Nu vandaag wel een mail ontvangen na mijn telefoontje.
Geachte heer, mevrouw,
Goed nieuws: Consumenten die te weinig rente vergoed krijgen door het voortijdig beëindigen van hun deposito’s bij AkBank krijgen extra compensatie. Meent u daarvoor in aanmerking te komen, dan dient u zich voor 25 mei (12:00 uur) bij AkBank te melden. Of u daadwerkelijk in aanmerking komt en wat u dan moet doen, leest u op onze website.
AkBank besloot onlangs om zich terug te trekken uit de Nederlandse markt en beëindigt alle lopende depositospaarrekeningen. De Consumentenbond stelde daarop een meldpunt in om klachten te verzamelen. Ook u heeft zich bij ons gemeld. De AkBank en de Consumentenbond hebben gezamenlijk gekeken naar de ontvangen klachten.
In goed overleg is geconstateerd dat de berekening van de rentevergoeding in sommige gevallen niet deugt. Uit onze gesprekken met AkBank blijkt dat de bank u niet in de kou wil laten staan.
Op onze website kunt u controleren of u voor de aanvullende vergoeding in aanmerking kunt komen en hoe hoog de aanvullende vergoeding uitvalt. Meent u dat u voor deze extra compensatie in aanmerking komt, dan kunt u zich tot 25 mei 2012 (12:00 uur) melden bij AkBank. Stuur een e-mail naar
klachten@AkBank.nl of bel 088 00 63 900. Onder de stappenplan vindt u een voorbeeld e-mail.
De nu gemaakte afspraken met AkBank biedt u een mogelijkheid om alsnog het juiste geldbedrag te krijgen. U behoudt hierbij alle rechten om het aanbod van AkBank wel of niet te aanvaarden en eventueel zelf een (andere) vordering in te stellen.
Wij danken u voor uw melding en vertrouwen erop dat AkBank dit volgens afspraak afwikkelt.
Ben Schellekens
Campagneleider Financiële Sector
http://www.consumentenbond.nl contact disclaimer privacyreglement afmelden
© Consumentenbond 2012
en mail ontvangen: