Citaat:
Geachte heer, mevrouw,
Beide antwoorden zijn correct.
Het wel of niet aanhouden van de oude rekening is niet geregeld in de overstapservice, omdat banken diverse systemen hiervoor hebben.
Het is dus aan de banken zelf om hier beleid op te maken en deze in overleg met de klant te communiceren en/of verder af te stemmen.
Met vriendelijke groet,
[naam medewerkster]
Kennis en Informatie
Nederlandse Vereniging van Banken
Noemde ik de service al een slap aftreksel van nummerportatie, dan mag ik het inmiddels -kwa kosten voor de klant - wel een
waardeloos systeem noemen.
Slechts de politiek is hiermee in slaap gesust.
Wellicht is het zaak voor nieuwe klanten vooraf te informeren naar de regels rondom dit systeem, indien men ooit weer wil vertrekken bij de bank.
Afscheid nemen van ABN dreigt mij dus € 18,75 (5 kwartalen a € 3,75) te gaan kosten.
Voor bedrijven zijn deze kosten nog veel hoger.
Een lijstje banken in het kader van 'bezint eer gij begint' zou wel handig zijn.
Want nu begrijp ik de vage berichtgeving rondom dit onderwerp ook gelijk een stuk beter.
De hele service is een wassen neus.
Als er toch langdurig 2 rekeningen aangehouden moeten worden, wat is dan de moeite zelf relaties op de hoogte stellen van de wijziging van een rekeningnummer?
Betalingen komen immers toch altijd aan, bij zowel de debi- als de crediteur.