Hieronder de beloofde quote uit de reactie van DNB op mijn mail. Ik vroeg waarom ik op de site van DNB niet terug kan zien dat het Europees Parlement nieuwe regels heeft aangenomen omtrent het Deposito Garantie stelsel (te weten: iedereen garandeert minimaal 50.000 euro, dus ook na oktober 2008, en we gaan eind 2010 naar 100.000).
Citaat:
In antwoord op uw vraag d.d. 3 januari jl. kunnen wij u meedelen dat op 7 oktober 2008 door de Minister van Financiën besloten is de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot EUR 100.000,-. Over de hoogte van het garantiebedrag ná 6 oktober 2009 is op dit moment niets definitiefs bekend.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Nou, dat viel me dus best wel tegen, dit is de standaard reactie die ze al een paar maanden lang geven. Dus meteen ook maar even gebeld, en nogmaals gevraagd waarom de beslissing van het EP nergens is terug te vinden. Ook nu weer hetzelfde antwoord: "We weten niks, als de Nederlandse politiek iets beslist horen wij het pas".
Daar moeten we het dus mee doen. Misschien moest ik maar 's contact zoeken met het ministerie van financiën?