Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 6:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 1:46 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
De Euro staat er slecht voor. Er zijn al lang plannen om de PIGS (EU term voor Portugal, Italië, Griekenland, Spanje) uit de euro te zetten en alleen met de rest door te gaan.
Sinds die tijd wordt het ene na het andere doom scenario werkelijkheid. Griekenland is failliet, krijgt financiële hulp en vervolgens wordt het voor hen al erg lage rentepercentage nog verder verlaagd en wordt hen een deel van hun schuld kwijtgescholden. Portugal is ook failliet en krijgt miljarden noodhulp. Ierland heeft noodhulp en was anders failliet. Omdat Portugal zijn begroting niet op orde heeft is sprake van een bodemloze put en zal dat het land alleen maar verder achteruit gaan. Spanje staat er heel slecht voor. Italië gaat ook niet goed.
Als Duitsland uitstapt dan is de Euro in één keer einde oefening.

Die landen vormen een bodemloze put. De euro zal het niet redden tenzij de Noord-Europese landen tot in einde van dagen gaan betalen om de Zuid-Europese landen in dezelfde munt te houden. En dat willen we denk ik niet omdat dat ons bakken met geld gaat kosten tot de euro net zoveel waard is als vroeger de Lire.

De vraag is dan wat den ken jullie dat er gebeurt als de Euro ineenstort?
Na de oorlog kreeg was in Duitsland de Reichsmark in één keer niets meer waard en kreeg iedere Duitser 100 Deutschmark. Elders is zoiets ook al gebeurd. Dan is dus al je spaargeld in één keer weg.

Hoe stellen we ons spaargeld veilig?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 2:47 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
De USA heeft ook diepe schulden. Sterker nog ze hebben geld tot 8 juli naar het schijnt, daarna zijn ze zo goed als falliet TENZIJ de Regering zichzelf toestaat om nog meer te kunnen lenen (en dus de Schuld nog groter te maken)
Zo staat de USA ervoor.

Nederland heeft per levende inwoner (dus van direct na je geboorte tot aan de alleroudste inwoner) een schuld van maar liefst € 27.700 per ingezetene!
Bron http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Alle landen hebben schuld bij de 'wereldbanken' en bij de meeste landen wordt die schuld alleen maar groter.

Het zal dus geen Europees probleem zijn dat het geld 'opeens' niets meer waard zou zijn.
Daar ontkom je dus niet aan!

Natuurlijk kun je nu goud en/of andere edelmetalen kopen, maar die zijn ook slechts waard wat de gek ervoor wil geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 3:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Citaat:
Hoe stellen we ons spaargeld veilig?


Inburgeren in China, Indonesie of India?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 3:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Ik denk dat een aantal zaken over het hoofd gezien worden.

Andere landen hun munten devalueren en revalueren doordat de wisselkoers verandert. De Griekse euro en de Portugese euro zijn echter net zo veel waard als de Nederlandse euro. De onderlinge wisselkoers verandert niet terwijl dat wel hard nodig is.

De USA is voorlopig nog lang niet failliet. In Europa zijn heel concreet Ierland, Griekenland en Portugal al failliet en Spanje staat op het randje.

USA en andere landen hebben een valuta en die valuta zal blijven. Wij hebben de euro als valuta die alleen stand houdt als de ene helft van de euro landen de andere helft permanent veel geld blijft toestoppen. En dat wordt vreselijk duur voor ons Nederlanders en op een gegeven moment gewoon onhoudbaar.

UrbanSolitude, het is dus een echt Europees probleem. En stuiver, iedere spaarder laten emigreren is niet zo handig.


Dit is een serieus probleem.

EDIT aanvulling:
De Euro is een europees probleem maar het Fiat geld systeen is inderdaad een groter probleem. Japan en de USA staan er op dat vlak slechter voor dan gemiddeld de EU landen er voor staan. De USA proberen voorlopig de aandacht op europa te richten om af te leiden van hun eigen problemen. Ze maken er een soort valuta oorlog van: welke valuta zal het eerste vallen en ze doen er alles aan dat de euro valt en de dollar pas daarna.


Laatst bijgewerkt door DagobertDuck op ma 12 dec 2011 8:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 4:16 pm 

Geregistreerd: do 07 apr 2011 12:03 pm
Berichten: 9
Ik heb niet veel verstand van economie of zoiets, maar ik denk dat het NL meer gaat kosten om uit de Euro te gaan dan door te gaan met het redden van die probleem landen.

Maar dat is alleen maar my 2 cents worth.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 5:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Nu Griekenland de leningen niet kan terugbetalen en Portugal ook failliet is lopen de reddingskosten hoog op. Ga uit van 10.000 euro per Nederlander (baby t/m demente bejaarde). Volgens de berekeningen zal als Spanje ook hulp nodig heeft gerekend moeten worden met een faillissement van de eurolanden omdat een reddingsplan dan niet meer betaalbaar zal zijn.

Voor zulke bedragen kan je heel wat bankbiljetten en munten maken. Het schijnt dat Duitsland al proefdrukken heeft laten maken voor een eigen valuta om klaar te zijn als men uit de euro wil stappen.

Een beetje googelen levert veel info op.
http://www.pitbulleconomics.com/euro_crash.htm
http://www.thefirstpost.co.uk/71920,new ... eutschmark
http://www.thecuttingedgenews.com/index ... &pagename=
http://www.watvindtnederlandervan.nl/in ... =Nederland
http://forum.fok.nl/topic/1454362
http://www.eurobench.com/forum/onderwer ... 247579&p=1
http://www.presseurop.eu/nl/content/art ... et-om-zeep
http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic ... C_ID=68855

Maar de mogelijke gevolgen voor de particuliere spaarder en wat die kan doen worden nergens helder uiteengezet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 7:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
De suggestie van Stuiver is natuurlijk best een overweging waard als je het werkelijk niet vertrouwt je spaargeld in euro's aan te houden. Al moet je dat 'inburgeren' dan een tikkie minder letterlijk nemen. Je kunt wellicht een rekening in chinese valuta nemen. Of gewoon in zwitserse franken als je wat dichterbij huis wilt blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 7:17 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Allereerst vind ik dat er veel te paniekerig wordt gedaan over de "instorting" van de Euro.

Natuurlijk, de situatie van de PIIGS-landen is zorgelijk, maar niet direct het einde van de euro.
De maatregelen die reeds genomen zijn en worden genomen geven niet direct rust, oplossing van de problemen of einde probleem, echter op langere termijn zal de Euro als munt absoluut overleven.

De huidige EURO koers t.o.v. de USD en wellicht belangrijker nog (kom ik verder in dit stukje nog op terug) de CHF, is gewoon goed te noemen.

Per 11-04-2011 noteren deze als volgt:
EUR/USD 1,45 (miniem afgerond)
EUR/CHF 1,31 (miniem afgerond)

Niet alleen Europa heeft te maken met valuta-crises, de situatie in de USA is vele malen schrikbarender en wat te denken van de veel te hard groeiende economie in Azië.

Mocht iemand een vlucht overwegen UIT de Euro naar een andere valuta zijn er 2 opties:

-Edelmetalen, goud en/of zilver (al is daar i.m.o. al een bubble gaande en had je eerder moeten instappen)
-de Zwitserse Frank, oftewel CHF. De meest veilige en neutrale valuta die je op dit moment vinden kunt.


Je kunt jezelf natuurlijk ook helemaal gek laten maken door al die paniekberichten, ik lees ze, filter de crap van de reële berichtgeving en trek daar mijn eigen conclusies uit.
Er zijn forse kapitaaleis-maatregelen genomen, er worden potten met enorme reserves gecreërd, Basel 3 wordt ingevoerd, stress-testen worden intensiever, etc.etc.

En wellicht -een wellicht goede optie- krijg je in de toekomst toch een schifting, d.w.z. dat er landen uit de Euro worden gemieterd.

En voor de doemdenkers, ALS er überhaupt een einde komt aan de Euro en de gulden en de Duitse mark komen weer terug, is er dan reden om bang te zijn? Lijkt me niet, zowel Nederland als Duitsland zijn sterke economieën die hun huishoudboekje redelijk op orde hebben.

Spreiding van je kapitaal is wellicht nog de beste optie.
* Vastgoed
(in of buiten Nederland).....als alles naar de klote gaat, zorg dat je een hypotheekvrije woning hebt!
* Staatsobligaties
(mits die rente nu met de rentevergoedingsmarkt omhoog gaat)
* Edelmetalen
(Goud is al overpriced, zilver is wellicht nog te overwegen)
* Buitenlandse veilige valuta
(Zoals reeds eerder genoemd, de Zwitserse Frank -CHF-)
* Dividend-Aandelen
(Minder veilig, maar niet geheel uit te sluiten)


Ik ben geen financieel expert en zal best wat opties over het hoofd hebben gezien OF mijzelf daar nog niet in hebben verdiept.

Ok, we hebben het doemscenario, de hele #&$$%-zooi dondert in elkaar....

Ik zou me veilig voelen als ik in elk geval een woning heb met een stukje grond erbij, zonder schuldenlast!
Wat er dan verder ook gebeurt, je hebt in elk geval een dak boven je hoofd. Stoken kun je al voor een paar tientjes per maand, d.m.v. één of meerdere houtkachels (er zijn er zelfs die als CV kunnen functioneren) en als je er zelf wat moeite voor doet, kun je gratis hout vinden, in Duitsland koop je kuubsladingen bij boeren voor een schijntje. Het enige dat je moet doen is zelf handzaam verkleinen, kloven en opslaan om te laten drogen. Hier in Nederland is stoken op gas momenteel ongelovelijk bizar duur en het wordt alleen maar duurder! Een gemiddeld gezin is momenteel alleen al aan gas zo'n 125-175 euro per maand kwijt! (afhankelijk van gezins-samenstelling, isolatie en grootte van woning en andere factoren....maar bedoeld als indicatie!)
Besparing door op hout te stoken kan dus 100 euro of meer per maand schelen!

(Ik weet dit doordat ik op loopafstand van Duitsland woon en dus weet waar ik over praat....laat staan als je dieper Duitsland ingaat, Bundesland Thüringen o.i.d., daar is deze manier van verwarming heel gebruikelijk.
Bovendien heb ik zelf een jaar op hout gestookt, ik verstookte aan gas 1000 m3 MINDER in dat jaar! Ik had dan wel een kleine woning en ben vrijgezellig, maar het geeft wel aan wat je kunt bereiken door ZELF maatregelen te nemen)


Allemaal een prettige avond en groeten van de Moneymaker! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 7:37 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Hoeveel schuld heeft Spanje, Griekenland, Italië per hoofd van de bevolking (= makkelijker vergelijk)
Nederland heeft een schuld van dik € 27.000 per levende inwoner.

## aangepast bericht ##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 9:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@ Moneymarket
Iemand uit de euro knikkeren is waarschijnlijk onmogelijk. Zelf eruit stappen kan wel.

Ik acht de ineenstorting van de euro zeer goed mogelijk. Als onze regering slim is dan doet ze dat nu al.

Ik zou niet bij een Nederlandse bank in CHF willen beleggen want veel Nederlandse banken zullen er niet goed voor staan als de euro uiteenklapt. Kan je vanuit Nederland bij een Zwitserse bank aan een Zwitserse franken spaarrekening komen met een redelijk rente %?


@UrbanSolitude
Het redden van Portugal gaat volgens de tweede kamer de Nederlander minimaal 7.500,-- euro per gezin kosten. Dat zijn een heel aantal kosten echter nog niet bij meegenomen. Als Spanje gaat dan zou dat minimaal 6.000,-- euro per levende Nederlander gaan kosten. De nasleep kosten zitten daar nog niet in dus we kijken dan op termijn aan tegen zeker een verdubbeling van de staatsschuld per Nederlander.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 1:00 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
DagobertDuck schreef:
@ Moneymaker
Iemand uit de euro knikkeren is waarschijnlijk onmogelijk. Zelf eruit stappen kan wel.

Ik acht de ineenstorting van de euro zeer goed mogelijk. Als onze regering slim is dan doet ze dat nu al.

Ik zou niet bij een Nederlandse bank in CHF willen beleggen want veel Nederlandse banken zullen er niet goed voor staan als de euro uiteenklapt. Kan je vanuit Nederland bij een Zwitserse bank aan een Zwitserse franken spaarrekening komen met een redelijk rente %?


Beste Heer Dagobert Duck,

Wat betreft het wisselen van EUR naar CHF noem ik niet beleggen, het is simpelweg de valuta EUR die je bezit, omwisselen in CHF.
De manier om dit te doen is persoonlijk naar Zürich, Geneve, Bazel of Lugano (allen grote steden) rijden/treinen of vliegen en naar de bank naar keuze -je doet uiteraard je huiswerk en legt contact voordat je de überhaupt de fysieke reis maakt- en daar persoonlijk, met vanzelfsprekend je paspoort als identificatiemiddel, een rekening naar keuze openen.

De grootste banken zijn UBS AG en Credit Suisse. UBS AG is de grootste vermogensbeheerder ter wereld en is een beursgenoteerd bedrijf. Veilig? Jawel.
Maar niet de enige optie, dit zou ik verder zelf maar uitpluizen via internet.
Rentevergoedingen over spaargeld zijn niet om over naar huis te schrijven, maar daar kan ik naast zitten, wellicht zijn er kleinere banken die wél een fatsoenlijke rentevergoeding geven over je spaartegoed, of dat nu een spaar- cq betaalrekening is zonder voorwaarden of een één- of meerderjarig deposito.

Ik denk echter dat je daar op dit moment helemaal niet aan moet denken, het is misschien leuk/leerzaam om eens een avondje via internet uit te pluizen wat de mogelijkheden zijn om je vermogen van EUR naar CHF om te zetten, maar in de huidige situatie is de Euro naar mijn mening niet in dusdanig gevaar dat je in paniek moet raken. Bovendien gaat de wisseling van valuta je geld kosten, denk aan de fysieke reiskosten, de exchange-rate en overige kosten waar ik zo snel even geen exacte kennis van heb.

Je zegt verder dat Nederlandse banken er niet goed voor staan als de euro klapt.
Deze uitspraak verbaast me, want wanneer verwacht je dan dat de euro klapt?
Omdat er nu een crisis is in bepaalde EU-landen betekent dat niet persé het einde van de euro, ondanks het doemdenken van sommigen forumleden en andere boeroepers op internet.

Ik zou me pas zorgen maken als ik een Amerikaan was.....de devaluering van de dollar is enorm geweest de afgelopen jaren, daarnaast persen ze elke dag miljoenen verse dollarbiljetten waardoor de inflatie elke dag stijgt, de schuldenlast is never nooit meer in te lossen, alleen de rente over die last is al onbetaalbaar.
Ik ontken niet dat wij Europeanen wel degelijk een crisis doormaken, maar zet de Euro crisis nu eens af tegen bijvoorbeeld het mega-probleem van de USA. Dan moet je hart rustiger gaan kloppen, toch?

Verder over je twijfels over de Nederlandse banken;
De Rabobank bijvoorbeeld is de meest veilige bank van Nederland, heeft een AAA-rating en staat in de top-10 van de meest veilige banken ter wereld.
Desondanks heb ik het gros van mijn bescheiden vermogen daar NIET geparkeerd en dat komt omdat ik simpelweg gewoon niet tevreden ben over de rentevergoeding die de Rabobank geeft over spaartegoeden. Wél heb ik er een aantal andere zaken lopen en niet via internet afgesloten, gewoon ouderwets, face to face contacten gelegd met het dichtsbijzijnde filiaal. Geloof me, dit werkt absoluut in je voordeel, in mijn situatie bijvoorbeeld heb ik al een hint gegeven aan de filiaalmanager, sommige lokale banken binnen Rabobank Nederland mogen/kunnen hun eigen rente-vergoeding bepalen, dit betreft alleen spaardeposito's overigens.

Echter, momenteel kan deze lokale bank -nog- niet tippen aan het rentepercentage over de vrij-opneembare spaarrekening van de LeasePlanBank, 2011 is voor mij een overgangsjaar en ik heb derhalve de vrijheid nodig om gedurende dit jaar zonder voorwaarden mijn geld beschikbaar te hebben, op elk moment waarop ik dat wens. Normaliter had ik de afgelopen 10 jaar zo'n beetje 75% van mijn bescheiden kapitaaltje ondergebracht in deposito's. Maar niet in 2010 en ook niet in 2011.
Ik broed namelijk op wat plannen en wacht op een bepaalde kans, je begrijpt dat ik daarom niet voor vastzetten kies, bovendien is de depositomarkt momenteel zwaar waardeloos. 4,10% voor een 5-jarig deposito is momenteel het hoogst geboden percentage, veel te laag voor zo'n lange periode.
Maar......2011 staat in mijn boekje synoniem aan herstel op de spaarrentemarkt, dat zie je nu al.
In het begin van Q4 (Oktober dus) verwacht ik dat de rentevergoeding op de gemiddelde vrij-opneembare spaarrekening zo'n 3,00 tot 3,20% zal zijn en de deposito's zullen tegen die tijd toch minstens 3,50% voor een 1-jarig deposito, tot 5,00% voor een 5-jarig deposito zijn.

Het dal ligt achter ons en we klimmen er langzaam uit, Q1 heeft dat bewezen.

En in mijn vorige bijdrage zie je wat ik persoonlijk zou doen als de euro daadwerkelijk instort.
Dat gaat uiteraard niet ineens, dus je kunt je daarop voorbereiden.

Ik duik het bed in, groeten van de Moneymaker en tot spreeks!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 1:58 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Moneymakert schreef:
Verder over je twijfels over de Nederlandse banken;
De Rabobank bijvoorbeeld is de meest veilige bank van Nederland, heeft een AAA-rating en staat in de top-10 van de meest veilige banken ter wereld.

De RABO is er vanwege haar gesloten structuur meester in haar verdriet goed te verbergen, zal je bedoelen.
Met de van oudsher trouwe veelal agrarische aanhangers van de voormalige BoerenleenBank gaat het heus niet zo florissant.
De één na de ander hangt zichzelf op, dat is wat ik er niet zolang geleden over gehoord heb.
Niet uit weelde, dus daar zitten ook heel wat stroppen (letterlijk en figuurlijk) voor de RABO.
Omdat die stroppen niet keihard doorklinken in de resultaten, mag je ze best een stel tovenaars noemen.
Of ben je van mening dat het beleid van de RABO op een dusdanig hoog niveau is geweest, dat als meer dan helft van bank- en verzekeringswezen wereldwijd aan de zuurstof ligt, het de RABO op geen enkele manier gedeerd heeft?
Als dat eventueel je mening is, is de Efteling ook wel wat voor je.
Bovendien, we weten inmiddels allemaal dat ratings en ook topposities a.h.w. gewoon te koop zijn.
Het achterste van je tong niet laten zien (gesloten structuur), valt daar ook onder.
Wel eens van boerenbedrog gehoord?
Die geest waart daar na al die jaren nog steeds rond.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 1:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
1500 schreef:
Als dat eventueel je mening is, is de Efteling ook wel wat voor je.


Wel, dit is nou een typisch voorbeeld van én compleet off-topic reageren, neerbuigend en respectloos iemands topic-bijdrage afz**ken, kortom een zeer nutteloze, er niet toe doende en onfatsoenlijke bijdrage aan dit forum.
Het spijt me dan ook (of eigenlijk in feite helemaal niet), ik ga geen verdere discussie aan, want daartoe nodig je me ten eerste niet uit en de tweede lijk je me dan ook niet iemand die weet wat fatsoenlijk reageren is, laat staan dat je enige kennis van zaken hebt.
Want, wat wat het onderwerp ook weer???? Banken afkraken en forumleden beledigen? NEEN.
LEZEN voordat je iets sarcastisch en totaal niet to the point op het forum kwakt.

Prettige dag nog hoor, "mijnheer" 1500 !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 1:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Moneymakert schreef:
Wel, dit is nou een typisch voorbeeld van én compleet off-topic reageren, neerbuigend en respectloos iemands topic-bijdrage afz**ken, kortom een zeer nutteloze, er niet toe doende en onfatsoenlijke bijdrage aan dit forum.

Er is een verschil tussen afz**ken en enige nuance aanbrengen in een halleluja.
Dat jij dat anders wil opvatten betreur ik.

Moneymakert schreef:
Het spijt me dan ook (of eigenlijk in feite helemaal niet), ik ga geen verdere discussie aan, want daartoe nodig je me ten eerste niet uit en de tweede lijk je me dan ook niet iemand die weet wat fatsoenlijk reageren is, laat staan dat je enige kennis van zaken hebt.

Dat is dan ook weer jammer.
Het spijt me dat het je zo opgewonden heeft, maar ik neem er geen woord van terug.

Moneymakert schreef:
Want, wat wat het onderwerp ook weer???? Banken afkraken en forumleden beledigen? NEEN.

"Wat doe je als de Euro instort"
Als oplossing daarvan zie ik niet in dat naar de zo geprezen RABO te rennen daar een goed antwoord op is.

Moneymakert schreef:
LEZEN voordat je iets sarcastisch en totaal niet to the point op het forum kwakt.
Prettige dag nog hoor, "mijnheer" 1500 !!

Nogmaals, ik betreur het dat je het zo persoonlijk opvatte.
Van hetzelfde.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 1:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Moneymakert schreef:
Ik zou me pas zorgen maken als ik een Amerikaan was.....de devaluering van de dollar is enorm geweest de afgelopen jaren, daarnaast persen ze elke dag miljoenen verse dollarbiljetten waardoor de inflatie elke dag stijgt, de schuldenlast is never nooit meer in te lossen, alleen de rente over die last is al onbetaalbaar.
Ik ontken niet dat wij Europeanen wel degelijk een crisis doormaken, maar zet de Euro crisis nu eens af tegen bijvoorbeeld het mega-probleem van de USA. Dan moet je hart rustiger gaan kloppen, toch?


De staatschuld per hoofd van de bevolking is in NL groter dan in de US :wink:
Succes met je hart

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO