Consumentenbond schreef:
Triodos Bank 8,3
ASN Bank 8,2
Regio Bank 7,5
Rabobank 7,3
ABN Amro 7,3
Friesland Bank 7,1
ING Bank 7,1
Ik vraag me wel eens af hoe serieus ik dit soort lijstjes moet nemen. Ongetwijfeld zullen ze het zorgvuldig hebben uitgevoerd, maar het dienstenpakket is onderling nogal afwijkend.
Daar waar ING, ABN en Rabobank een zeer compleet pakket aanbieden is dat bij andere banken niet zo ondanks dat ze ook betaalrekeningen hebben.
Waar bijvoorbeeld veel frustraties ontstaan is bij een (afgewezen) hypotheek aanvraag, zie bijvoorbeeld de posting van die zelfstandige meneer die geen hypotheek van de ABN los kreeg.
Die discussie zul je bij ASN niet gauw krijgen want hypotheken heeft ASN volgens mij niet eens (die afdeling is meen ik overgegaan naar SNS).
ASN is een 'pretbank' met eenvoudige produkten (en dan gaat er natuurlijk ook veel minder gauw iets mis) en een leuk duurzaam imago voor de moderne mens die daar wat mee heeft.
Zo vind ik Garantibank bijvoorbeeld ook een fantastische bank. Alleen maar positieve ervaringen mee. Bovengemiddelde rente, altijd leuke dames aan te telefoon.
Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft als ze ook hypotheken of andere complexe produkten gaan verstrekken. Misschien worden het dan etters eerste klas