Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 10:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 12:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Hier ook nog niets ontvangen, ook geen e-mail.

Update:
De brief alsnog ontvangen.


Laatst bijgewerkt door schuiver op wo 04 jan 2012 3:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 1:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
obligataire schreef:
Toch staat daar het woord 'eveneens' , wat mij doet vermoeden dat we een extraatje krijgen. Maar wellicht is dat een verschrijving van hun kant.

Het "eveneens" in dit antwoord is volgens mij gerelateerd aand het antwoord op de vraag ervoor:

Akbank schreef:
Ontvang ik het rentebedrag dat u mij eerder hebt bevestigd?

Indien uw spaardeposito voor 13 april 2012 afloopt ontvangt u het rentebedrag zoals u in de depositobevestiging is toegezegd. Wanneer de looptijd van uw deposito verloopt na 13 april 2012, ontvangt u de opgebouwde rente tot op dag van beëindiging.


Met "eveneens" wordt dus denk ik bedoeld dat je naast de opgebouwde rente tot op dag van beëindiging ook nog rente krijgt ter compensatie van het vroegtijdig afbreken van het deposito.

Harry schreef:
Het enigste voordeel voor de betreffende spaarder zoals ikzelf is de rente over het rente verschil voor de resterende termijn en dit is minimaal en zal misschien de gemiste rentedagen vergoeden die ontstaan tussen de diverse overboekingen. Dus ik zie dit echt niet als een voordeel en had liever einde deposito termijn afgewacht.

Correct me if I am wrong, maar volgens mij word je er niet slechter van . Stel dat je nog 2 jaar te gaan hebt tegen 5.5%. De top 5 van 2-jarige deposito's is gemiddeld 3.5% Dat betekent dat Akbank 2 jaar 2% compenseert en je vrij over je inleg kunt beschikken Als je je inleg direct weer vastzet in een 5-jarig deposito van 4.5% heb je als het ware de eerste 2 jaar van dat deposito een rente van 6.5%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 1:16 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 1:36 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Uden
Vandaag met de post een brief ontvangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 4:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
denk dat er voor mij niet veel compensatie komt, heb een deposito van 5 jaar voor 4%, In april loopt die deposito ong 1.5 jaar, als ik de 3 en 4 jarige deposito's bekijk scheelt dit maar een fractie van wat ik nu krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 5:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Vandaag keurige brief ontvangen van de AKbank.
Procedure is zoals hier op het forum beschreven, vergoeding van renteverschil met gemiddelde van de topvijf deposito's van andere banken.
Afwikkeling hier in april.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 5:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
@ reneva:

Helemaal met jouw analyse en rekenvoorbeeld eens. Dat zal bedoeld zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 6:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6728

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op di 03 jan 2012 10:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 7:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Naar mijn mening moet worden uitgegaan van de gemiddelde rente van termijndeposito's van de top 5 banken over de resterende looptijd. Van de depositohouder mag immers niet verwacht worden dat hij of zij het vervroegd vrijkomende spaargeld bij een andere bank vastzet met een latere einddatum dan de einddatum van zijn of haar oorspronkelijke Akbank spaardeposito.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 8:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
ErikVries schreef:
Van de depositohouder mag immers niet verwacht worden dat hij of zij het vervroegd vrijkomende spaargeld bij een andere bank vastzet met een latere einddatum dan de einddatum van zijn of haar oorspronkelijke Akbank spaardeposito.


In dat geval moet men de resterende looptijd in mijn optiek naar beneden afronden in hele jaren. Immers als de resterende looptijd 2.5 jaar of zelfs 2.99 jaar is, valt de einddatum van het oorspronkelijke Akbank spaardeposito alleen dan na de einddatum van het vervangende deposito.

In mijn situatie betekent dat bij de huidige percentages van de 5 hoogste op SI eenmalig 2.7 jaar x (4.00-3.46) = 1.45% extra rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 9:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Weet iemand hoe het zit met de jaarafschriften voor 2011? Wanneer zijn deze beschikbaar?

De akbank vermeld in haar brief het volgende:
U ontvangt een verklaring beeindiging rekening en uw jaarlijks overzicht in de maand mei 2012.

Ik neem aan dat ze bedoelen het jaarslijks overzicht voor 2012, want voor 2011 is het te laat i.v.m. de belastingaangifte.
Dit is tegenstrijdig met een andere gedeelte in de brief want volgens de Akbank krijgen internetspaarders geen afschrift

Gedeelte brief van AKbank:

Belangrijk: AKbank N.V. verschaft geen papieren bankafschriften voor internet spaarrekeningen. Houdt u er rekening mee dat de digitale internet banking dienst van Akbank N.V. per opheffingsdatum niet meer beschikbaar zal zijn (volgens de brief 13 april 2012).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 11:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Simplicity schreef:
Ook nog geen brief van Akbank ontvangen, maar als ze deze zoals ze schrijven pas op 30 december hebben verstuurd, zal deze nog wel onderweg zijn.



De brief kwam vandaag binnen.
Nu heb ik er toch niet meer zoveel opstaan, weggehaald toen hun rentes begonnen te dalen.

Toch vind ik het een vreemde gang van zaken.
Hoeveel spaargeld wat is weggezet bij AK, zal nu weer moeten worden teruggestort aan NL spaarders?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 12:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
UrbanSolitude schreef:
Hoeveel spaargeld wat is weggezet bij AK, zal nu weer moeten worden teruggestort aan NL spaarders?


Volgens jaarrekening 31-12-2010: 2,11 miljard euro. Méér zal het wel niet geworden zijn in 2011 met die rentes :lol:

Je ziet trouwens van 2009 naar 2010 ook al een afname van entrusted funds. Misschien was hun balanstotaal onvoldoende geworden voor een rendabele bedrijfsvoering. Of is het goedkoper om in Brussel geld te lenen dan om een duur leenkantoor in de lage landen in de lucht te houden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 10:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
ErikVries schreef:
Naar mijn mening moet worden uitgegaan van de gemiddelde rente van termijndeposito's van de top 5 banken over de resterende looptijd. Van de depositohouder mag immers niet verwacht worden dat hij of zij het vervroegd vrijkomende spaargeld bij een andere bank vastzet met een latere einddatum dan de einddatum van zijn of haar oorspronkelijke Akbank spaardeposito.

Dat klopt, en daarom ben ik in mijn rekenvoorbeeld (waarin het AK bank deposito nog 2 jaar liep) voor de compensatie ook uitgegaan van het verschil met de rente van 2-jarige deposito´s. Het is echter niet verboden om daarvan af te wijken en het toch langer vast te zetten. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 3:05 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ooit, jaren geleden, was AK de eerste "exotische" bank waar ik een spaarrekening opende. Heb er de eerste jaren naar tevredenheid gebankierd, maar het saldo is inmiddels ook al een paar jaar nul, na afloop van laatste deposito alles weggeboekt.

Ik had dus niets meer bij ze te zoeken maar toch, een soort jeugdsentiment gevoel heb ik nu wel :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 5:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Contactgegevens van AKbank N.V. na fusie:

Vanaf 31 mei t/m 31 december 2012.
AKbank N.V.
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Tel. 088 00 63 900
Fax 088 00 63 902
Email info@akbank.nl
Website http://www.akbank.nl
Kantoortijden 9:00 - 17:00

Vanaf 1 januari 2013.
AKbank AG
Taunustor 2
60311 Frankfurt Am Mein
Germany
Tel. +49 69 29 717 220
Fax +49 69 29 717 229
Email akbanknv@akbank.de
Website http://www.akbank.de
Kantoortijden 9:00 - 17:00

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO