Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 21 okt 2019 1:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 4:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Voorlopig heb ik met anderen dan de ASN beter en sneller zaken gedaan.
Inderdaad, wéér de banken met de wortels in het buitenland. :lol:
Oók wat dat betreft is 'de gevestigde orde' maar een ontzettend langzame leerling.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 9:50 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Dat de ervaringen van enkele forumleden nogal afwijken van de uitkomsten van diverse onderzoeken, is al eerder naar voren gekomen. Zie ook het draadje ASN Bank opnieuw het best beoordeeld. Daar werd toen door Pecunia gewezen op de toch 'eigenlijk beter uit het laatste onderzoek komende' AT Bank en Argenta. Nou ja, of die dáár nu nog zo goed zit met 3% rente durf ik te betwijfelen. Nu moet ASN Bank weer een voorbeeld nemen aan de werkwijze van MoneYou en IceSave. Ik zou juist zeggen alsjeblieft niet! Als banken er vooral op uit zijn om snel klanten binnen te halen met op het oog makkelijke procedures en hoge rente, dan zou ik vanwege genoemde voorbeelden juist gaan twijfelen. De rente bij MoneYou is trouwens ook alweer verlaagd. Ofwel ASN Ideaalsparen is nu inderdaad heel interessant. Nou neem ik aan dat ASN binnenkort ook wel met de stroom mee zal verlagen, maar ik heb de indruk dat ook de rente daar een stuk duurzamer is dan bij al die (ex) prijsvechters. Dat ze bij ASN geen behoefte hebben aan mensen die voor elk kwart procentje rente meer van bank veranderen kan ik ook begrijpen. Misschien zijn hun procedures daarom wel zo degelijk. Dat schrikt dit soort klanten misschien een beetje af...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 10:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jeweetwel schreef:
Dat schrikt dit soort klanten misschien een beetje af...

Dat is dan erg goed gelukt. :wink:
Probleem is denk ik meer dat zo'n beetje iedere bank een eigen interpretatie van de identificatieplicht heeft.
Voor niet-terroristen zou m.i. een afgeleide identificatie voldoende moeten zijn.
En voor de wel-terroristen? Ach, die komen toch wel waar ze wezen willen.
Nederland laat zich iedere keer weer flink opnaaien door dat neurotische VS.
Ik baal met de dag meer van dat slaafse gedoe.
Wat wij hard nodig hebben is de oude VOC-mentaliteit! (Proest.)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 11:32 pm 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 3:52 pm
Berichten: 48
Met 4,0% (hoelang nog?) is ASN Ideaalsparen natuurlijk toch een interessant product. Zeker met de mogelijkheid om een eenmalige extra storting te doen.

Overigens ervaar ik het niet als vervelend om een aanmeldformulier ondertekend naar ASN Bank te retourneren om een rekening te activeren. Vaak is het binnen een paar werkdagen verwerkt! Het duurzame beleid waarvoor ASN staat, zien zij waarschijnlijk ook graag terug in een duurzame relatie met klanten. Rentehoppers die na een renteverlaging direct vertrekken leveren weinig op voor een bank.

Ik heb weleens het idee dat ASN door sommige "rechtse" mensen puur met Groen Links (dus automatisch "not done") wordt geassocieerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 11:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Kan je ook uitleggen wat links en rechts is?
(Behalve dat links is waar je duim rechts zit en andersom.)
Dan kan ik effe kijken in welk vakje ik thuis hoor. :roll:
Alhoewel ik bang ben dat de uitkomst zal zijn dat ik nergens te plaatsen ben, want ik hou gewoon niet van overbodige, onzinnige en onnodig ingewikkeld gemaakte zaken.

Dat heb ik al bij 3 banken meegemaakt.
Zowel SNS, ASN en Triodos doen zo hun stinkende best het goed te doen, dat ze zelf verstrikken in hun eigen regeltjes.
Neem je ten einde raad telefonisch contact met ze op dan is weinig of niets meer een probleem en is alles intern vaak behoorlijk langs elkaar heen gelopen.
Op dat soort omwegen en overlast zit ik als klant helemaal niet te wachten.
Sterker nog, het schrikt zelfs af.
Misschien is mijn ontboezeming een mooi leermoment voor de genoemde banken.
Links? Rechts? Nee hoor, gewoon recht voor z'n raap. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2009 11:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1520
Triodos? :shock: Sinds wanneer doet Triodos moeilijk dan? Ik ben er al heeeel lang klant en tot nu toe is dit de enige bank waar ik echt nog nooit rottigheid mee heb gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 12:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Triodos inderdaad.
Daar maakte ze van de verificatiestortingen, legitimaties én van de doorstuurservice een complete chaos.
Meerdere keren telefonisch alles weer op de rails moeten zetten.
Aardige en hulpvaardige mensen aan de telefoon, dat wel.
Al met al duurde het voor de rekening volledig operationeel was een eeuwigheid.
Het is omdat ik de rekening persé wilde hebben, anders had ik al lang afgehaakt daar.

Graag kom ik even terug op:
spaarzwijn schreef:
Het duurzame beleid waarvoor ASN staat, zien zij waarschijnlijk ook graag terug in een duurzame relatie met klanten. Rentehoppers die na een renteverlaging direct vertrekken leveren weinig op voor een bank.

Als ze dat even uitleggen aan hun collega bankiers!
Die hebben de mensen zo ver gebracht dat ze inmiddels volop shoppen en hoppen.
Laat ze de gevolgen ervan onderling maar fijn uitvechten.
Van de eventuele edele motieven van een bank, daar kan ik als klant echt niet van wakker liggen.
Wie de beste spaarrente, goedkoopste en beste diensten levert is mijn vriend, voor dat moment.
Aan hunnie de schone taak mij binnenboord te houden.
Lijkt mij een mooie uitdaging. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 11:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Jeweetwel schreef:
Dat de ervaringen van enkele forumleden nogal afwijken van de uitkomsten van diverse onderzoeken, is al eerder naar voren gekomen. Zie ook het draadje ASN Bank opnieuw het best beoordeeld. Daar werd toen door Pecunia gewezen op de toch 'eigenlijk beter uit het laatste onderzoek komende' AT Bank en Argenta. Nou ja, of die dáár nu nog zo goed zit met 3% rente durf ik te betwijfelen.


@Jeweetwel
Ik neem aan dat het om dit draadje gaat: viewtopic.php?f=16&t=2073
Inderdaad komt de geschreven conclusie van FEM Business niet (volledig) overeen met de cijfers van Independer.

Jeweetwel schreef:
Als banken er vooral op uit zijn om snel klanten binnen te halen met op het oog makkelijke procedures en hoge rente, dan zou ik vanwege genoemde voorbeelden juist gaan twijfelen. De rente bij MoneYou is trouwens ook alweer verlaagd.


Wellicht even een eerlijke vergelijking. De spaarrekening van Moneyou heeft geen beperkingen een geeft op dit moment 3,75% rente. De beste spaarrekening zonder beperkende voorwaarden van ASN is de Optimaalrekening. De Optimaalrekening geeft maximaal 2,5% rente. Verder is een verschil van 0,25% tussen Moneyou en ASN Ideaalsparen (met beperkende voorwaarden) gering.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 11:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
spaarzwijn schreef:
Het duurzame beleid waarvoor ASN staat, zien zij waarschijnlijk ook graag terug in een duurzame relatie met klanten. Rentehoppers die na een renteverlaging direct vertrekken leveren weinig op voor een bank. Ik heb weleens het idee dat ASN door sommige "rechtse" mensen puur met Groen Links (dus automatisch "not done") wordt geassocieerd.


@spaarzwijn
In mijn opvatting is een bank er in de eerste plaats voor z'n klanten en niet andersom. Verder ontgaat mij het verband tussen politieke voorkeur en het verlenen van kwalitatief ondermaatse dienstverlening door een aanbieder van financiele producten volledig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 10:11 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Citaat:
Verder is een verschil van 0,25% tussen Moneyou en ASN Ideaalsparen (met beperkende voorwaarden) gering


Rente MoneYou inmiddels 3,5%, ASN Ideaalsparen nog steeds 4,0%...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009 10:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
Jeweetwel schreef:
Rente MoneYou inmiddels 3,5%, ASN Ideaalsparen nog steeds 4,0%...


ASN inmiddels 3,75%...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009 5:03 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Paul209 schreef:
Links? Rechts? Nee hoor, gewoon recht voor z'n raap. :mrgreen:


Tja, een ieder die in het verleden iets vergelijkbaars over zichzelf zei, bleek bij nadere beschouwing "rechts" te zijn. Maar misschien ben je de uitzondering op de regel.

Pecunia schreef:
Verder ontgaat mij het verband tussen politieke voorkeur en het verlenen van kwalitatief ondermaatse dienstverlening door een aanbieder van financiele producten volledig.


Twee opmerkingen in algemene zin zijn hierover wel te maken.
Terwijl aan de linkerkant gewoonlijk meer waarde wordt gehecht aan correcte administratieve afhandeling bestaat daar aan de rechterkant juist meer weerstand tegen. Zie ook de voortdurende roep om deregulering aan die zijde. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, zo ook hier. Het betreft dan meestal zaken die niet-Nederlanders aangaan.
De betiteling "kwalitatief ondermaatse dienstverlening" zal dan ook niet door iedereen gedeeld worden en zegt meer over de schrijver dan over de bank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO