Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 14 okt 2019 4:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012 3:12 pm 

Geregistreerd: za 31 maart 2012 8:22 pm
Berichten: 37
AK-Bank komt deels over de brug.

Op de site van de Consumentenbond staat sinds vandaag de uitwerking van de "extra" compensatie regeling voor AK-deposito spaarders die zijn benadeeld door het enzijdig opzeggen van spaardeposito's door de AK-Bank.

Je kunt je aanmelden tot 25 mei 12.00 uur. Doen dus denk ik.

De AK-Bank komt hiermee zijn klanten een stukje tegemoet.
In mijn geval valt de eerder compensatie naar schatting hierdoor zo'n kleine 40% hoger uit.

Jammer is dat men geen echte compensatie bied voor de eenzijdige opzegging van de deposito's; een echte boete -gelijk aan die spaarders overkomt als je het zelfde doet als de AKBank- was zeker op zijn plaats geweest. Ook jammer dat men uitblijft gaan van de hoogste rente i.p.v. de gemiddelde rente aan te houden en dat men geen compensatie bied voor verloren rentedagen en de rompslomp die dit alles opgeleverd heeft.

Toch een pluim voor de Consumentenbond die als einge zijn nek uitstak voor de benadeelde spaarders.

deposito


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012 3:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 413
heb de voorbeeld brief ook per mail gestuurd naar de Akbank. Alleen wel vreemd dat er bij de tabellen van de consumentenbond alleen hele jaren staan, mijn deposito liep bijvoorbeeld nog 2 jaar en 7 maanden door. Ben benieuwd hoe ze dit dan berekenen Bij de Akbank. Ik had een rentevergoeding van 4%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012 4:41 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 202
Mijn 5 jaar deposito zou nog 31 Maanden lopen bij uitkering per 13 april 2012 en de eerste compensatie was door AK afgerond in hun voordeel naar 24 maanden (2 Jaar) in plaats van 36 maanden (3 Jaar) wat het volgens mij had moeten zijn om mijn rente verlies af te dekken. Dit was nog een andere factor in de te lage compensatie en heb dit ook in de enquete van CB aangegeven, maaar over dit punt is schijnbaar niets overeengekomen door CB met AK bank. Ik heb aanvraag voor extra compensatie op basis van 36 maanden nu naar AK klachten verstuurd. Maar afwachten wat het gaat worden, maar dankzij de CB krijgen we in ieder geval wel wat extra gecompenseerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012 7:54 pm 

Geregistreerd: za 31 maart 2012 8:22 pm
Berichten: 37
klopt, er is nog veel onduidelijk..... de tabelen zijn van de AKBank en niet van de CB.... men kan ze nog op vele manieren uitleggen ...... mijn rente is b.v. 5,45% en 5,6%...... op deze wijze kan de AKBank proberen de schade ook in tweede instantie beperkt te houden.....
ik benieuwd hoe de berekeningen er uit zullen zien en of een een specificatie bij zal zitten die "te volgen" is.... 31 mei is al heel dicht bij.....
deposito


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012 8:08 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1717
Ik ga morgen met de CB bellen.
Als lid wil ik toch wel graag weten hoe het precies zit.
Erg verwarrende berichten. EN DAAR STOOR IK MIJ HET MEESTE AAN!! NIET EENS EEN MAIL HIER OVER GEHAD!! :(
(Ik moet het hier via dit forum te weten komen.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012 2:22 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 1140
Gewoon een paar keer gebruik van maken. Kijken of Akbank z'n administratie op orde heeft. Zo niet, foutje bank in uw voordeel... :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012 2:26 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1717
Nu vandaag wel een mail ontvangen na mijn telefoontje. :wink:

Geachte heer, mevrouw,

Goed nieuws: Consumenten die te weinig rente vergoed krijgen door het voortijdig beëindigen van hun deposito’s bij AkBank krijgen extra compensatie. Meent u daarvoor in aanmerking te komen, dan dient u zich voor 25 mei (12:00 uur) bij AkBank te melden. Of u daadwerkelijk in aanmerking komt en wat u dan moet doen, leest u op onze website.

AkBank besloot onlangs om zich terug te trekken uit de Nederlandse markt en beëindigt alle lopende depositospaarrekeningen. De Consumentenbond stelde daarop een meldpunt in om klachten te verzamelen. Ook u heeft zich bij ons gemeld. De AkBank en de Consumentenbond hebben gezamenlijk gekeken naar de ontvangen klachten.

In goed overleg is geconstateerd dat de berekening van de rentevergoeding in sommige gevallen niet deugt. Uit onze gesprekken met AkBank blijkt dat de bank u niet in de kou wil laten staan.

Op onze website kunt u controleren of u voor de aanvullende vergoeding in aanmerking kunt komen en hoe hoog de aanvullende vergoeding uitvalt. Meent u dat u voor deze extra compensatie in aanmerking komt, dan kunt u zich tot 25 mei 2012 (12:00 uur) melden bij AkBank. Stuur een e-mail naar klachten@AkBank.nl of bel 088 00 63 900. Onder de stappenplan vindt u een voorbeeld e-mail.

De nu gemaakte afspraken met AkBank biedt u een mogelijkheid om alsnog het juiste geldbedrag te krijgen. U behoudt hierbij alle rechten om het aanbod van AkBank wel of niet te aanvaarden en eventueel zelf een (andere) vordering in te stellen.

Wij danken u voor uw melding en vertrouwen erop dat AkBank dit volgens afspraak afwikkelt.

Ben Schellekens
Campagneleider Financiële Sector
http://www.consumentenbond.nl contact disclaimer privacyreglement afmelden
© Consumentenbond 2012

en mail ontvangen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012 4:24 pm 

Geregistreerd: ma 07 feb 2011 11:48 am
Berichten: 23
Brief naar AK de deur uit. Nu krijgt eenieder hopelijk waar hij/zij minimaal recht op heeft. We zullen nog maar geen loftrompet blazen. In ieder geval hulde aan CB, LH de starter van dit blog en diegene welke hun nek hebben uitgestoken. Verder blijf ik benieuwd en wachten we maar af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012 1:34 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1717
Dit kreeg ik zo juist binnen:

Geachte klant,



Uw klacht met betrekking tot een extra compensatie is door ons in behandeling genomen. De extra rente compensatie zal worden berekend op basis van de rente van de vijf hoogste aanbieders per

13 april 2012. Binnen twee weken ontvangt u van ons schriftelijk een toelichting of u wel of niet in aanmerking komt voor een extra rentecompensatie; inclusief een renteberekening.



Indien u wel in aanmerking komt voor de extra compensatie, zal dit bedrag uiterlijk 30 mei 2012 overgemaakt worden op uw tegenrekening.



Indien u nog vragen hebt, kunt u contact opnemen met klantenservice via het telefoonnummer: 088 00 63900.



Hoogachtend,

Akbank N.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012 3:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 413
Zojuist dezelfde brief in mijn mailbox ontvangen van de AKBank. We wachten rustig af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012 4:00 pm 

Geregistreerd: za 31 maart 2012 8:22 pm
Berichten: 37
Ook ik heb vandaag die mail van de AKBank binnengekregen.
Deposito


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012 1:43 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 177
idem dito

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 12:23 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Vanmiddag de extra compensatie ontvangen na eerder in de week de aanvraag te hebben gedaan.
Dat mag een snelle afhandeling worden genoemd.
Een extra kers op vroegtijdig geserveerde AK taart als het ware.

Een bedankje naar CB en enkele forumleden voor hun inzet en ook naar AK voor hun bereidwillige houding in deze wil ik hier niet onvermeld laten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 9:31 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 179
Gisteren de extra compensatie ontvangen.
Met dank aan Spaarinformatie en de vasthoudende forumleden +CB!


Laatst bijgewerkt door P.Cunia op za 19 mei 2012 10:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 10:00 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1717
Ook ik heb de compensatie ontvangen!!
Toch nog sneller dan ik dacht. Verder geen uitleg of toevoeging over het bedrag wat ik alsnog heb ontvangen. Jammer dat er in Nederland individualischtisch je gewoon afgeserveerd wordt. :evil:
En alleen als het in de publiciteit komt. In dit geval via de CB. Dan kan het in eens wel.!! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO