Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 7:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 10:15 pm 
Knaak

Ik heb het even nagekeken. Ik schrok wel bij de eerste blik. Geen % saldotoename over augustus.....
Toen zag ik dat ik bovenaan de pagina de verkeerde pot gekozen had. Bij de goede spaarpot stond wel de maandelijkse toename vermeld met bijbehorende %.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 11:05 pm 
Kwartje

Bij mij klopt het allemaal wel, voorzover ik kan nagaan. Ik heb diverse spaarpotten aangemaakt met een minimum bedrag en een maandelijkse toename, waarbij ik dan maandelijks overhevel vanuit 1 spaarpot naar de andere. Dat overhevelen heb ik als automatische overschrijving ingesteld. De minimum bedragen verhoog ik zodra die bereikt zijn, waarbij je dan wel in de gaten moet houden, dat je het minimum bedrag in de "voorraad-spaarpot" tijdig aanpast. Wel tamelijk omslachtig, maar goed, je moet wat om een beetje aardig rente-percentage te halen. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 7:19 am 
Knaak

Ik zal binnenkort ook maar eens een mailtje sturen, want de opgebouwde rente loopt 3 dagen achter. Misschien dat het in de loop van de dag 2 is, maar ik kan me herinneren dat het eerder wel goed was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 9:57 am 
Kwartje

Misschien is Aegon nu met de site bezig, aangezien de opbouw van rente van gisteren nog niet in het overzicht staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 1:12 pm 
2 Kwartjes

habbie schreef:
Misschien is Aegon nu met de site bezig, aangezien de opbouw van rente van gisteren nog niet in het overzicht staat.
De "ontbrekende" rente is nu wel zichtbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 6:40 pm 
2 Kwartjes

Ik zie dat er op 3-8 geen rekening is gehouden met mijn minimum saldo, terwijl dat wel op 1+2 en 3-30 augustus het geval was. Nu is 1 dag iets minder rente geen hoofdprijs, maar helemaal klopt het niet...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 7:44 pm 
Kwartje

Nog niets gewijzigd in de overzichten en geen antwoord op de mail.
Voor september klopt het wel (maar dat was in de loop van augustus ook zo voor die maand)
Ben wel blij :mrgreen: dat het bij meer mensen niet klopt; dacht na mijn avontuur bij MoneYou even dat het aan mij lag.
Toch maar Centraal Beheer geld hier naar toe; ze zullen hun eigen systeem toch wel binnenkort onder controle krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 9:28 am 
Kwartje

Ook bij mij een wonderlijk verloop van de opbouw van rente, tot maandag alles goed, en kwam ook overeen met mijn eigen berekening, dinsdag geen toevoeging en woensdag ochtend ook niets meer opgebouwd, een mail verzonden waarop nog geen antwoord gekomen is, woensdag middag wel weer opbouw maar er was nog geen rekening gehouden met een nieuwe inleg van maandag, nu donderdag ochtend alles met terug werkende kracht wel weer goed, eind goed al goed ..... maar ik blijf het nauwlettend volgen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 10:51 pm 
Kwartje

Bij nader kijken klopt het toch niet helemaal: er is 2 x het afgesproken bedrag overgeheveld van de ene naar de andere spaarpot, terwijl ik daarvoor geen opdracht heb gegeven. Niet echt een ramp, maar toch... Eigenlijk vind ik het een veel te ingewikkeld gedoe en ik denk, dat Aegon er ook moeite mee heeft! Je voelt het systeem zuchten onder de opdrachten :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 11:11 pm 
Vijfje

Borra schreef:
Eigenlijk vind ik het een veel te ingewikkeld gedoe......

Dat denk ik al zolang als dat het produkt bestaat :D

Het is toch ergens van den zotte dat je iedere week een paar keer je rente moet narekenen......en vervolgens mails versturen......ik weet niet hoe het met jullie is maar ik heb wel wat beters te doen :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 7:00 am 
3 Kwartjes

Bij mij geen problemen. Ik heb gisteren een spaarpot opgeheven, het saldo + de rente werd naar de opgegeven spaarpot verplaatst. Het verschil tussen de opgegeven en door mij uitgerekende rente is slechts 0,01, ook wat dat betreft loopt het goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 7:30 am 
2 Kwartjes

Borra schreef:
... Eigenlijk vind ik het een veel te ingewikkeld gedoe en ik denk, dat Aegon er ook moeite mee heeft! Je voelt het systeem zuchten onder de opdrachten :?
Volgens mij hebben ze veel meer nieuwe aanmeldingen gekregen dan verwacht. (Ik heb onlangs nog een rekening geopend en het rekeningnummer is veel hoger)
obligataire schreef:
...
Het is toch ergens van den zotte dat je iedere week een paar keer je rente moet narekenen......en vervolgens mails versturen......ik weet niet hoe het met jullie is maar ik heb wel wat beters te doen :?
Je moet natuurlijk niets, er zijn ook banken die de opgebouwde rente niet laten zien. Wanneer je van te voren een spaarstrategie bedenkt en je daar aan houdt hoef je alleen op momenten rond stortingen en opnames iets te controleren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 10:44 am 
Gulden

appeltje schreef:
...........Volgens mij hebben ze veel meer nieuwe aanmeldingen gekregen dan verwacht. (Ik heb onlangs nog een rekening geopend en het rekeningnummer is veel hoger)

De nummers lopen niet per één op. Op alle nummers wordt "De 11 check" toegepast voor validatie van het nummer..
De theorie achter een bank nummer is: (9 * het 1e getal, 8* het 2e getal, etc.) / 11 = integer
deze berekening moet na de deling uitkomen op een integer (= heel getal).

Het is niet altijd zo eenvoudig als het lijkt :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 10:54 am 
Vijfje

appeltje schreef:
Je moet natuurlijk niets, er zijn ook banken die de opgebouwde rente niet laten zien.

Misschien is dat wel beter, dat scheelt een boel stress bij sommige spaarders en het geeft de bank de tijd hun IT systeem rustig op orde te krijgen zonder dat iedereen meekijkt en meerekent 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 11:29 am 
3 Kwartjes

Geen onbelangrijke, althans in onze beleving, voorwaarde:

10. Overlijden Rekeninghouder
AEGON moet zo spoedig mogelijk over het overlijden van de Rekeninghouder worden geïnformeerd.
Nadat AEGON een kopie van een verklaring van erfrecht heeft ontvangen waaruit blijkt welke perso(o)n(en) gerechtigd is/zijn over
de AEGON Rekening te beschikken, wordt de AEGON Rekening in overleg met deze perso(o)n(en) afgehandeld. Bij een Gezamenlijke
Rekening wordt de AEGON Rekening in overleg met deze perso(o)n(en) en de langstlevende Gezamenlijke Rekeninghouder
afgehandeld.

Dit is niet de enige bank die een Verklaring van Erfrecht verlangt m.b.t. een en/of rekening, de kosten voor een VvE variëren van € 400 tot een veelvoud daarvan. Bovendien hoeft er bij een en/of rekening geen VvE te worden overlegd! http://www.erfwijzer.nl/

De verklaring van erfrecht (http://www.erfwijzer.nl/stapsgewijze-af ... namen.html)
Als iemand overlijdt, blokkeert de bank zijn of haar rekening. Je kunt dan geen geld meer van de bankrekening halen of geld overmaken. Veel banken maken trouwens wel een uitzondering voor de betaling van de begrafeniskosten.
Je kunt de blokkering opheffen door een verklaring van erfrecht.
Een en/of rekening mag niet worden geblokkeerd en kan zonder verklaring van erfrecht in gebruik blijven.

Bos en de AFM hebben zich regelmatig geërgerd aan banken die, ondanks regelgeving, een VvE blijven vragen als het en/of rekening betreft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]