Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 3:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Simplicity schreef:
Paul209 schreef:
Simplicity schreef:
maar ja, dan kan de tussenpersoon niet controleren of dat bedrag correct is.


Dat kan ie toch sowieso al niet.
Of hij moet bijv. al z'n klanten opbellen om te vragen of het wel klopt wat Argenta 'm voorschotelt.
Conclusie: een tussenpersoon van de saldo's op de hoogte brengen is en blijft een nutteloze actie.


Ook daar heb je gelijk in.
Dat maakt het helemaal onbegrijpelijk dat ze de rekeningsaldo's doorgeven.


En daarom kan je maar beter vooraf er wat gezonde argwaan op loslaten.
Eén van de vragen zou dan kunnen zijn: Een tussenpersoon kan niet werk verrichten en maar van de lucht leven, hoe krijgt die z'n beloning? *)
Van eigen bankmedewerkers weten wij het zo ongeveer wel, die krijgen een vast salaris.

Ed maakte daar in het geheel geen geheim van.
Hij houdt er in deze deal dan 0,1% aan over.
Dan mag jij verder beslissen of je 'm de klandizie gunt of niet.
Je privacy is bij Argenta toch al grotendeels naar de knoppen. :cry:

*) Deze vraag mag je wel vaker in je leven stellen, vind ik.
Dan ging het een stuk slechter met een aantal aanbieders, als je op dat moment goed weet waar bepaalde belangen eigenlijk liggen.
Die liggen nog te vaak niet bij jou, kan ik je vertellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 4:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hum, ik hoor Ed al denken. :lol:
Ja Ed, je bent een kei als jij dit probleem van privacyschending, vanuit eigen gelederen, bij Argenta aanzwengelt.
Want dit systeem van informatievoorziening moeten jij en je medevakgenoten m.i. zo niet willen laten voortbestaan!

Klinkt misschien gek, maar je scoort er toch mee.
Maar dat hoef ik je niet verder uit te leggen, vermoed ik.
Ik realiseer mij overigens wel dat het evt. uitbetalen van retourprovisies hiermee finaal in het water zullen vallen. :cry:
Maar vandaag of morgen barst de bom toch.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 29 jan 2008 4:38 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 4:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Sjongejonge, hier vloeit inderdaad meer uit voort dan ik verwacht had.

Waar het hier vooral om gaat is of je de bank en/of medewerker en/of tussenpersoon dus eigenlijk wel een beetje kunt vertrouwen met je gegevens. En dat ik als tussenpersoon een beloning ontvang is ook geen geheim, nee. Ik ontvang dus 0,2% van het gemiddelde spaarsaldo.

Heb je een rekening bij bijvoorbeeld de Rabobank, dan ontvangt degene die de rekening afsluit geen provisie. Maar ook als de medewerker geen rekening afsluit, dan ontvangt hij desondanks toch salaris en moeten de grote kantoren betaald worden en moeten de accountmanagers in hun auto's blijven rijden.

In onze branche is dan ook al enige tijd een fundamentele discussie losgebarsten over de beloning van de tussenpersoon. Je kunt die hele provisie natuurlijk wel laten vallen, maar dan moet ik jou als klant vervolgens toch een factuur sturen voor mijn werkzaamheden. Inclusief 19% btw (die bij een provisiestelsel niet aan de orde is). En heb je een schade die afgehandeld moet worden, dan ontvang je daarvoor (telkens opnieuw) een mooie factuur. Het heeft dus voordelen en nadelen. Geen probleem, mits de discussie open gevoerd wordt.

Overigens vind ik het geen enkel probleem om door te geven wat mijn verdiensten zijn op producten (in percentages, niet in euro's). En met verdiensten bedoel ik "omzet" en dat is iets heel anders dan "winst". Want ook een tussenpersoon heeft te veel en te hoge vaste kosten. :lol: :lol:

Mooi werk, zo'n forum. Dit werkt verhelderend en da's toch ook wat waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 4:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Mooi werk, zo'n forum. Dit werkt verhelderend en da's toch ook wat waard.


Ach, wij denken gewoon hardop (met je mee). :lol:

Ik herhaal het nog even:
Ik realiseer mij overigens wel dat het evt. uitbetalen van retourprovisies hiermee finaal in het water zullen vallen. :cry:
Maar vandaag of morgen barst de bom toch.

Noot: je kunt beter mijn stukjes niet direct als de definitieve versie lezen.
Hoe goed ik ook mijn best doe, als ik het later (nogmaals) terug lees vind ik altijd puntjes van verbetering. Nu ook weer.
Daar moet ik eens aan werken. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 4:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Sjongejonge, hier vloeit inderdaad meer uit voort dan ik verwacht had.

Waar het hier vooral om gaat is of je de bank en/of medewerker en/of tussenpersoon dus eigenlijk wel een beetje kunt vertrouwen met je gegevens.


Da's niet echt de kwestie.
Ik verwacht o.a. van jou dat je wel oppast je eigen handel en toekomst kapot te zullen maken.
Maar het is gewoon Wet.
Een verworven recht, opdat niet Jan en Alleman kan gaan sollen of leuren met je persoonlijke gegevens.
Het lijkt mij dus maar niets dat wij, wat zo moeizaam verovert is door onze voorouders, dat zomaar op de schroothoop te gooien bij bijv. Argenta.
Ik ben maar moeilijk te koop, wat dat betreft. :wink:


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 29 jan 2008 5:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 4:58 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Enigszins in perspectief:

Je sluit bewust een rekening af met een tussenpersoon en je tekent ook een overeenkomst met Argenta. Daarin is ongetwijfeld wel iets terug te vinden hoe het systeem werkt en dat daar een bepaalde "informatievoorziening" richting de tussenpersoon bij hoort. Die informatie komt dus echt niet "op straat" te liggen en je zou de tussenpersoon dus kunnen zien als de bankmedewerker die normaal aan de andere kant van de balie staat. Alleen zal de een daar iets meer zijn best voor moeten doen als een ander...

Lekker lang topic, he? Of zijn we al een tijdje off-topic?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 5:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Enigszins in perspectief:

Je sluit bewust een rekening af met een tussenpersoon en je tekent ook een overeenkomst met Argenta. Daarin is ongetwijfeld wel iets terug te vinden hoe het systeem werkt en dat daar een bepaalde "informatievoorziening" richting de tussenpersoon bij hoort.


Dat betwijfel ik sterk.
Maar jij moet dat veel beter weten, lijkt mij.
(Kom er eens mee?)
En nu niet flauw doen over het lezen van voorwaarden, het gros van het publiek doet dat gewoon niet.
Ook jij als man van de praktijk zal daar alles van weten, denk ik zo.


Ed Creemers schreef:
Die informatie komt dus echt niet "op straat" te liggen en je zou de tussenpersoon dus kunnen zien als de bankmedewerker die normaal aan de andere kant van de balie staat. Alleen zal de een daar iets meer zijn best voor moeten doen als een ander...


Nee Ed, er is een groot verschil tussen een bankmedewerker en een tussenpersoon.
Daar hebben wij het al eerder over gehad.
Ik ga dat niet herhalen.

Maar waarom spartel je nu zo, als het gewoon Wet is?
Ook Argenta valt gewoon onder de Nederlandse wetten hoor!
Dus ook onder de Wet bescherming persoonsgegevens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 5:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Je sluit bewust een rekening af met een tussenpersoon en je tekent ook een overeenkomst met Argenta.


Ik heb overigens nog nooit dat hele gedoe met het doorgeefluik van een tussenpersoon begrepen.
Duurt soms ook nog (veel) langer. :wink:
Andere banken zijn gewoon tevreden met een stuk papier, handtekening en kopie van legitimatie.
In geval van een spaarrekening vaak nog een 1e storting vanaf de tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Vooruitlopen
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 5:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Is Ed niet zijn tijd al bijna een jaar vooruit?

Ik meen dat het per 1/1/2009 verplicht is dat duidelijke gemaakt wordt welke vergoedingen de tussenpersonen krijgen van de banken.
Of geldt dit alleen voor hypotheken?

Ik vind het een prima initiatief. Alleen jammer dat 4,25% + 0,1% of vanaf 01/02/2008 4,0% + 0,1% nog altijd minder is dan de 4,55% die de AKBank op dit moment geeft.

En ik gun een ander ook wat als ik er zelf beter van wordt, maar in dit geval ga ik er dan toch op achteruit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 5:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Nou, vergeef mij de vunzige gedachte, maar ik begin geloof ik toch wat contouren te ontdekken over de mogelijke achterliggende gedachten van Argenta t.a.v. van het zeer bewuste gebruik van intermediairs.
De verzekerings-tussenpersonen.

Vooral door het inzicht in het financieel reilen en zeilen van een klant door deze intermediair, brengt misschien nog kansen met zich mee dat zo'n intermediair op fiets stapt om nog fijn wat andere Argenta-producten te slijten.
Dat zal ze niet makkelijk lukken bij armoedzaaiers.
En dan is het toch verrekte handig als je vooraf een goede selectie kan maken van mensen welke meer dan een dubbeltje te verbrassen hebben.
Scheelt enorm veel tijd en vergroot de kans van slagen.

Laat mijn smerige gedachte vooral niet waar zijn of worden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 6:14 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Helaas gaat de discussie weer in de richting van de tussenpersoon die niets goed kan doen en die alleen maar belang heeft aan het slijten van producten om zoveel mogelijk provisie te verdienen. En de Argenta-rekening wordt door de tussenpersoon misbruikt met een tweede agenda om de klant nog harder op te lichten en om er nog meer geld aan te verdienen.

Ik wist niet dat ik zo'n asociale oplichter was. Terloops wordt er ook nog vanuit gegaan dat Argenta zich niet aan de wet zou houden. Discussie is voor mij gesloten. Gewoon geen zaken doen met tussenpersonen en niet met Argenta, dan zijn er voor jullie ook geen problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 6:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Helaas gaat de discussie weer in de richting van de tussenpersoon die niets goed kan doen en die alleen maar belang heeft aan het slijten van producten om zoveel mogelijk provisie te verdienen. En de Argenta-rekening wordt door de tussenpersoon misbruikt met een tweede agenda om de klant nog harder op te lichten en om er nog meer geld aan te verdienen.

Ik wist niet dat ik zo'n asociale oplichter was. Terloops wordt er ook nog vanuit gegaan dat Argenta zich niet aan de wet zou houden. Discussie is voor mij gesloten. Gewoon geen zaken doen met tussenpersonen en niet met Argenta, dan zijn er voor jullie ook geen problemen.


Nou, nou, ik heb nooit het vermoeden gehad dat je zo'n opgewonden standje bent.
Ik bespreek alleen allerlei mogelijkheden en eventuele obstakels.
Ik heb al meerdere keren geschreven dat als ik iets schrijf het absoluut niet persoonlijk gericht is.
Of ben jij soms directeur of grootaandeelhouder van Argenta?
Ed, jouw reactie nu en samenvatting stellen mij ernstig teleur.
Er is namelijk een groot verschil tussen kritisch zijn en ongenuanceerd afzeiken.
Slaap er maar eens rustig een nachtje over. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 6:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Het begon vrij aardig, maar we zitten nu op het niveau van:

- het hele gedoe met een tussenpersoon als doorgeefluik
- Argenta die het saldo van de klant openbaart aan de tussenpersoon en DUS de wet overtreedt
- een tussenpersoon die Argenta-rekening sluit om te selecteren welke klanten hij beter links kan laten liggen en aan welke hij wel nog meer geld kan verdienen


Ik zit hier aan dezelfde kant van de tafel en handel in ZIJN belang en niet in dat van de bank of verzekeraar. Daar kom ik de dag goed meer door en dat leidt tot genoeg tevreden klanten. Tussendoor kan een forum als dit zeer leerzaam zijn, maar als het tot klaagforum verwordt met ongefundeerde (en onterechte!) beschuldigingen richting tussenpersonen, dan kan ik in dezelfde tijd vrolijker bezig zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 7:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Het begon vrij aardig, maar we zitten nu op het niveau van:

- het hele gedoe met een tussenpersoon als doorgeefluik
- Argenta die het saldo van de klant openbaart aan de tussenpersoon en DUS de wet overtreedt
- een tussenpersoon die Argenta-rekening sluit om te selecteren welke klanten hij beter links kan laten liggen en aan welke hij wel nog meer geld kan verdienen


Ik zit hier aan dezelfde kant van de tafel en handel in ZIJN belang en niet in dat van de bank of verzekeraar. Daar kom ik de dag goed meer door en dat leidt tot genoeg tevreden klanten. Tussendoor kan een forum als dit zeer leerzaam zijn, maar als het tot klaagforum verwordt met ongefundeerde (en onterechte!) beschuldigingen richting tussenpersonen, dan kan ik in dezelfde tijd vrolijker bezig zijn.


Kom, kom, ik had je hoger ingeschat, dan nu zó te reageren.
Ik heb nog steeds respect voor wat je doet en hoe je het doet, laat dat duidelijk zijn.

Maar Ed, deze discussie heeft momenteel een wending genomen waarbij bij jou eigenlijk ook wat lampjes zouden moeten gaan branden over een aantal besproken zaken.
Echt, slaap een nacht goed en lees morgen, met een goeie bak koffie, de hele riedel nog eens rustig, onbevangen en onpartijdig terug.
Dat is wat je normaal ook doet, als ik telkens goed tussen de regels door lees.
Zie je morgen !?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 11:18 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Er gaat een slotje. Het onderwerp is nog steeds zeer interessant en ik spreek bij deze mijn waardeirng uit voor Ed die ons een eerlijke open blik geeft op een van de vergoedingen van een tussenpersoon. Ik vond wel dat het hier en daar te persoonlijk leek te worden. Laten we elkaar met respect blijven behandelen en niet te snel conclusies trekken.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO