Vandaag het volgende per post ontvangen:
Amsterdam 24 april 2012
Referentie: klacht onder nummer .......
Geachte heer .......
Hierbij reageren wij op uw e-mail van 1 april 2012 waarin u stelt het niet eens te zijn met de opzegging van uw spaardeposito door Akbank N.V.("Akbank").
Akbank constateert dat u van mening bent dat een eenzijdige opzegging van een spaardeposito niet mogelijk zou zijn.Akbank deelt deze mening niet en wijst u graag op het volgende.
Op grond van artikel 16 van Aanvullende Voorwaarden AK Spaardeposito zijn de door de Consumentenbond geaccordeerde Algemene Bankvoorwaarden expliciet van toepassing verklaard op de relatie tussen AKbank en haar depositohouders. Op grond van artikel 35 van de Algemene Bankvoorwaarden is Akbank bevoegd om de relatie met haar klanten op te zeggen.
Op basis van het bovenstaande zijn wij van mening dat uw spaardepositocontract rechtsgeldig is opgezegd.( U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht inzake de afwikkeling.)
Mocht u na lezing van deze brief nog steeds van mening zijn dat wij niet correct hebben gehandeld,dan wijzen wij u op de mogelijkheid om binnen drie maanden na dagtekening van deze brief uw klacht voor te leggen aan het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (KiFiD). Meer informatie over de te volgen procedure is te vinden op de website
www.kifid.nlHoogachtend,
AKbank N.V.
M.Tursun H.Ozten
Executive Director Executive Director
Chief Risk Officer Retail Banking & Foreign Branches