obligataire schreef:
Toch staat daar het woord 'eveneens' , wat mij doet vermoeden dat we een extraatje krijgen. Maar wellicht is dat een verschrijving van hun kant.
Het "eveneens" in dit antwoord is volgens mij gerelateerd aand het antwoord op de vraag ervoor:
Akbank schreef:
Ontvang ik het rentebedrag dat u mij eerder hebt bevestigd?
Indien uw spaardeposito voor 13 april 2012 afloopt ontvangt u het rentebedrag zoals u in de depositobevestiging is toegezegd. Wanneer de looptijd van uw deposito verloopt na 13 april 2012, ontvangt u de opgebouwde rente tot op dag van beëindiging.
Met "eveneens" wordt dus denk ik bedoeld dat je naast de opgebouwde rente tot op dag van beëindiging ook nog rente krijgt ter compensatie van het vroegtijdig afbreken van het deposito.
Harry schreef:
Het enigste voordeel voor de betreffende spaarder zoals ikzelf is de rente over het rente verschil voor de resterende termijn en dit is minimaal en zal misschien de gemiste rentedagen vergoeden die ontstaan tussen de diverse overboekingen. Dus ik zie dit echt niet als een voordeel en had liever einde deposito termijn afgewacht.
Correct me if I am wrong, maar volgens mij word je er niet slechter van . Stel dat je nog 2 jaar te gaan hebt tegen 5.5%. De top 5 van 2-jarige deposito's is gemiddeld 3.5% Dat betekent dat Akbank 2 jaar 2% compenseert en je vrij over je inleg kunt beschikken Als je je inleg direct weer vastzet in een 5-jarig deposito van 4.5% heb je als het ware de eerste 2 jaar van dat deposito een rente van 6.5%