat de Rabo zich negatief uitlaat. Als je het betreffende stuk leest, slaat dit natuurlijk nergens op. Er wordt alleen aangegeven dat bij beperking van de hypotheekrenteaftrek de huizenprijzen nog meer onder druk komen te staan. Het lijkt me dat Moerland hier de spijker op z'n kop slaat en een terechte waarschuwing afgeeft.

Ik ben verder ook niet echt een fan van de Rabo, maar je moet de zaken wel een beetje in perspectief blijven zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 12:41 am 
Vijfje

MBSL schreef:
Er wordt alleen aangegeven dat bij beperking van de hypotheekrenteaftrek de huizenprijzen nog meer onder druk komen te staan. Het lijkt me dat Moerland hier de spijker op z'n kop slaat en een terechte waarschuwing afgeeft.

Rabo is hierin niet van enig belang ontbloot want ze zitten tot over hun nek in de hypotheekmarkt (aandeel 40% oid?).
Kortom altijd maar preken voor eigen parochie en eigen belangen dienende.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 9:52 am 
Stuiver

Wat is hier in beginsel dan mis mee? Ieder bedrijf zal toch ten allen tijde opkomen voor zijn eigen belangen? Het zou van een slechte bedrijfsvoering getuigen als dit niet het geval zou zijn.

Los daarvan : wie heeft er verder belang bij als de Rabobank in problemen zou komen? Op dat moment draait de overheid / belastingbetaler op voor de gevolgen. Naast het eigenbelang moet je ook niet vergeten dat er natuurlijk ook een klantenbelang speelt. Niemand zit te wachten op een grote groep mensen die de hypotheek niet meer kunnen betalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 6:49 pm 
2 Kwartjes

MBSL schreef:
Niemand zit te wachten op een grote groep mensen die de hypotheek niet meer kunnen betalen.

Precies, en als zoiets nu ook eens in Den Haag zou doordringen... Daar lijkt het tot nu toe met alle ideetjes en voorstellen er vooral om te gaan: Hoe kunnen we zoveel mogelijk (stemgerechtigde!) burgers duperen en uitkleden?
Ik denk aan alle verkiezingsbeloften (AOW, hypotheekrenteaftrek) van 4 jaar geleden die nu nog minder waard blijken te zijn dan toiletpapier... En uiteindelijk trappen we er met z'n allen weer in en laten het zootje gewoon weer zijn/haar gang gaan...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 9:24 pm 
Vijfje

MBSL schreef:

Als ik voor mezelf spreek, ik kan net zo negatief zijn over Rabo, als ABN of de voormalige NMB.
Ik heb met alle 3 zaken gedaan en ik heb het allen helemaal gehad.
Ik zal je de bijbehorende verhalen besparen, maar ze zitten vol met streken.
Verder kan ik je melden dat mij na deze omzwervingen voor m'n betalingsverkeer toch eindelijk het meest thuis voel bij de iets kleinere banken.
Gewoon omdat die doorgaans nog wat feeling met de klanten hebben en niet altijd grof geld of de aandeelhouders de boventoon voeren.
De kleintjes doen tenminste nog iets voor een gezonde groei.
Zo heb ik regelmatig nog mijn lolletje als ik o.a. ING en ABN er weer bakken met reclamegeld tegenaan zie gooien om de (weggelopen) klanten te overtuigen hoe goed en aardig ze tegenwoordig zijn.

Mocht jij per ongeluk wél goede ervaringen met deze banken hebben of hebben ze je in positieve zin verbaasd mag je ze uiteraard ook vermelden hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 11:00 pm 
3 Kwartjes

Paul209 schreef:
Mocht jij per ongeluk wél goede ervaringen met deze banken hebben of hebben ze je in positieve zin verbaasd mag je ze uiteraard ook vermelden hoor.

Ervaringen:
RABO: Geen
ABN: Geen
AMRO: Geen
NMB: :(
Postgiro en Rijkspostspaarbank: :)
De Spaarbank van Rotterdam: :)
Grenswisselkantoren: :)
SR-bank: :)
AMEV: :|
en natuurlijk nog wel een paar anderen.

Maar de Giro werd Postbank ( :| ), Postbank + NMB werd ING ( :( )
Nog erger: de Spaarbank van Rotterdam werd VSB ( :| ), VSB + Grenswisselkantoren + SR-bank + AMEV + nog heel wat anderen werd Fortis ( :cry: )

Enerzijds vind ik het wel jammer dat je ons de bijbehorende verhalen bespaart, anderzijds denk ik dat ik bij het lezen van jouw verhalen alleen maar zou concluderen dat ik het allemaal ook meegemaakt heb.

Maar ingrijpen was een noodzaak, anders zou ik mezelf niet eens meer in de spiegel durven zien.
Bankzaken die ik eerder via Fortis afhandelde, overgezet naar Argenta ( :) ), verzekeringen bij Fortis opgezegd en overgezet naar ACHMEA ( :| ) en elders.
ING eruit, DSB ( :) ) erin.

Zoals bekend ben ik vervolgens gedwongen weer te verkassen, nu bij ASN ( :) ) en bij Triodos ( :) ). Dat verkassen was niet vrijwillig, maar het heeft me bij lange na niet zo bezwaard als de samenwerking met Fortis en ING.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen: Vooral (deels) zakelijke gebruikers hebben meer mogelijkheden nodig dan wat ASN en Triodos te bieden hebben. Maar als gewone loonslaaf vind ik bij de laatstgenoemden alles wat ik nodig heb, het duurzame karakter is een bonus die alleen maar meer tevreden stelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 11:03 pm 
Vijfje

Paul209 schreef:

..... bij voorkeur in de rubriek van desbetreffende bank of nieuw te openen topic of poll, anders wordt het waarschijnlijk een rommeltje in deze specifieke rubriek van de Rabobank. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 1:20 pm 
Stuiver

Het gaat mij niet zo zeer om de negatieve berichtgeving over de Rabobank maar meer om het ongenuanceerd neerpennen van ongefundeerde negatieve berichten over de Rabobank. Soms ontbreekt iedere nuance. Kennelijk ingegeven door frustratie grijpt men iedere gelegenheid aan om weer een azijnbode-achtige reactie te plaatsen.

Kijk nog eens naar het eerste bericht uit dit topic en je ziet wat ik bedoel.

Zoals eerder opgemerkt: ben zelf geen fan van de Rabo maar op dit forum is men aardig aan het doorslaan met betrekking tot de reacties aangaande deze bank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 2:35 pm 
Daalder

Zoals je begrijpt is dit een forum over sparen, iets waarvoor je niet bij de RABO moet zijn. Zoveel is toch wel duidelijk ?
Ik heb tot volle tevredenheid wel een betaalrekening bij de RABO, als tegenrekening voor een hele berg spaarrekeningen die nog wel een fijne rente bieden, ook bij kortere looptijden, zodat je spaargeld niet wegsmelt na elke belastingaangifte.

RABO, prima bank, maar niet voor je spaargeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 4:35 pm 
Vijfje

Het ware enthousiasme voor de RABO moet vooral van binnenuit komen: http://www.youtube.com/watch?v=tVhGAqbxufI
(uit de oude doos)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]