Paul209 schreef:
Of, misschien krijg ik mensen wel zo gek dat ze hun missers hier gaan vermelden.
Ik had een minimale groei van 1000E ingesteld, terwijl ik er intussen meer had op gestort.
Vervolgens heb ik het minimumsaldo maar verhoogd tot dat nieuwe bedrag, opdat ik het later wel weer zou verlagen.
Ik bedacht me dat ik er het beste zoveel kon afhalen dat ik nog net die 1000 groei zou hebben, zodat ik de komende maand niet 1000 bij dat hoge bedrag op zou moeten tellen, maar gewoon van 1000 naar 2000 zou kunnen gaan.
Dus ik moest m'n minimumsaldo weer verlagen, met als gevolg:
- totaan die verlaging hou je blijkbaar wel de hogere rente die hoort bij dat minimumsaldo
- na die verlaging krijg je 0% voor die afspraak, ook al voldoe je aan het lagere minimum
Maar dat boeit me niet zo, omdat de rente voor de maandelijkse groei wel gehandhaafd blijft, en die is veel hoger.
Dus als je toch meer rente wil vangen over een tijdelijk hoog minimum saldo, dat kan wel, maar dan moet je het vlak voor het einde van de maand pas gaan verlagen zodat je nog net aan de maandelijkse groei blijft voldoen. Zo loop je misschien 2 dagen een kleine rente mis, maar de rest van de maand kun je bijvoorbeeld de rente krijgen die hoort bij een hoger bedrag.