Citaat:
Volgens Pecunia moet je zelfs als bestaande klant de hele papierwinkel weer opnieuw insturen.
Ik kan me best voorstellen dat dat als overbodig kan worden ervaren, je bent immers al klant daar, en ze hebben al je gegevens al.
Inderdaad. Nadat via het inloggen op 'Online Bankieren' al te zien is dat het nummer voor een nieuwe rekening als is aangemaakt en kan worden gebruikt voor stortingen (naast al een meerdere bestaande spaarrekeningen en een al bestaande beleggingsrekening) heb ik bij ASN ook al eens meegemaakt dat nog eens een formulier moest worden ingevuld en ingestuurd om ervoor te zorgen dat ik geld kon opnemen en overmaken naar de vaste tegenrekening. Dit alles na de gebruikelijke procedure voor het aanvragen van een rekening. Anders gezegd: m'n klantenprofiel bij de bank was al volledig bekend en opnieuw werd nog eens gevraagd een formulier op te sturen. Dat een bank bij de aanvraag van een betaalrekening strengere regels hanteert in verband met mogelijk 'rood staan' valt nog te begrijpen. Bij een spaarrekening ligt het naar mijn idee toch beduidend anders. Wellicht kan ASN, voor wat betreft de aanvraagprocedure voor spaarrekeningen, een voorbeeld nemen aan de werkwijze van Moneyou en Icesave.
Citaat:
Maar goed, je hoeft niet bij de ASN te gaan sparen hoor, als je niet wilt. Kies gerust een bank waar je gewoon op andermans naam een rekening kunt openen. En als je liefhebber bent van clusterbommen en ander wapentuig, of van kinderarbeid en milieuverpesting, dan weet je ook dat je niet bij ASN moet zijn.
Dergelijke argumenten zijn geen reden voor het verlenen van kwalitatief ondermaatse dienstverlening. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het valuteren door ASN Bank bij overboekingen naar de tegenrekening.