Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 7:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:48 am 
Vijfje

Misschien zit het vandaag bij de post?

Gisteren had ik een afschrift met de kwartaalrente en een separate envelop met het internetbankierenverhaal.
Uiteindelijk zijn ze hun belofte toch nagekomen. Niet snel maar het is een kleine organisatie met klein budget voor automatisering lijkt me.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 11:53 am 
Gulden

Vermiljoen schreef:
naar mijn euro kijken

Als aanvulling op mijn vorige bericht: Kijk even hier:
http://www.anadolubank.nl/retail_bankin ... =downloads

Lees het eerste document:
"Voorwaarden van de Anadolubank Spaarproducten",
punt 5: "Voor de ANADOLUBANK Spaarrekening is de minimum inleg gesteld op EUR 100,- (etc.)"

En misschien ook interessant: (quote van het laatste afschrift):
"Om als bank een bijdrage te leveren aan een groene omgeving en een beter milieu, sturen wij u voortaan één rekeningafschrift per maand, indien er een mutatie op uw rekening heeft plaatsgevonden. U kunt altijd bellen met ons call center 0900-5171900 tegen lokaal tarief voor de bevestiging van een transactie of storting".

Dus nogmaals mijn advies: even bellen, en evt. nog even 100 euro storten. Van je eerste storting krijg je dan sowieso een afschrift, daarna eens per maand (als er een mutatie is geweest).

Zullen we dit alles nu eindelijk eens in een FAQ lijst gieten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:06 pm 

Ja, maar zelfs als ik vandaag of volgende week e.e.a. ontvang is het nog altijd niet waar dat ze een volwaardige internetrekening hebben. En in dat gesprek dat ik had werd daar niets over gezegd.
En ze horen zelf te weten wat ze kunnen beloven en wat niet, ze hadden ook kunnen zeggen dat ik op zijn vroegst donderdag en op zijn laatst een andere dag die gegevens zou ontvangen. Niet duidelijk donderdag beloven en niet donderdag doen.
Die andere banken waar ik mee bezig ben, blijven vaag in hun beloftes, raden me aan nog eens te bellen als het er dan en dan nog niet is, beroepen zich op grote plotselinge drukte, ook niet fijn, maar minder kwalijk dan de Analodubank vind ik toch.

SpaarXl, ik weet even niet hoe ik eraan kom, maar ik weet het vrij zeker, zal het eens nakijken: de rente wordt met ieder kwartaal hoger en begint zo ongeveer met 4%.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:10 pm 

Het laatste bericht van SpaarXl kruiste het mijne.
Ze spannen zich dus geweldig in voor het milieu en willen zomaar 100 euro van me hebben. En wat laatste betreft, dan stonden ze foutief in de Spaarwinstcalculator als spaarrekening zonder voorwaarden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:21 pm 
Vijfje

Vermiljoen schreef:
Ze spannen zich dus geweldig in voor het milieu en willen zomaar 100 euro van me hebben. En wat laatste betreft, dan stonden ze foutief in de Spaarwinstcalculator als spaarrekening zonder voorwaarden.

Het leven van een spaarder gaat niet over rozen

:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:21 pm 

De envelop van de Analodubank komt net binnen, het afschrift zit erbij en verder hetzelfde als jullie hebben ontvangen en geen woord over de ontbrekende 99 euro.

SpaarXl , ik las je reactie onder een andere vraag van mij, maar voorlopig lijken bestaande internetrekeningen me in elk geval toch handiger; ik kan natuurlijk nog dubben tot 17 Oktober, ik laat wat er staat gewoon staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:25 pm 

En vergeet al die telefoontje tegen lokaal tarief niet, obligataire. Dan gáát je rente richting KPN.

Het leven van een spaarder is een hel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:48 pm 
Vijfje

Ach weet je de meeste bankrekeningen hebben wel wat opstartprobleempjes.
Je moet je daar niet al te druk over maken vind ik. Er zijn ergere dingen in het leven.
Als het eenmaal loopt dan loopt het.

Internetbankieren is vooral belangrijk bij een actief beheer van een rekening.
Als je weinig of niet muteert mis je het internetbankieren ook niet zo.
Ik heb er een best bedrag staan en van de rente van afgelopen kwartaal ben ik goed te spreken :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 1:02 pm 
Kwartje

Vermiljoen schreef:
Het laatste bericht van SpaarXl kruiste het mijne.

Vermiljoen, volgens mij klopt dit niet, hoor. Je moet op www.spaarinformatie.nl kijken. Spaarwinstcalculator is een hele andere site. Op "onze" site staan de voorwaarden juist beschreven. Verder wil ik ook wel even kwijt, dat ik goede ervaringen met deze bank en ook ik heb er best een groot bedrag opstaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 1:16 pm 
Dubbeltje

Vandaag hier ook de brief in de bus.

Vermiljoen schreef:
De envelop van de Analodubank komt net binnen, het afschrift zit erbij en verder hetzelfde als jullie hebben ontvangen en geen woord over de ontbrekende 99 euro.

Het minimale saldo is 100 euro. Dat staat in de voorwaarden, dus even bijstorten lijkt me slim. Anders krijg je gewoon geen rente.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 3:00 pm 
Dubbeltje

Hier nog geen brief of afschrift te bekennen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 3:24 pm 

Er is toch geen 5,25% maar 5.1% effectieve rente?

Heb net mijn rente ook binnen van mijn eerste spaarkwartaal en viel me niks tegen. viel iets hoger uit dan ik zelf had ingecalculeerd. Dus dat van die 4% en oplopende per kwartaal lijkt me enigszins stug.

Als een medewerker iets toezegd wat niet nagekomen wordt is het ook niet geheel reeel om de gehele bank erop aan te zien. Het is wel de taak van het callcenter je goed in te lichten maar ik had vrijdag alles in de bus liggen hier.

Ik verkas mijn geld iig niet van deze bank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 5:51 pm 
Daalder

Citaat:
Het minimale saldo is 100 euro. Dat staat in de voorwaarden, dus even bijstorten lijkt me slim. Anders krijg je gewoon geen rente.

En dan loop je mooi 5 cent rente mis per jaar..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 5:58 pm 
Kwartje

Ik heb de envelop met de kwartaalafrekening en de bekende brief over de 1ste fase internetbankieren gistermiddag op de mat gevonden.

Ik heb er begrip voor dat het allemaal even duurt en vind het belangrijker dat het goed werkt dan dat het werkt!

Hopelijk blijven ze straks nog wel na afloop van elk kwartaal bij elke maand aan het eind van de maand netjes een afschriftje sturen, vind ik nog wel een groot voordeel om de eigen administratie compleet te houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 8:30 pm 

Dit staat te lezen op de site van de Anadolubank:

" Rentetarieven

* Anadolubank Alfa Spaarrekening:
5.10% Rente (effectief op jaarbasis)

* Anadolubank Alfa Depositorekening

TERMIJN

RENTE

3 MAANDEN

4.00%

6 MAANDEN

4.00%

1 JAAR

5.25%

2 JAAR

5.25%

3 JAAR

5.25%

4 JAAR

5.25%

5 JAAR

5.25%

Geldig vanaf 10 juni 2008 "

Pas nu ik het hier plak zie ik dat de tarieven over DEPOSITO'S gaan, ook stom van me!

Maar wat raar dat ze 4 % uitkeren als je je geld drie maanden of een halfjaar vastzet en 5,1 % als je het niet vastzet!

Dit staat o.a. op de huispagina en bracht me ook in de war:

"Op uw Alfaspaargeld ontvangt u een hoge rente van 5.10% (effectief op jaarbasis samengesteld),
De rente wordt dagelijks berekend en per kwartaal uitgekeerd. Hierdoor ontstaat een rente -op- rente effect (samengestelde rente) en is de effectieve rente per jaar hoger dan de basisrente die per kwartaal wordt berekend en uitgekeerd, "

Hier staat toch weer wel dat ze minder dan 5,1% uitkeren per kwartaal.

De vraag is eigenlijk wat ze uitkeren als je je rekening na bijvoorbeeld twee maanden leeghaalt? Krijg je dan een dagrente van 5,1% of moet hun systeem van per kwartaal rente uitkeren die 5,1% in een jaar tijd genereren?
In dat laatste geval staat je geld toch een beetje vast wil je die 5,1% halen en kun je beter (ergens anders waar ze meer rente geven) een deposito afsluiten.

Ze leggen dit niet duidelijk uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]