Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 10:55 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Vermiljoen schreef:
...
Maar wat raar dat ze 4 % uitkeren als je je geld drie maanden of een halfjaar vastzet en 5,1 % als je het niet vastzet!
...
De vraag is eigenlijk wat ze uitkeren als je je rekening na bijvoorbeeld twee maanden leeghaalt? Krijg je dan een dagrente van 5,1% of moet hun systeem van per kwartaal rente uitkeren die 5,1% in een jaar tijd genereren?
...
Dat rente percentage van 4% staat vast voor de hele looptijd van het deposito, en het percentage van 5.1% (alfa rekening, op jaarbasis) is variabel, kan dus elke dag/week stijgen en dalen. Het deposito kan je in principe niet opnemen voor het einde van de looptijd, en bij de alfa rekening krijg je gewoon waar je recht op hebt. (als de rente niet wijzigt en je het hele jaar het saldo laat staan krijg je in dat geval effectief 5.1%)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 11:56 am
Berichten: 39
Het eerste wat je zegt had ik zelf inmiddels ook zitten te bedenken, appeltje, maar waarom zie je dan overal elders deposito's met hogere rentes dan die van gewone spaarrekeningen?

Verder schrijf je dat de rente klopt als je je geld een jaar laat staan, precies wat ik steeds vreesde: die alfarekening is een verkapt deposito, neem dan een beter deposito elders.

Of snap ik er als beginner gewoon geen hond van?

Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van Analodu, ze mailen ze ook niet, zoals de meeste andere spaarbanken.

't Is mij nog steeds te vaag en te onhandig en ik ben zo goed als klaar met Credit Europe en NIBC, nog even kijken of twee proefopnames van 50 cent werken en dan ga ik met die in zee.

Niettemin goed om te weten dat jullie goede ervaringen hebben met Analodu, wie weet verander ik nog eens van gedachten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:01 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Vermiljoen schreef:
Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van Analodu, ze mailen ze ook niet, zoals de meeste andere spaarbanken.


Nou zeg? Blader even 1 pagina terug, in mijn berichtje van 4 oktober heb ik je toch de link gegeven?

Vermiljoen schreef:
't Is mij nog steeds te vaag en te onhandig


Da's je goed recht, maar er is echt niets vreemds aan de renteuitkering bij Anadolu...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 11:56 am
Berichten: 39
Je hebt gelijk SpaarXL. Misschien zitten ze een beetje raar verstopt, maar dat heb je wel vaker, de voorwaarden staan op de site.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:51 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Vermiljoen schreef:
Het eerste wat je zegt had ik zelf inmiddels ook zitten te bedenken, appeltje, maar waarom zie je dan overal elders deposito's met hogere rentes dan die van gewone spaarrekeningen? ...
De anadolu heeft waarschijnlijk voldoende geld in huis voor de korte termijn. Of ze willen je verleiden tot het nemen van een iets-langere-termijn deposito.
Vermiljoen schreef:
... Verder schrijf je dat de rente klopt als je je geld een jaar laat staan, precies wat ik steeds vreesde: die alfarekening is een verkapt deposito, neem dan een beter deposito elders.

Of snap ik er als beginner gewoon geen hond van? ...
De alfa rekening heeft niets te maken met een deposito, maar omdat de rente per kwartaal wordt gegeven en je daardoor een rente op rente effect kan krijgen moet je de rente (en het saldo) laten staan om effectief de rente van 5.1% te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 11:56 am
Berichten: 39
"De alfa rekening heeft niets te maken met een deposito, maar omdat de rente per kwartaal wordt gegeven en je daardoor een rente op rente effect kan krijgen moet je de rente (en het saldo) laten staan om effectief de rente van 5.1% te krijgen."

Maar dat bedóel ik nou de hele tijd, appeltje: je betaalt in zekere zin een boete als je je geld er eerder af haalt, dan lijkt het toch verdraaid veel op een deposito?

Met die andere toprentebanken heb je dat niet voor zover ik kan nagaan. Je kunt naar hartelust schuiven en krijgt tot dat moment de rente die ze opgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:18 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Vermiljoen schreef:
... Maar dat bedóel ik nou de hele tijd, appeltje: je betaalt in zekere zin een boete als je je geld er eerder af haalt, dan lijkt het toch verdraaid veel op een deposito?

Met die andere toprentebanken heb je dat niet voor zover ik kan nagaan. Je kunt naar hartelust schuiven en krijgt tot dat moment de rente die ze opgeven.
Bij een bank die werkt met rente per kwartaal wordt gewerkt met een nominale rente waarvan je elk kwartaal 1 kwart van krijgt. Door het rente op rente effect uit te rekenen op basis van die nomale rente kom je uit de effectieve rente per jaar. Er is geen boete of korting of straf wanneer je geld opneemt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@Vermiljoen

De rente-uitkering per kwartaal is lager dan 5.1% omdat je het rente-op-rente effect geniet van de rente die je 4x in het jaar uitgekeerd krijgt.
Ik zie het dus zeker niet als verkapt deposito of boete bij eerder opnemen, maar meer als compensatie voor het feit dat je 4x per jaar rente uitgekeerd krijgt i.p.v. 1x per jaar.

In feite is de MoneYou rekening een gelijke constructie en kom je per kwartaal nominaal lager uit, maar effectief op jaarbasis op 5.1%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 11:56 am
Berichten: 39
Bedankt voor jullie antwoorden, appeltje en Witte Duif.
Moneyou zit toevallig niet bij de vier banken van mijn keuze, gelukkig, want hoe je het ook noemt, ik vind die constructie niet fijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:39 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik zag zojuist op de site van Anadolu een button Internetbankieren. Daarachter zit een inlogscherm. Wat me opviel zijn enkele vreemde teksten op dat scherm. Waarschijnlijk zijn deze krom vertaald uit een andere taal (Turks?). Wat dacht je van:

"Om het Bankwezen van Internet te gebruiken, zou u ons call centre 0900 517 1 900 moeten roepen"

of deze:

"Het Bankwezen van Internet van de uitgang door ?Veilige Logout? knoop te klikken."

of deze:

"Gelieve te lezen veiligheidsnota's. Voer de geen transacties van het Bankwezen van Internet tenzij uit appling veiligheidsvoorzorgsmaatregelen".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 3:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
zie topic: inlogbutton verschenen op de site


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 12:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Het inloggen lijkt wel een game of z`n PC grapje die je 10 jaar geleden veel zag .
Of je hier nu klanten mee lokt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 6:55 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Internetbankieren bij Anadolubank is voor mij (en wellicht meer klanten) niet meer nodig nu ze besloten hebben om de concurrentie met de rente-verlagers aan te gaan. Onhandige en beperkte internet omgeving plus de aangekondigde rentedaling is voor mij nu voldoende reden om mijn rekening op te zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 1:32 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Ik had er net een aanvraag ingediend, heb er tot op heden niets meer van vernomen. Mochten de papieren binnenkomen, zullen ze niets meer van mij vernemen. Laat het maar voor wat het is.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 1:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
oossie schreef:
Ik had er net een aanvraag ingediend, heb er tot op heden niets meer van vernomen. Mochten de papieren binnenkomen, zullen ze niets meer van mij vernemen. Laat het maar voor wat het is.


Dit is niet typisch. Ik heb ook een aanvraag ingediend, maar had iets vergeten in te vullen en binnen enkele dagen het aanvraagformulier weer terug met antwoordnummer enveloppe om ontbrekende gegevens aan te vullen en weer te retourneren.

Ten behoeve voor de spreiding, zal ik deze aanvraag doorzetten en ook een klein bedrag hierop zetten. Om snel te kunnen switchen tussen banken en/of deposito's te kunnen afsluiten, ben ik nu bezig bij alle banken uit de top 10 een rekening te hebben.

Vandaag niet in de top 3, kan morgen weer veranderen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO