Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 10:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 8:27 pm 

Geduld is een schone zaak...maar hier niet de 'boosdoener'. Ik zou het overigens prima vinden als Aegon weekbatches draait: als ze het maar vermelden en goed doen. Mijn probleem heeft betrekking op dat laatste. Over de maand augustus (dus enkele weekbatches geleden) wordt bij mij de rente die toegepast is als gevolg van de saldotoename-afspraak onjuist weergegeven. Dit heeft Aegon ondertussen bevestigd. De berekende renteopbouw is hierdoor ook fout gegaan; dit heeft Aegon in eerste instantie ontkend en nu wacht ik erop dat ze gaan inzien dat de berekening toch fout gegaan is. Daarna, zal ik wel op stap 3 moeten wachten: correctie van de renteopbouw :)

Het zal ongetwijfeld goed komen, maar het komt wel erg slordig over. Vroeger dacht ik dat je banken kon vertrouwen :oops: En dat renteberekeningen niet fout konden gaan omdat het simpele regels betrof die door computers uitgerekend werden. Nu weet ik beter :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 5:46 pm 

Heb rekening net geopend en geld gestort in basisspaarpot zonder enige voorwaarden dus momenteel.

Paar vraagjes als iemand het weet heb niet alle bijna 30 pagina's gelezen van link;
Weet iemand of het mogelijk is om de automatische incasso optie in te stellen om automatisch over te boeken van de basisspaarpot naar een zelf in te spellen spaarpot waar je ingesteld hebt van minimum saldotoename per maand en ervaring mee als dat kan of het naar behoren werkt?
De valutering van 2 dagen op de basisspaarpot en 1 dag op de andere gaat dus verdwijnen neem ik aan per 1 november aangezien de nieuwe voorwaarden dan ingaan voor alle banken?
Is er ook valutering onderling tussen spaarpotten en zal dit dan ook stoppen?
viewtopic.php?f=24&t=3970

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 6:55 pm 
Knaak

Niet via Incasso maar via Overboeken kun je een maandelijkse overboeking van de basisspaarpot naar een andere pot instellen. Bij voorkeur per de 1e omdat dan direct de hogere rente gaat tellen. Dat werkt prima en wordt keurig uitgevoerd door Aegon.
Helaas dat volgende week het rente% gigantisch gaat dalen met 0,4%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 7:24 pm 
Kwartje

Geen antwoord gehad op mijn tweede mail, maar de rentevermelding én berekening over augustus kloppen ineens.
Bij jullie ook? Zoniet: houd hoop (en blijf klagen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 7:35 pm 
2 Kwartjes

Het renteoverzicht klopt bij mij weer. Maar de opgebouwde rente klopt niet helemaal in vergelijking met mijn eigen overzicht. Misschien een foutje in mijn spreadsheet. Heeft er toevallig iemand een rekensheet voor me?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 9:15 pm 

Jippie, ook bij mij klopt nu zowel de renteweergave in augustus als de berekende renteopbouw tot op de cent nauwkeurig (wel nog geen bericht van Aegon gehad).

@corne_mo: ik kan hier geloof ik geen excel files uploaden. Ter info, mijn aanpak is als volgt:
- ik zet alle dagen in een kolom met daarnaast de rente die voor mij geldt op die dag
- voor elke storting voeg ik een kolom toe met het stortingsbedrag op een regel boven de eerste kolom
- per storting per dag reken ik de dagrente uit als: rente%/365*stortingsbedrag. Rente begint pas te lopen op de dag na storting.
- totale rente = som van alle dagrentes waarbij 'vandaag' niet meetelt in de renteberekening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 9:46 pm 

Krijg een foutmelding hier als ik maandelijks een bedrag wil overboeken van de ene naar de andere spaarpot iemand anders dat tegengekomen?
FWUISERVICEIMPLS1000 Unspecified procedure
of ik de klantenservice wil bellen dermee 088 a zoveel per minuut zeker :|
Eenmalig bedragen overboeken gaat wel goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 6:58 am 
2 Kwartjes

Er bleek een klein foutje in mijn excel sheet te zitten. Inmiddels aangepast en gecontroleerd met AES. Zowel het rente-overzicht als de opgebouwde rente in AES zijn nu correct.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 5:27 pm 
Dubbeltje

Verbaas me er over wat voor een toestanden en gedoe er telkens is met AES.
Ben toch ergens wel blij dat ik er niet aan begonnen ben :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 6:06 pm 
Vijfje

Jet schreef:

Je wordt er wel handig van met excel 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 6:47 pm 
Kwartje

en >4% rente op een vrij opneembaar tegoed is ook niet te versmaden voor de ware spaar-puzzelaar!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 6:53 pm 
2 Kwartjes

Jet schreef:
Verbaas me er over wat voor een toestanden en gedoe er telkens is met AES.
Op basis van mijn eigen ervaringen vind ik dat "de toestanden en het gedoe" nogal meevallen. Daarnaast laat ik de "bonus" rente niet graag lopen, zeker nu de basis rente zover gedaald is. Misschien dat je toch zou moeten overwegen een rekening te openen; wanneer je geen opnamekosten-voorwaarde instelt krijg je in ieder geval de basis rente (en die staat momenteel nog steeds op de eerste plaats).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 8:25 am 
Stuiver

Mijn ervaringen zijn tot nu toe ook positief. Afblijven van de opnamekosten, een beetje schuiven met minimum saldo en de maandelijkse storting en je hebt in vergelijking met andere banken een prima rente. Het instellen van wat extra spaarpotten vind ik ook wel prettig.

Ook een leuk tijdverdrijf voor de komende lange winteravonden: hoe peur ik er nog een tiende procent rente extra uit door met wat knoppen te schuiven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 11:05 am 
Vijfje

florijn schreef:
en >4% rente op een vrij opneembaar tegoed is ook niet te versmaden voor de ware spaar-puzzelaar!

Jammer is alleen dat ook puzzelaars weleens fouten maken. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 8:28 pm 
Kwartje

@Paul
Als moderator kun je misschien sterren voor de moeilijkheidsgraad aan spaarrekeningen geven, zoals dat bij puzzelboekjes gebruikelijk is.
AES schat ik op 4 of 5 sterren; uitdagend!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]