Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 07 jul 2025 7:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 1:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Persoonlijk denk ik dat na- of meerekenen pas echt zin heeft op het moment van het uitkeren van de rente.
Pas dan is iets definitief.
Tussentijds mogen de computers/internet-bankier-sites van de bank(en) van mij 'knoeien' wat ze willen, en zie dat slechts als een indicatie.
Renteuitkering op het eind van de rit niet correct?
Eigen berekening/bewijzen tonen aan de bank.
Heb je gelijk, dan komt de correctie er heus wel achteraan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 2:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5891
Woonplaats: Obliville
Dat ben ik helemaal met Paul eens. Pas na uitbetaling van de rente kan je stellen dat je benadeeld bent.
Die opgebouwde rente is slechts een indicatie. Als het op het eind maar klopt, toch.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer goed dat er mensen zijn die de banken scherp houden, dat zal ze leren, letterlijk en figuurlijk :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 3:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Dus na uitbetaling van de rente zou het zinvol zijn om e.e.a. na te rekenen.....
Dan moet je dus wel een tool als rentetrekker gebruiken, maar door de enorme diversiteit aan rente's en overboekingen tussen diverse rekeningen wordt het een hele klus e.e.a. bij te houden. Hoe doen jullie dat? Elke mutatie direct in rentetrekker verwerken? Of mag ik er toch vanuit gaan dat de banken indien nodig correcties uitkeren??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 3:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5891
Woonplaats: Obliville
Natuurlijk moet je iedere opname of storting op de juiste datum in je sheet of in de RenteTrekker invoeren.
Echter dat kan je ook in één keer doen, aan het einde van de periode.
Telkens je sheets bijwerken na iedere mutatie lijkt me erg tijdrovend.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op wo 16 sep 2009 3:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 3:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
knulleke schreef:
Hoe doen jullie dat? Elke mutatie direct in rentetrekker verwerken?

Ja.
En ben ik niet helemaal zeker van de juiste datum van inkomende gelden maak ik daar binnen RT in de mutatie even een aantekeningetje van.
Achteraf kan ik dan -indien er van lang onderweg zijn of afwijkend valuteren sprake is- even op de banksite kijken welke datum het had moeten zijn.
Standaard tel ik er als er geen weekend in zit 1 dag bij de dag van opdracht geven op.
Weekenden in overboekingen vermijd ik sowieso al zoveel mogelijk.

En indien die mogelijkheid er is, zoveel mogelijk de mutaties van de bank downloaden of uitprinten.

Als extra houvast heb je ook altijd de mutaties van tegenrekening(en) nog.
Dat geeft dan wel geen zekerheid over de exacte valutadata, maar dat gedonder is over anderhalve maand toch overal voorbij.
knulleke schreef:
Of mag ik er toch vanuit gaan dat de banken indien nodig correcties uitkeren??

Als je ze het vuur aan schenen gelegd hebt uiteindelijk wel, toch? :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 6:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Kniertje schreef:
Na een week een reaktie op mijn mail gekregen over het tijdelijk niet opbouwen van rente begin vorige week;
"Door een technisch probleem was de opgebouwde rente niet aangepast. Inmiddels is het probleem opgelost."

Volgens mijn eigen berekening klopt het allemaal wel, ik heb gemerkt dat ik dagelijks op drie decimalen moet afronden om gelijk te lopen met AES :lol:

Blijkbaar moet iedereen wel individueel klagen. Bij mij nog niks aangepast. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 9:28 pm 

Geregistreerd: za 17 nov 2007 1:28 pm
Berichten: 48
Ook ik heb na een week een reactie gekregen. "Het rentepercentage staat goed. Om het opgebouwd renterecht te kunnen raadplegen dient u eerst op de juiste spaarpot te klikken."
Natuurlijk is dit niet de juiste verklaring, daarom heb ik maar screenshots teruggestuurd.

To be continued...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 8:15 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ook bij mij is een reactie binnengekomen:

Graag reageren wij op uw e-mail.

De extra rente van 0,25 voor saldotoename is in augustus toegekend. Wel is het zo dat de basisrente per 1 september 2009 is verlaagd naar 3,5 procent.

Heeft u nog vragen, mail ons gerust.


Omdat in mijn gegevens bij Renteoverzicht nog steeds de lage, onjuiste rente staat bij augustus, is dit bericht onjuist en heb ik maar weer gemaild.
De mededeling dat de rente per 1 september is verlaagd, is wel juist, maar slaat nergens op als je klaagt over een foutieve rentetoekenning in augustus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 1:33 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik kreeg als reactie dat door een fout de rentepercentages verkeerd weergegeven worden, maar de rentetoekenning wel klopt. Echter klopt die ook niet dus ook bij mij gaat er nog een mail de deur uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 10:36 pm 

Geregistreerd: za 17 nov 2007 1:28 pm
Berichten: 48
De 2e reactie van Aegon is bij mij precies hetzelfde. Dus ook maar excelsheet met berekeningen ingestuurd. Zou men bij Aegon eigenlijk wel serieus naar je vraag kijken? Komen de reacties voort uit onkunde en gebrek aan kennis of is dit een afpoeierstrategie voor klanten die (vervelende) vragen stellen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 8:24 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik heb zelf geen sheet gestuurd omdat ik ook niet precies weet hoe de rente berekend en weergegeven wordt. Zie mijn andere draadje over AES rente berekening.
Ik heb ze wel een mail terug gestuurd dat mi de weergegeven rente niet klopt en of ze dit na willen kijken en willen overleggen. Ben benieuwd naar de reactie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Wat een amateuristisch gerommel bij Aegon zeg.
Ik ben er niet rouwig om dat ik deze niet heb.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5891
Woonplaats: Obliville
Tsja aan de ene kant bedenken ze een systeem wat mensen aanmoedigt tot creatieve constructies
en aan de andere kant zijn ze niet in staat om dat op te vangen met hun systeem.

Geef mij maar deposito's; de rente klopt altijd en je houdt nog eens tijd over voor wat anders :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 8:40 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Mijn eerste ervaringen (1 maand) zijn best positief, alleen na de rente verlaging van 1 september liep de rente aanwas even een paar dagen achter en mijn mail daarover werd pas na een week beantwoord.

Als ik op dag één voor 10 uur van ABN een storting doe krijg ik in de middag al een mail van AES dat het ontvangen is, meteen in de juiste spaarpot (wat een woord :-) en over dag twee zie ik al de renteaanwas.

Tot nu toe klopt het allemaal wel, alleen verwarrend dat als je een minimum saldo opgeeft de nieuwe rente niet meteen maar pas de volgende dsg zichtbaar is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 7:50 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1453
Ik heb toch sterk de indruk dat een aantal van jullie iets meer geduld moet betrachten.
Het is echt niet zo dat bij AEGON elk uur de rente wordt berekend en aangepast in MijnAegon.
Normaliter waren dat batch-processen die maandelijks draaien. Meestal dan in het weekeinde en/of in de nacht.
Nu is dat ongetwijfeld aangepast voor Eigenstijl maar ik kan me zo maar voorstellen dat het nog steeds batches zijn die maar eens in de week of zo "draaien". Tussentijds zie je dan inderdaad niet de juiste rente-opbouw voor die dag.
Ik denk dat als je het wat meer tijd gunt het telkens in orde komt. :)
Wel zou ik dat dan ook van Aegon als antwoord verwachten :cry:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO