Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 11:35 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Ton;

Ik zou bij Argenta in ieder geval melding maken van de lange doorlooptijd.

Voor hetzelfde geld heeft de boel idd weken bij de tussenpersoon gelegen en dan is het denk ik goed dat Argenta hiervan op de hoogte wordt gesteld ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 11:39 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Haar salaris is niet afhankelijk van de hoogte van de prijs van die broek, omdat het een vast bedrag is. Maar het is een van de factoren die de kostprijs bepalen. Bij een rekening van Argenta is de tussenpersoon ook een van de factoren die de "kostprijs" betalen. Jullie zien dus liever een vast bedrag als vergoeding per rekening voor de tussenpersoon?

Wellicht dat het daar ooit van komt. Bij hypotheken zie je eenzelfde ontwikkeling. Jarenlang hebben tussenpersonen daarover provisie ontvangen, die afhangt van o.a. de hoogte van de hypotheek (daarnaast ook de vorm, de geldverstrekker, e.d.). Steeds meer tussenpersonen stappen over naar een vaste "fee" en de provisie gaat retour naar de klant.

Zoals altijd werkt dat twee kanten op. Als je een hypotheek van € 400.000,- afsluit, dan ben je dus veel goedkoper uit (mag ik hopen) bij een vaste prijs. Maar als je voor een verhoging van € 40.000,- komt, dan was je beter af geweest met het provisiesysteem.

Al met al denk ik dat een tussenpersoon wel een vergoeding dient te ontvangen voor zijn werkzaamheden. Over de hoogte en de wijze van beloning zullen nog vele discussies volgen.

Als er geen vergoeding gegeven wordt voor (onder andere) het internetbankieren bij Argenta, dan verliest deze bank 2.000 distributeurs en moeten ze misschien maar een loondienstorganisatie opzetten. Ik ben bang dat de kosten dan veel hoger zullen uitpakken en moet de rente dan omlaag? Of ze doen het zonder tussenpersonen en zonder loondienstorganisatie, maar dan hadden ze maar een fractie opgehaald van wat ze nu hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 12:34 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik snap dat hele idee van tussenpersonen niet. Ook bij verzekeren leg ik zelf contact met de verzekeraar. Ik weet welke verzekeringen ik nodig heb of welke spaarrekening ik wil. Een tussenpersoon vind ik dan overbodig en tijd en geld kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 1:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Haar salaris is niet afhankelijk van de hoogte van de prijs van die broek, omdat het een vast bedrag is. Maar het is een van de factoren die de kostprijs bepalen. Bij een rekening van Argenta is de tussenpersoon ook een van de factoren die de "kostprijs" betalen. Jullie zien dus liever een vast bedrag als vergoeding per rekening voor de tussenpersoon?


Van mij mogen jij en je collega's schathemeltje rijk worden.
Maar wat telkens buiten jouw discussie blijft is m.i. grove schending van de privacy.
D.m.v. het beloningssysteem van Argenta naar de ATP, is de ATP niet alleen (totaal overbodig) volledig op de hoogte van mijn personalia, maar ook hoe diep mijn zakken zijn!
Een ATP hoeft daar geen misbruik van te maken, alhoewel ik bewijzen heb dat Argenta dat liever wel heeft, echter garanties d.m.v. loondienstverband of een geheimhoudingsverklaring zijn ook niet geregeld.
Nu Argenta met dit ernstige manco weer ter sprake komt, zal ik eens informeren hoe het College Bescherming Persoonsgegevens hier over denkt?
Dan is daar ook gelijk duidelijkheid over.
http://www.cbpweb.nl
http://www.mijnprivacy.nl/signaal/Signaal_geven.htm

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 11:04 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Ed Creemers schreef:
...De jongedame die mij geholpen heeft schijnt gewoon salaris te krijgen en dat vind ik dus eigenlijk wat minder. Want zou dit niet gebeuren, dan zou die prijs nog iets lager kunnen zijn.


:lol: :lol: :lol: :lol:

moest ff lachen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 11:24 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik heb nu al medelijden met mijn tussenpersoon. want mijn argentarekening betaal+spaar heeft maar 1 maand bestaan en in de tussenstijd stond er nooit meer dan 50 euro op de betaalrekening en op de spaarrekening max 5euro...
Dan heeft die tussenpersoon daar zeer weinig van overgehouden. argenta zelf trouwens ook niet, 2pasjes doorgeknipt enz...

@ ed creemers
Ik hoop niet dat die provisie alleen over de eerste storting gaat. want dat is meestal maar een heel klein bedrag. als het over al het geldt gaat wat op die rekeningen staat hoe lang krijg je daar dan provisie van?.... 1jaar ofzo?... of zolang de rekening bestaat?...

offtipic:
Ik heb helemaal niks tegen tussenpersonen, ik ben blij dat ze bestaan want via een tussenpersoon of tusseninstantie (zoals HEMA verz. bijv) kan je soms meer korting krijgen dan als je rechtstreeks naar een verzekeringsmaatschappij stapt (via internet). Bovendien is het erg handig voor vele mensen die liever geen tijd willen spenderen om te zoeken naar een voordelige verzekering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Transparantie
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 11:38 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Kijk, zo werkt het ook. Hier heeft een tussenpersoon dus net zo veel werk gehad als anders en niet alleen heeft hij er niets op verdiend, maar waarschijnlijk zelfs geld gekost (medewerkers moeten ook gewoon betaald worden). Het gaat dus uiteindelijk om het geheel (en de gemiddelden) of een bepaalde activiteit rendabel is.

Die provisie is overigens doorlopend, maar bedraagt een heel laag percentage, dus hier zal geen enkele tussenpersoon rijk van worden. Maar het is wel een toegevoegde waarde naar de klant toe om een gratis betaal- en spaarrekening aan te bieden.

Ik geef graag de nodige informatie (zo objectief als mogelijk) maar er is hier een iemand met een hartstochtelijke kruistocht tegen "de tussenpersoon" bezig en ik ga daar in het geheel niet meer op reageren. Gewoon inhoudelijke vragen, die op een normale fatsoenlijke manier gesteld worden, kunnen uiteraard op antwoord rekenen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 4:17 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Bedankt Ed Creemer voor je snelle antwoord.

Over dat toegevoegde waarde van argenta ben ik het alleen mee eens als je klanten ook bij jouw terecht kunnen om een postbank / rabobank /dsb bank /dhbbank / enz... rekening af te sluiten en vervolgens ook al hun vragen over de bankrekening bij jouw kunnen neerleggen.

Volgens mij gaat het hier niet zozeer over een kruistocht, maar is het wel vreemd te noemen dat alleen argenta bevesting wil door middel van een tussenpersoon. Of misschien is het wel vreemd dat er banken zijn die dat niet willen. Ik weet dat je bij de postbank en de rabo je gewoon netjes moet legitimeren aan de balie, een kopietje opsturen acepteren in princiepe niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2008 4:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Beste Vincent,

Via tussenpersonen kunnen je geen rekeningen afsluiten voor DSB, Rabobank, Postbank, DHB en dergelijke. Het is niet dat de tussenpersonen dat niet willen, maar die banken willen dat niet. Argenta heeft daar wel voor gekozen en mijns inziens is het een prima, gratis product, zonder beperkende voorwaarden. De rente op de spaarrekening is niet de allerhoogste, maar als alleen maar de allerhoogste verkocht kan/mag/zou worden, dan blijft er weinig over, dus ik durf met goed fatsoen een Argenta-rekening te adviseren.

Argenta is overigens een hele solide club, waar je als tussenpersoon niet zomaar een aanstelling krijgt. Ze zijn nogal selectief en misschien wel overdreven degelijk. Niet alleen hun eigen continuïteit staat hoog in het vaandel, maar ook die van de partijen (tussenpersonen) waar ze mee samenwerken. Ik vind die bevestiging van de identiteit dan ook best wel overkomelijk. De tussenpersoon moet hier ook persoonlijk voor tekenen. Als je ziet wat er allemaal loos is in de financiële wereld, dan heb ik bij een club die wat meer doorslaat naar de degelijke kant een beter gevoel bij een "gemakkelijke" bank.

Het zou natuurlijk helemaal niet verkeerd zijn als IceSave bijna een procent hoger zit en dat jarenlang netjes volhoud. Alleen heb ik een rotsvast vertrouwen in Argenta en bij IceSave heb ik dat gevoel (nog) niet. Maar dat kan nog komen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 7:44 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Overigens denk ik niet dat DSB het een probleem zou vinden als jij je klanten helpt met het invullen van de formulieren daarvoor. alleen daar zie je geen stuiver voor terug. en verder allle andere spaarrekeningen is gewoon een papiertje invullen net als bij argenta. enige verschil naar mijn beleving is dat ze geen bevestiging (krabbel) nodig hebben bij het kopie van het ID. dus je kan theoretisch alle online banken aan je klanten aanbieden ;)

De extra servive vindt ik daarom alleen op z'n plaats als je mensen lat kiezen. en ook de andere banken (voor en nadelen) laat zien. dit gebeurt in princiepe met verzekeringen ook. tuurlijk meestal krijg ik dezelfde verzekering bij de tussenpersoon, maar ik kan ook vragen wat hij nog meer kan bieden.

Maar ik begrijp je volkomen hoor. en argenta is een degelijke club en een goede bank, maar voor mij vondt ik de tanlijst+persoonsnummer (ipv rekeningnummer) die zij gebruiken minder prettig dan de cardreader van DSB. Ik had de rekening waarschijnlijk wel gehouden, als er niet in de kleine lettertjes stond dat er 50 euro moest opstaan. het overkomt mij zeker een keer dat ik daar te laat aan denk. dus afsluiten, ik kan altijd nog weer opnieuw aanvragen als ik dat wens.

maar verder dwalen wij een beetje te ver af van het eigenlijke onderwerp hier. dus laten we hier maar over ophouden en een slotje op dit onderwerp is dus lijkt mij wel op z'n plaats.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 8:19 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Dat lijkt me het beste, want zo'n discussie kun je eindeloos doorvoeren.

Ik ga ook niet bij de Citroen-dealer klagen dat hij geen Saabs verkoopt (terwijl ik eigenlijk gewoon een Citroen wil). Het is nu eenmaal allemaal niet zo zwart/wit. We begeven ons in een grijs gebied...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Renteverhoging
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 10:28 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Voor de volledigheid: De rente gaat per a.s. vrijdag (15 augustus) naar 4,5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 1:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Eindelijk; zat al weken te wachten op een verhoging... :?

Overigens;
Waar haal jij deze info vandaan?
Niet dat ik je hierin niet geloof, maar heb op de Argenta website gekeken en kan het daar zo niet terugvinden.

Edit 16/8: Idd 4,5% vanaf nu, maar nog steeds benieuwd hoe jij zo snel die info beschikbaar had.... :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 10:13 am 
Hoi,
Ik heb blijkbaar nogal wat teweeg gebracht met mijn opmerking betreffende de provisie van de TP. Ik ben zelf heel blij met mijn argenta rekening, en heb geprobeerd uit te leggen waarom een tp nodig is. Namelijk om de ID te bevestigen, omdat zij daar toe bevoegd zijn. Uiteraard krijgen zij dan provisie.
Ik ben niet tegen de provisie toen ik zei dat ik 'dit minder vond', maar wat ik vervelend vind is dat de tp de lijst met namen en rekeningnummers kan opvragen, (om te zien hoeveel provisie hij heeft opgebouwd bijvoorbeeld) maar hierbij ziet hij dus inderdaad wel hoeveel geld ik op mijn rekeningen heb staan. Normaal blijft die informatie bij de bank, het is dus voor mij een privacykwestie
Ik vind het prima dat de tp hier iets over ontvangt voor de moeite die hij moet doen, voor het openen van de rekening! Maar zoiets kan natuurlijk ook best zonder alle saldo's van de cliënten te laten zien?
Dat is dus eigenlijk wat ik bedoelde met '' dat vind ik wat minder".
En net wat je zegt Ed: het vertrouwde gevoel is er wel bij Argenta, maar niet bij Icesave. (die moet zich inderdaad nog wat beter profileren)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 12:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
dcyette schreef:
En net wat je zegt Ed: het vertrouwde gevoel is er wel bij Argenta, maar niet bij Icesave. (die moet zich inderdaad nog wat beter profileren)


Over privacy gesproken, ook Icesave heeft daar een probleem.
Deze bank toont -na inloggen- m.i. teveel gevoelige klantinformatie op de website, welke geen enkel doel dient.
Veel van die gegevens in het (complete) klantdossier zijn namelijk toch niet door de klant online te wijzigen.
Maar dit even terzijde, de discussie ging over Argenta.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO