Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 12:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Inloggen plots veranderd
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2023 8:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Per vandaag 14 juni is de Anadolu website gewijzigd en is de inlogmethode veranderd.
Degenen die de laatste week inlogden op de oude site met de oude methode werden hiervoor gewaarschuwd.
Als je dus niet recent hebt ingelogd sta je voor een fait accompli. Huh, wat nou weer.....
Geen mail hierover gezien, of moet alsnog komen als mosterd na de maaltijd.
Vorige week werd men bij het inloggen nog gewaarschuwd te controleren of het mobiele nummer wel bij hun bekend is en zo nee,
dat schriftelijk aan de bank mee te delen.
Je moet nu inloggen met het eerste en derde gegeven van waar vroeger mee werd ingelogd. Gebruikersnaam en wachtwoord.
Het tweede gegeven, de Pincode is vervallen en vervangen door een SMS code/ controle.
Houd hiermee rekening als u gebruik maakt van een wachtwoord-manager.
Na enkele mislukte pogingen wordt de inlog geblokkeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2023 11:14 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Ik loop er net tegenaan. Aanloggen lukt niet (3 pogingen gedaan). (3de was met capthca)
Citaat:
Het maximale invoering van wachtwoord is bereikt. De wachtwoord is geblokkeerd graag contact opnemen met het callcenter.
Bij klikken op "Inloggegevens kwijt?" krijg ik een scherm "Wachtwoord / Gebruikersnaam Aanvragen"
en dan kan ik bij "applicatietype" kiezen tussen "wachtwoord" & "gebruikersnaam"
bij beide keuzes moet ik de laatste 4 cijfers invullen van mijn mobiele nummer (dat ik volgens mij niet heb doorgegeven)
bij applicatietype wachtwoord moet ik dan mijn gebruikersnaam invullen
bij applicatietype gebruikersnaam moet ik dan mijn iban nummer invullen
en vervolgens bij beide keuzes mijn geboortedatum kiezen.

omdat ze mijn mobile nummer niet hebben, kom ik niet verder (wel even geprobeerd)
benieuwd hoe ik nu alsnog een mobiel nummer kan doorgeven waarvan zij kunnen controleren dat het bij mij hoort. (kleine overschrijving met info in de toelichting ?)
Morgen maar eens bellen: 0900 517 1900
zal vast goed komen maar nu even niet blij.
waarschijnlijk houd ik jullie op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:06 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Precies, voor je in de gaten hebt wat er aan de hand is, is de inlog al geblokkeerd.
Gebruikers die vorige week inlogden kregen de mededeling te controleren of het mobiele nummer bij Anadolu bekend was want vanaf 14 juni zou dat nodig zijn. Mensen die niet recent inlogden kunnen dat niet meer controleren en moeten evt. dat alsnog schriftelijk opgeven via Antwoordnummer 47234, 1070 VC Amsterdam.
Toevallig heb ik een opname van het inloggen vorige week van iemand anders.

Mijn tel.nr was gisteren wel bekend, en ik kreeg dus een SMS-je.
Mijn wachtwoordmanager anders ingesteld en het werkte weer.
Om de een of andere reden (weer een type beveiliging?) werkte het geautomatiseerd plakken van het wachtwoord niet echt. Het leek te werken, maar werd toch niet herkend door de site. Vervolgens plakken vervangen door gesimuleerd typen, letter voor letter, en dat werkte wel....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 10:06 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Net gebeld, moet inderdaad een brief sturen naar
Anadolubank Nederland N.V.
Afdeling Retail Banking
Antwoordnummer 47234
1070 VC Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 8:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Yep, hier ook geblokkeerd. Zo, wat slecht zeg, nog nooit zo zout gegeten.
Appeltje, moet je altijd eerst bellen (heb ik eigenlijk geen tijd voor), of kan ik ook meteen naar dat antwoordnummer sturen? Zo ja, wat moet ik dan opsturen? Alvast bedankt voor je antwoord.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Je kan ook het wijzigingsformulier opsturen: https://www.anadolubank.nl/pdf/Anadolub ... gsform.pdf

En je wachtwoord moet minstens bestaan uit een hoofdletter, kleine letters en 2 cijfers. Anders gaat het alsnog mis.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:26 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dank, maar wat zou ik dan moeten invullen?
Ik gebruik trouwens thuis al tijden geen printer meer, misschien stuur ik wel een handgeschreven briefje naar dat antwoordnummer, kan ik meteen mijn klacht omschrijven. Kijken wat ze doen...
Ik snap ook niet waarom mijn inlog niet lukte, de eerste keer gebruikte ik een automatische inlog (via Autohotkey, nog nooit een probleem geweest bij tig banken), tweede keer gewoon zelf getypt, nog niet goed.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 463
ik ben ook geblokkeerd ondanks ik zorgvuldig de oude 1e en 3e gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld. Herstel werkt ook niet..... zal wel even een briefje schrijven om nieuwe inloggegevens te verkrijgen..
best wel bizar slecht
update
Toch gelukt. Mijn wachtwoord deed het niet meer, vreemd genoeg.
Via gebruikersnaam een nieuw wachtwoord opgevraagd (kan blijkbaar ook als het geblokkeerd is) dan krijg je een SMS verificatiecode op je telefoon. Dan moet je een nieuw wachtwoord verzinnen en kan je erin.


Laatst bijgewerkt door frekie op do 15 jun 2023 9:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Als je mobiele nummer bekend is resetten ze je gebruikersnaam naar je 10-cijferige spaarrekeningnummer en kan je zelf een nieuw wachtwoord aanmaken.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:35 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
SpaarXL schreef:
Yep, hier ook geblokkeerd. Zo, wat slecht zeg, nog nooit zo zout gegeten.

Appeltje, moet je altijd eerst bellen (heb ik eigenlijk geen tijd voor), of kan ik ook meteen naar dat antwoordnummer sturen? Zo ja, wat moet ik dan opsturen? Alvast bedankt voor je antwoord.
Ik heb het volgende verstuurd:
Citaat:
Geachte,

naar aanleiding van het niet meer kunnen aanloggen op mijn rekening:

mijn naam:
geboortedatum:
bsn nummer:
rekening nummer:
tegenrekening #:
id kaart nummer:

telefoon nummer om de sms'jes op te kunnen ontvangen: 06 12345678

handtekening


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 9:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Jammer Frekie, maar goed om te zien dat ik niet de enige ben, snapte al niet wat ik verkeerd deed.
Inderdaad een heel vreemde gang van zaken, meneer of mevrouw Anadolu (of misschien zelfs beide medewerkers) zullen nu vast dit topic lezen, ik stel voor om de klagers met terugwerkende kracht vanaf 1 juni 2,5% rente te geven.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2023 11:53 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Rare website. Als die je wachtwoord niet herkent moet je een beveiligingscode invoeren...? :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2023 12:54 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan 2023 9:56 pm
Berichten: 150
Bij mij ook, rekening geblokkeerd (ben gaan proberen omdat ik hier berichten las), maar omdat ik al een mobiel nummer had doorgegeven kon ik zelf weer resetten.
Slecht dat ze niet even een brief of email gestuurd hebben dat je hier tijdig op kon anticiperen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2023 1:04 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Ik weet niet eens of ze mijn email adres hebben. Mijn (brieven post) adres hebben ze zeker wel. In ieder geval is het een leermoment voor hen en doen ze het hopelijk volgende keer beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2023 1:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Tja, omdat de medewerkers van Anadolu dagelijks inloggen op hun website denken ze blijkbaar dat iedereen dagelijks naar zijn deposito's gaat kijken en dat iedereen het bericht over de wijzigingen per 14 juni dus gelezen heeft...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO