Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 6:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 9:02 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Ik heb een poging ondernomen om een Argenta spaarrekening te openen via tussenpersoon Finles te Utrecht.

Ik kreeg aanvankelijk de aanvraag retour met de melding dat ook op het copy paspoort een handtekening geplaatst moest worden. Dit heb ik gedaan en wederom teruggestuurd via de bijgeleverde portvrije enveloppe van Finles.

We zijn inmiddels ruim 3 weken verder en ik heb niet meer vernomen van ze. Wat moet je nou met dit soort tussenpersonen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 10:10 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Lastig daar een goed antwoord op te geven. Uit eigen ervaring is een nette reactie tijd (lees+gemiddelde reactie tijd die ik ben gaan accepteren) 2 weken voor het openen van een nieuwe rekening. Aangezien een tussenpersoon een extra schakel is kan het dan nog langer duren.... Ik heb mijn Argenta rekening via IAK geopend en dat verliep prima en snel.

PS: Ondanks dat men het nooit duidelijk aangeeft plaats ik op mijn copy-paspoort altijd een plaats/datum/handtekening.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 10:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Klopt het was de eerste keer dat een bank de verplichte handtekening op het copy passport vroeg. Nooit eerder bij andere banken - rekeningen meegemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 6:51 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Door mijn tussenpersoon was het ook sterk vertraagd.
Na een week bleek dat die nog niet alles had geregeld.
Door te mailen naar Argenta kreeg ik binnen een dag nog wat formulieren die nog moesten worden getekend.

Nu kan ik wel begrijpen dat die liever hypotheken of verzekeringen verkoopt maar ieder klant is toch er één.
Je hebt er wel goede erbij maar ik doe het toch liever zonder .

Waarom ander banken met weinig of geen kantoren het wel zonder doen en Argenta niet begrijp ik nog steeds niet .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 11:53 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
In Belgie is bankieren via een tussenpersoon een hele normale gang van zaken. Ze weten gewoon niet beter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2007 10:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Hallo Inter,

je hebt gewoon pech met je tussenpersoon. Bij mij was alles binnen één dag geregeld. Daar werden nl de formulieren afgedrukt en heb ik meteen getekend. Bedenk wel dat ALLE banken met papierwinkels werken om zaken te regelen.
Met de tussenpersoon heb je overigens daarna nooit meer wat te maken, dus last heb je er dan niet meer van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2007 10:46 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Wat ik niet meer verwachtte is toch gebeurd:

Zowel van Argenta als Yapi Kredi ontving ik vandaag de bevestiging van het openen van de rekening.

Het proces heeft zo'n 6 weken in beslag genomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 okt 2007 6:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Een fout van mij:

Ik heb nooit meer iets gehoord van de Argenta tussenpersoon: Finles

Ik verwarde bovenstaande bericht met een brief die ik binnen kreeg van Garanti Bank.

Het Yapi Kredi verhaal klopt wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 9:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Eindelijk na 2 maanden wachten is de rekening geopend bij Argenta.

Ik had er al niet meer op gerekend maar kreeg een email met userid en password binnen. Welliswaar kwam een dag later pas de brief waar het openen van de rekening werd bevestigd maar toch ......

Helaas voor Argenta had een andere bank met een zeer concurerend rentetarief er maar 7 dagen voor nodig :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2007 9:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Ton schreef:
Eindelijk na 2 maanden wachten is de rekening geopend bij Argenta.

Blijkbaar een tussenpersoon die toch ook maar eens op Spaarinformatie is gaan kijken en zich toen bedacht dat hij ook nog ergens een briefje van ene Ton had liggen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Tussenpersoon - Argenta
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 11:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Ik ben zelf tussenpersoon en open met veel plezier rekeningen bij Argenta. Ik vind Argenta steengoed en klantvriendelijk. Alleen jammer dat ze tussenpersonen niet "monitoren". Wanneer een klant bij mij belt of emailt om een rekening te openen, dan zorg ik dat die zo snel mogelijk ook geopend wordt, liefst dezelfde dag. Jammer dat er anderen zijn die door hun traagheid het imago verpesten. Wat mij betreft mag Argenta wel een aantal collega's schrappen, zodat de gemotiveerden overblijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 7:28 pm 
waarschijnlijk een beetje laat:
De tussenpersoon is vereist bij het openen van een spaar/betaalrekening bij Argenta.
De tp bevestigd namelijk de identiteit van de klant. Dit d.m.v. het originele i.d. bewijs. Hier maakt hij/zij dan een kopie van, en tezamen met het formulier, waarin de tp verklaart dat alles klopt, wordt dit opgestuurd naar Argenta.
Echter, via Argenta online, is de rekening in principe al geopend. Hier krijgt de klant dan ook de volgende dag, of twee dagen, een bevestiging van argenta van, via mail.
Argenta wil echter nog steeds een kopie van de id bewijzen hebben, welke de tp behoort op te sturen. (eigenlijk dezelfde dag nog)
Dan is het echt binnen 1 week geregeld. (als het volgens boven gaat)
Daarnaast ontvangt de tp ook een provisie percentage over het spaargeld van de klanten die hij heeft aangeleverd.
En Dit vind ik dus eigenlijk wat minder...
Want zou dit niet gebeuren? Lijkt het mij dat de rente zelfs nog iets hoger zou kunnen zijn.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 9:21 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
dcyette schreef:
Daarnaast ontvangt de tp ook een provisie percentage over het spaargeld van de klanten die hij heeft aangeleverd.
En Dit vind ik dus eigenlijk wat minder...
Want zou dit niet gebeuren? Lijkt het mij dat de rente zelfs nog iets hoger zou kunnen zijn.

Aan de andere kant, Argenta werkt niet voor niks alleen met tussenpersonen. Waarschijnlijk willen ze zoveel mogelijk direct klantencontact uit handen geven omdat dat toch alleen maar geld en tijd kost, dus daar besparen ze dan misschien weer mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 10:20 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
dcyette schreef:
Daarnaast ontvangt de tp ook een provisie percentage over het spaargeld van de klanten die hij heeft aangeleverd.
En Dit vind ik dus eigenlijk wat minder...
Want zou dit niet gebeuren? Lijkt het mij dat de rente zelfs nog iets hoger zou kunnen zijn.


Dan hebben we het dus over zo'n 2000 tussenpersonen die NIET op de loonlijst van Argenta staan. Ik heb laatst een leuke spijkerbroek gekocht in de winkel voor maar € 39,-. De jongedame die mij geholpen heeft schijnt gewoon salaris te krijgen en dat vind ik dus eigenlijk wat minder. Want zou dit niet gebeuren, dan zou die prijs nog iets lager kunnen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 10:43 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Maar dat salaris staat wel los van de prijs van de broek die jij bij haar kocht Ed.... En je hoeft haar ook niet vertellen hoeveel geld je in je portefeuille bij je hebt, zodat ze haar verdienste daarop wat aan kan passen. Kortom...., betaling voor je diensten voor Argenta is prima, maar wat dat met de hoogte van mijn spaarrekening te maken heeft, ontgaat me totaal. De inspanning van de tussenpersoon staat daar toch los van..?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO